2019-10-11, 09:18
Medlem
Har nu börjat använda minoxidil igen tillsammans med finasteride, men då jag inte vill gå runt och visa mitt hår, undrar jag om någon vet om det är någon fara att ha mössa på sig under dagarna, tänker om det typ sabbar lite för minoxidilens verkan eller om det inte spelar någon roll? Känns ju lite som att minoxidilen sjunker in rätt fort och absorberas i skallen.
Citera
2019-10-11, 09:25
Medlem
Arvtants avatar
Det absolut vanligaste är att det är den sortens håravfall som många karlar brukar drabbas av. Om du inte äter ngn skum vegansk kost är det osannolikt att du lyckas få brister som bidragit till håravfallet. Att få tillbaka håret lär inte hända oavsett hur bra du tar hand om det hår du har kvar. Det är inte omvårdnaden som brister, det är generna.
Citera
2019-10-11, 09:53
Medlem
Behöver inte höra massa om att det inte går att få tillbaka håret eller att ”naturen har sin gång” osv då jag bestämt mig för att inte acceptera det och bli flintis när jag är 18. Visst 25+ skulle ja kunna tänka mig att raka helt, har redan snaggat håret men man ser ändå att det är tunnt, kommer därför göra att ja kan för att få tjockare hår, uppskattar därför alla kommentarer om hur man kan få tillbaka håret, erfarenhet av finasteride och minoxidil, sen undrar jag också som sagt om man kan använda mössa under dagarna tillsammans med minoxidil eller om det sabbar effekten
Citera
2019-10-11, 09:55
Medlem
Kan förresten tillägga att det är Finasteride Aurobindo 5mg jag har fått utskrivet och tagit sedan 2019-09-20
Citera
2019-10-11, 20:28
Medlem
Allt började med att jag märkte att jag fått lite tunnare hår än vanligt, efter det så permanent lockade jag håret på en ganska låg kvalitets frisör, vet inte om det var det som satte igång håravfallet men har någon en aning om detta kan vara en orsak och om det då blir typ en annan grej
Citera
2019-10-13, 22:14
Avslutad
Jag hade också en period att jag duschade varje dag med schampo. Då det inte är bra och torkar ut hårbotten så hade man tunnare hår och massa jäkla mjäll. Hade också en period då jag tappade hår hela tiden!

Nu tar man kosttillskott och kör mildare schampo samt använder schampo mer sällan typ 1-2 ggr veckan när jag duschar.. aldrig haft snyggare hår i hela mitt liv!

Om man undrar vad för kosttillskott jag kör så heter den s*l*cea. Tog dock ett år så gäller att ha tålamod!
*=i
Senast redigerad av katt93 2019-10-13 kl. 22:16.
Citera
2019-10-14, 13:17
Medlem
Hade också det, duschade med skit schampon utan balsam exakt varje dag under typ 5 år, vad är det för slags kosttillskott du tar och vart kan man köpa det?
Citera
2019-10-14, 13:21
Medlem
Hittade det, Silicea
Citera
2019-10-17, 20:15
Medlem
Uncle Dukes avatar
Nu vet jag inte hur du ser ut, men ett generellt tips är att INTE raka huvudet. De flesta killar ser kriminella, konstiga, cancerdrabbade och/eller bara jävligt tråkiga ut med helrakat huvud. De i tråden som säger något annat bedrar sig själva, eller så ljuger de av ren missunsamhet. Kortklippt, kanske t o m snaggat (om man har en riktigt stilig huvudform), absolut. Men LITE hår är i princip alltid bättre än inget hår
Senast redigerad av Uncle Duke 2019-10-17 kl. 20:17.
Citera
2019-10-17, 23:32
Medlem
Snaggade för några veckor sen haha, ända jag längtar till nu är att det ska växa ut, tycker inte det är särskilt fult förutom att jag tycker att man ser att det är tunnare nu än när jag hade längre hår.
Citera
2019-10-26, 21:57
Medlem
Det är normalt. Jag började bli tunnhårig redan som 16-åring. Rakade av allt vid 18-19 och sedan dess har jag kört helrakat. Trivs bra med det.
Citera
2019-11-15, 01:14
Medlem
UPDATE: Har nu fått tillbaka mitt tjocka hår efter ganska mycket ”slit”. Kan äntligen känna mig stolt och nöjd lver mitt hår utan några som helst bekymmer om att det är tunt osv. Vet inte riktigt vad det beror på eller om det är allt tillsammans med det jag gjort är att käka finasteride jag fick utskrivet, använda minoxidil 2ggr om dagen (ibland bara en gång). Använder ricin olja och kokosolja ibland och maserar hårbotten så ofta jag kan typ 3 ggr per dag. Köpt ett schampo från Lanza som är stimulerande för hårväxt och tar en silicea män per dag. Har också börjat gymma några gånger/nån dag i veckan och springer totalt 10 min och kör styrka. Otroligt skönt att inte behöva nojja över detta då det var jobbigt som fan, men det gick till slut, och känner att mitt hår bara blir tjockare och tjockare flr varje dag typ!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in