2019-11-30, 19:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Kan ju vara ett lår t.ex. Du kapar inte ett ben ovanför låret och överlever utan omedelbar och professionell läkarvård.

Du "kapar" i princip ingen kroppsdel större än en hand eller fot, om ens det, med avsikten att hålla offret vid liv en längre stund, utan tillgång till sofistikerad intensivvård.
Citera
2019-11-30, 19:06
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannerr
Låter inte logiskt alls. Behövs mer än en tatuering för att polisen ska gå ut med något sånthär?

Enligt uppgifter här på denna sidan så hade hon en svart svan på ena armen.
Sant eller ej, det kan inte jag avgöra.
Citera
2019-11-30, 19:07
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det gick lite för fort för det.

Säg inte det. Polis gick ju ut med detta bekräftade fynd ca ett dygn efter det påträffats.
Jag minns topsningen av mgm i joggingmordet, där en utredare tog provet, körde det själv till NFC och fick det analyserat. Tog upp till ett par timmar i anspråk, om jag minns rätt.
Sådant förfarande är dock kanske inte aktuellt här, men möjligheten finns.
Citera
2019-11-30, 19:08
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Kan ju vara ett lår t.ex. Du kapar inte ett ben ovanför låret och överlever utan omedelbar och professionell läkarvård.

Det gäller ju att vara 100% säker på att det är just Wilmas lår.
Citera
2019-11-30, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Var snäll då och sluta citera dessa rassespammares inlägg....
Kan vi dra slutsatsen att det är Bäveån och Byfjorden som är FP? Hon har knappast dumpats mitt i stan, så Bäveån känns lite konstigt, har de åkt nånstans längre uppströms och lagt i en delad kropp? Borde ju räknat med att det följer strömmen och upptäks längs åns väg genom stan. Har fyndet gjorts i samband med kraftverket?
Eller är det längre ut i Byfjorden, hamnen alltså den stora, gamla varvet? Där är det lätt att komma till en kajkant med bil.

OK.

Ser man vad polisen har markerat och sökt håller dom sig kring Bäveån och ner mot Byfjorden. En tanke som är högst rimlig. Om man vill bli av med en kropp (i mindre delar) men knappast en torso.

Var ligger kraftverket? I förhållande till var dom låg idag och dök? Antar dom söker ovanför men ca hur långt ifrån?

Hur snabbt/strömt är det i Bäveån?
Citera
2019-11-30, 19:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det gäller ju att vara 100% säker på att det är just Wilmas lår.

DNA-teknik.
Citera
2019-11-30, 19:10
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det gick lite för fort för det.
Nu har jag inga uppgifter om hur länge polisen haft kroppsdelen innan de meddelade identifieringen, men en DNA-analys kan du göra på under 24 timmar idag.
Citera
2019-11-30, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Pappan hade inte släppts om han haft någon vetskap om fallet , då hade han häktats så dom haft tid att utreda om han varit mer delaktig

Det vet inte vi!
Men en klen menlös kurd, kan inte ha gjort styckningen och dumpningen helt själv! Pappan är helt klart delaktig.
Hans bostad är släkt och tom, de har fått skyddat boende - tills vidare ....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannerr
Låter inte logiskt alls. Behövs mer än en tatuering för att polisen ska gå ut med något sånthär?

Det måste handla om huvudet, bålen el en del av bålen för att kunna avgöra att hon inte kan leva utan den.
Citera
Medlem
Så svensken som outades är oskyldig? konstigt kan inte hitta hans länkar i början på tråden

Vad hette ett liknande fall där en flickvän mördades för något år sen efter en fest
Senast redigerad av falurouge 2019-11-30 kl. 19:22.
Citera
2019-11-30, 19:12
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Pappan hade inte släppts om han haft någon vetskap om fallet , då hade han häktats så dom haft tid att utreda om han varit mer delaktig
Vetskap om fallet har han nog, han är ju fortfarande misstänkt för skyddande av brottsling, grovt brott. De köpte nog inte hans "jag lovar!" 😁
Citera
2019-11-30, 19:13
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Den platsen är sjöräddningen och räddningstjänstens "hemmakaj".

Ja ok, men sjöräddningen har rört sig utanför kajen en stund. Verkar nu dock ligga sedan några minuter bakåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in