2019-12-01, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flodur
Även om man erkänner ett brott innebär det inte med automatik att man blir dömd. Hur många tiotals (hundratals?) personer har tagit på sig mordet av Olof Palme utan att bli dömda?

Vet inte ... Men det finns säkert. Och sedan denne Tomas Qvick (eller stavas det Quick?)
I vilket fall måste man veta säkert vem man ska döma ...
Citera
2019-12-01, 03:22
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Mnjä, förstår du vad ordet "kontraproduktivt" betyder? Det läckte som satan i såväl Palmeutredningen och da Costa fallet, på vilket sätt tycker du utfallet av det kacklandet var mer framgångsrikt?
Jag förstår nog innebörden av 'kontraproduktivt' bättre än en person som använder bokstavskombinationer som 'mnjä' som om det vore ett vedertaget uttryck. Eventuellt 'kackel' i de utredningar du refererar till är inte relevant för det jag avser.
Citera
2019-12-01, 03:23
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peeero
Varför anser du att en styckning är värre en ett mord? Styckar man för transport så förstår jag inte hur det är värre en ett vanligt mord, jag skulle vilja påstå att ta en annan människas liv är det värsta du kan göra, hon kände ingenting när hon blev styckad om hon redan var död, sen får du tänka på att invandrarna fortfarande är en minoritet.

Att överlagt mörda någon och stycka den personen och sedan gömma delarna på olika ställen, är värre än att slå ihjäl någon i vredesmod och sedan direkt ringa polisen.

Citat:
Ursprungligen postat av Barbagote
Fattar inte hur vissa ens kan skriva som dom gör????Detta är en flicka som har blivit mördad(förmodligen styckad med)
Detta är nåt som är så fruktansvärt och hela Sverige har följt detta,lidit och hoppats tillsammans..
Just nu är en kroppsdel hittad,EN del...Tänk er själva att erat barn har blivit mördad....Efter flera dagars sök går polisen ut med att EN kroppsdel har hittats???Vart står man då?Ens dotter är död och du kan inte ens få begrava din lilla flicka hel?Detta är så fruktansvärt så jag finner knappt ord💔Jag hoppas innerligt att resten av wilma hittas så att familjen iaf kan få ha en riktig begravning,fastän det ändå är så sjukt att det inte finns ord..Nä fy fan säger jag bara!!Fattar inte att sådan ondska kan finnas i någon???😢 Detta är så sinnessjukt och jag tror nästan alla mår dåligt av bara tanken på vad som har hänt tösen 💔

Ja så känner pappan: Och om han har vett känner han sin egen skuld som lät sitt barn bo med denna man sedan 15-års ålder. Ja pappa mördade inte henne; men han möjliggjorde det. Han förtjänar att känna den skuld han känner. Med nya lagar i framtiden kan han straffas.
Citera
2019-12-01, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Jag kan sätta en peng på att han inte kommer erkänna. Han döms för mord.
Men ett erkännande blir det aldrig.
Han är av den sorten är jag helt övertygad om. Saknar helt empatisk förmåga.

Tror inte heller han erkänner.
Är han GM så ligger det antagligen i hans världsuppfattning att man inte ska erkänna ett
brott som detta.
Citera
2019-12-01, 03:24
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sulkis
Haha ja, det här brottet har ju verkligen inte fått tillräckligt med uppmärksamhet i media. Max en notis i nån lokaltidning. Obs ironi.
En massa allmänt babbel, inga fakta. Förstår du skillnaden?
Citera
2019-12-01, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Därför att om man ska tro blint på alla "sanningar" som har figurerat här inne utan källhänvisning så hade fallet sett ut såhär:

Mgm skapar 3 olika twitterkonton flera år innan försvinnandet, ringer sin pappa och kusiner för att stycka Wilma levande i skogen strax efter att dom hade stulit en båt för skojs skull. För att vilseleda polisen så köper dom en gigantisk köttkvarn och låter den gå dygnet runt, med start samma kväll, för att höja elräkningen. Men egentligen har dom frankerat lådor som är adresserade till utländska adresser, och där har dom lagt delarna.

Därför ska man inte tro på allt som skrivs, hur trovärdigt man än vill att det ska vara!

Ytterligare uppgifter som folk hävt ur sig att:

1. MGMs farsa skulle ha våldtagit BO flera ggr tidigare,
2. BO stuckit iväg med en Wiggo/Viggo
3. BO efter försvinnandet ska ha skådas på orter runt om i norra och södra Sverige samt i Danmark.
4. BO var svartsjuk på MGM och inte tvärtom

Och förmodligen en massa annat trams som jag förhoppningsvis missat.
Citera
2019-12-01, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uddevallanissen
Nu får du ge dig. Om man söker en människa och finner t.ex. en stor del som ett ben, tror du då att hon bara linkat vidare och lagt ett bandage runt benet med den stora pulsådern???

Det handlar om att vetenskapligt fastställa vem som benet tillhör naturligtvis.
Att med säkerhet kunna hävda det inför alla.
Ett ben kan förändra form ute i fukten, under 2 veckor.
Man KAN (det är teoretiskt möjligt) att man råkar hitta ett ben som inte tillhör den man
letar efter.
Såklart personen med sannolikhet är död. Men om personen är W
bortom alla rimliga tvivel, är en annan sak, så menade jag.
Senast redigerad av Marielo 2019-12-01 kl. 03:33.
Citera
2019-12-01, 03:37
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Nej det är inte säkert MGM döms trots att han/hon erkänner.
Det är inte alldeles sällsynt att folk erkänner trots att de är oskyldiga!
Orsakerna kan vara flera, förvirring eller allt möjligt tänkbart.
Finns t o m folk som begår (kanske rör det sig om mindre brott, dock ..)
brott för att få husrum och mat i fängelse.
Eget erkännande är ett starkt bevis som i väl hanterade rättsfall stärks av uppgifter från GM som endast denna kan känna till.
Citera
2019-12-01, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Låter skumt att hitta en kroppsdel . Åker man ut för dumpa en kropp är det knappast man åker runt å dumpar lite här å där
Måste va en stor del av kroppen då som flytit i land .

Du har inte läst denna tråd från början.
Man kan få svårt med transporten i ett flerfamiljshus i tättbebyggt område och
måste då välja att föra ut det i delar.
Citera
2019-12-01, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Att överlagt mörda någon och stycka den personen och sedan gömma delarna på olika ställen, är värre än att slå ihjäl någon i vredesmod och sedan direkt ringa polisen.

Ja så känner pappan: Och om han har vett känner han sin egen skuld som lät sitt barn bo med denna man sedan 15-års ålder. Ja pappa mördade inte henne; men han möjliggjorde det. Han förtjänar att känna den skuld han känner. Med nya lagar i framtiden kan han straffas.
Då blir det ju pöstligt en helt annan sak, planer mord eller vredesutbrott, jag tänker mer på själva styckningen.
Citera
2019-12-01, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Eget erkännande är ett starkt bevis som i väl hanterade rättsfall stärks av uppgifter från GM som endast denna kan känna till.

Jaha javisst, men vi talade inte om några uppgifter som bara GM känner till.
Vi talade nu om att det faktiskt finns de som erkänner brott som är oskyldiga.
De kan tex ha läst sig till en del, eller hävda att de drabbats av minnesförlust mm.
Det måste man inte diskutera om här och nu då det saknas relevans (exempel, tar för mycket tid också)
Här och nu handlar det om W.
Jag VET att det finns sådana och är inte alldeles ovanligt.
Får man inte skriva det för dig? (Jag har varit nämndeman!!)
Citera
2019-12-01, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Tycker du att är det ett bra jobb att ringa pojkvännen per telefon och nöja sig med hans lögner? Tog polisen Wilmas mobilens senaste positionering? Varför svenska polisen är så nonchalanta mot unga tjejer? I Kim Wall fall började polisen sökandet direkt på natten efter pojkvännen slog larm.

Hade du haft samma åsikter om hon hittats hel och välbehållen?

Dina åsikter tycks utgå från vad man vet idag. Hade man haft samma kunskap initialt, hade förmodligen polisen agerat annorlunda. Nu var det inte så utan man utgick från vad som var känt vid tidpunkten för anmälan.

Att sedan dra en parallell med Kim Wall är väl ganska långsökt då dessa fall har ingen gemensam nämnare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in