2019-11-30, 18:18
Medlem
Kefalonias avatar
Både Mattias och Sonnelie verkar för blyga för att det ska bli någon action. Kanske behövs en Louise för att det ska hända något?
Alla tjejer som är kvar i båda programmen är bra tjejer/kvinnor så det är guldläge för grabbarna.

Tycker lite synd om Alexander som för något program sedan fick veta att hans tjejer skulle ”städa väck” hans dyrgripar. Låt karlstackarn ha sin mancave med sitt stoff.
Citera
2019-12-01, 06:56
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kefalonia
Både Mattias och Sonnelie verkar för blyga för att det ska bli någon action. Kanske behövs en Louise för att det ska hända något?
Alla tjejer som är kvar i båda programmen är bra tjejer/kvinnor så det är guldläge för grabbarna.

Tycker lite synd om Alexander som för något program sedan fick veta att hans tjejer skulle ”städa väck” hans dyrgripar. Låt karlstackarn ha sin mancave med sitt stoff.

Fast nu har Alexander inget mancave i den form man brukar säga att det är i form av en källare/ett rum, hela hans hem är ju sådant och då är det inte det minsta konstigt att en tjej vill göra om. Sedan skulle han ju inte slänga saker och ting men att man när man är två som ska bo nånstans tar lite från båda är ju bara sunt.
Citera
2019-12-01, 14:23
Medlem
Det känns ju rätt givet att Uffe kommer välja Anna i slutänden. Allt annat vore otänkbart för de har verkligen en speciell kemi även om det känns som båda håller tillbaka sina känslor.

För Mattias del tror jag valet faller på Sonnelie. Dock tveksamt om det kommer hålla i längden för hon känns mer som en stadstjej.

Oscar och Cecilia är verkligen gulliga ihop. Det känns som de skulle bli ett bra par som båda trivs ute på landet och uppskattar det enkla i livet.

Hoppas att Pelle väljer Karin, det blev mer tydligt i senaste avsnittet att de passar ihop.

När det gäller Jimmy tror jag att det blir han och Jonna trots åldersskillnaden. Tyckte Jimmy var rätt jobbig i början men nu känns det som han har skärpt till sig och slutat att bara fokusera på sig själv.

Alexander kan nog välja vem som, har inte fått någon bra bild av vem han passar ihop med och hur de känner för honom. Så där är det lite oklart fortfarande. Kommer inte ens ihåg vad hans tjejer heter?
Citera
2019-12-01, 14:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det går ju att ha kvar stället man är skriven på (även om det är en bostadsrätt som säljs) och eftersända posten till annan adress tills programserien är över så slipper man ptja:a.

När man eftersänder post så får man en särskild postadress och även den syns på t.ex. Ratsit om det nu skulle vara hos bonden man eftersänder till.
Citera
2019-12-01, 18:06
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znoppe
När man eftersänder post så får man en särskild postadress och även den syns på t.ex. Ratsit om det nu skulle vara hos bonden man eftersänder till.

Så har det aldrig varit när jag eftersänt post.
Citera
2019-12-01, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Så har det aldrig varit när jag eftersänt post.

Okej, trodde att du med eftersändning menade särskild postadress. Eftersändning görs ju annars bara vid flytt till en ny folkbokföringsadress som då också blir synlig. Tillfällig eftersändning är väl det enda då som funkar. Om flytten är kortare än ett år så behöver man inte ändra folkbokföring, men får om man vill. Från Postens hemsida:

"Har du ett tillfälligt boende som du vill få din post till, men inte ändra folkbokföringsadress till, kan du anmäla adressen till Skatteverket som särskild postadress.”

Tillfällig adressändring är nog å andra sidan inte tillåtet om ens tidigare bostad överges. Då är det ingen tillfällig ändring utan en permanent. Verkar dock inte finnas några regler för brevskrivarna från produktionen att de inte får folkbokföra sig hos bönderna.
Citera
2019-12-01, 20:00
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Det känns ju rätt givet att Uffe kommer välja Anna i slutänden. Allt annat vore otänkbart för de har verkligen en speciell kemi även om det känns som båda håller tillbaka sina känslor.

För Mattias del tror jag valet faller på Sonnelie. Dock tveksamt om det kommer hålla i längden för hon känns mer som en stadstjej.

Oscar och Cecilia är verkligen gulliga ihop. Det känns som de skulle bli ett bra par som båda trivs ute på landet och uppskattar det enkla i livet.

Hoppas att Pelle väljer Karin, det blev mer tydligt i senaste avsnittet att de passar ihop.

När det gäller Jimmy tror jag att det blir han och Jonna trots åldersskillnaden. Tyckte Jimmy var rätt jobbig i början men nu känns det som han har skärpt till sig och slutat att bara fokusera på sig själv.

Alexander kan nog välja vem som, har inte fått någon bra bild av vem han passar ihop med och hur de känner för honom. Så där är det lite oklart fortfarande. Kommer inte ens ihåg vad hans tjejer heter?

Citera
2019-12-02, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda

Alexander kvarvarande tjejer heter Madeleine och Isabell. Madeleine är den tjejen han var iväg på dejt med i förra veckan. Av det jag har sett så verkar väl båda tjejerna som är kvar på gården vara intresserade av honom....kanske då att intresset skulle vara något "hetare" hos Madeleine......
Citera
2019-12-03, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Alexander kvarvarande tjejer heter Madeleine och Isabell. Madeleine är den tjejen han var iväg på dejt med i förra veckan. Av det jag har sett så verkar väl båda tjejerna som är kvar på gården vara intresserade av honom....kanske då att intresset skulle vara något "hetare" hos Madeleine......

Ja, nu minns jag. Det blir i alla fall spännande att se upplösningen och sedan om det blir någon varaktig kärlek.
Citera
2019-12-04, 08:58
Medlem
Isnatts avatar
Kåa:
Så jävla crringe, som ungarna säger, när linne-bonden är med sina tjejer. Kommer INTE bli nåt där.
Dom har liksom kommit fel i pratet och är på skratt och tramsnivå istället för att prata som vuxna.
Citera
2019-12-04, 15:10
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Tyckte hon Jennie var lite påfrestande. Hon kanske var nervös och förhoppningsvis lugnar ner sig sedan.

Hon är ju inte ens med i programmet. Vart tog hon vägen?
Citera
2019-12-04, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Hon är ju inte ens med i programmet. Vart tog hon vägen?

Hon träffade en man innan programmet körde igång som hon föll för men sen tog det lika fort slut berättade hon för Linda i sidoprogrammet "Bönderna berättar allt". Tydligen märkte hon att han hade en människosyn som hon inte gillade. Det var det sista man fick se av henne och det var precis i början när årets BSF och KÅA körde igång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in