Citat:
Ursprungligen postat av
Dockland
Jag gissar det är den vanliga visan.
Först blånekar han till allt
Sedan när tekniska bevis hittas, kanske i hans hem eller motsvarande så kom han hem och "hittade henne, fick panik och gjorde sig av med kroppen för att inte få skulden."
När man kan knyta honom vid gärningen så heter det att någon har tvingat honom göra detta.
När det överbevisas heter det att han måste fått en blackout.
Typ.
Instämmmer!
Visst kan det låta som man raljerar men denna visa har vi (som har varit med ett tag i krimtrådarna) hört förr

Och ännu märkligare förklaringar. Men som sagt det är ju fritt fram för en gärningsperson att ljuga, såväl i förhör och i rätten då mened inte gäller.
Ska bli intressant att se vad han har för förklaring. Jag tror det finns viss risk att han nekar i sten. Detta är skamligt, kanske för hela familjen och släkten. Med tanke på hans uttalade vilja att ligga lågt:
” Den misstänktes advokat Beatrice Rämsell är mycket fåordig när SVT Nyheter Väst når henne på telefon under fredagen.
– Jag kan inte kommentera någonting, och skälet till det är att min klient hela tiden har sagt att jag inte får berätta någonting om honom eller om själva ärendet, säger hon.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/fynd-av-kroppsdel-bekraftar-17-ariga-flickans-dod
Men det skal han inte belönas med.
Just nu är han ”kändis”, Tishko Shabaz, ) ja snarare ”ökändis”.
Hoppas vi kan gräva fram mer om honom.
Och den dagen FUP blir offentlig har hela hans liv och familj kartlagts.
Gamla synder kommer att komma fram.
Det kunde det dumma fanskapet tänkt på när han bestämde sig för att kränka Wilma ännu mer genom att kasta ut hennes kropp i delar som om det vore avfall.