2019-11-30, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Vi pratar om olika saker. DNA från BO för att kunna fastställa att det verkligen var Wilma och inte någon annan som hade blivit styckad.

Det har polisen från start skaffat av föräldrarna via hårborste, kam mm. Det gjorde polisen när Kim Wall saknades.
Citera
2019-11-30, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reclaims
Eh, källa på att stycking är ett av de vanligaste sättet hedersmord går till på?

Förövrigt så har alla vetat från start att det var pojkvännen.

Ja, men det har varit vilda diskussioner hur vidare hans motiv var en olycka i samband med aggressionsutbrott eller om det var planerat hedersmord när hon inte ville vara med honom längre.

Jag hittade inte källan jag läst förut, men när det är hedersmord så dödas inte offrena hej vilt impulsivt, och beroende på varifrån släktet härstammar så har de särskilda typer av mord som symboliserar bibehållna hedern.
Citera
2019-11-30, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gwleif21
Ja, men det har varit vilda diskussioner hur vidare hans motiv var en olycka i samband med aggressionsutbrott eller om det var planerat hedersmord när hon inte ville vara med honom längre.

Jag hittade inte källan jag läst förut, men när det är hedersmord så dödas inte offrena hej vilt impulsivt, och beroende på varifrån släktet härstammar så har de särskilda typer av mord som symboliserar bibehållna hedern.
Va? Det där får du gärna utveckla. Det spelar ingen roll HUR kvinnan dör, bara hon försvinner från jordens yta. Men personligen har jag aldrig hört om styckning. Däremot stening och skjutning. Men aldrig styckning efter mordet.
Citera
2019-11-30, 14:14
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thermalgrease
Ett svartsjukedrama involverar - HÖJDA "röster" i messenger och gråt... Det här involverar kulturproblematik....

Jag är inte Rasist eller liknande. Men under de senaste åren har jag på nära håll upplevt att det blir kulturkrockar som är helt vansinniga i mina ögon.

Jag tror att det som skett Wilma tyvärr är en sådan krock.

Vi kan inte rädda människor om vi inte vet hur vi ens räddar oss själva.
Vi måste börja förstå att vårat samhälle inte har ett heltäckande skydd för dem vi låtsas rädda.

Vi måste sluta blunda och göra om göra rätt.
Detta skulle inte skett. Mitt hjärta går sönder för Wilma och hennes familj.

Jag vet hur hett det kan vara. Har själv skyddat vänner i mitt hem
Citera
2019-11-30, 14:15
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Jag blir riktigt äcklad när jag tänker på hur pappan pratade om sin bestialiske son i Expressen. Redan då fick man ju en konstig känsla, som ett planerat uttalande, ut utarbetat manus. Han sitter givetvis och håller på nyttig information, och har sannolikt också hjälpt Tishko att göra sig av med Wilmas kropp.

Lagen kommer inte straffa dem nog. Jag hoppas innerligt att någon gör dem riktigt jävla illa så fort chansen ges. De har förbrukat sin rätt att leva vidare.

Ja, det har länge förvånat mig att ingen, ingen faktiskt tar lagen i egna händer. Särskilt som så många drabbas, brottsoffer, anhöriga och så många anser att straffen är för låga.

I det här fallet finns det väl även en risk att gm undkommer "straff" helt eller delvis p.g.a. bristande bevisning.
Citera
2019-11-30, 14:17
Medlem
Kulturprofetens avatar
Bättre och roterbar bild från sökområdet.

https://www.bing.com/maps?osid=abb6e268-d624-4d38-a0ff-72bb2f7ba3ab&cp=58.346316~11.915046&lvl=20&style=g &v=2&sV=2&form=S00027
Citera
2019-11-30, 14:22
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Jag tror också att det var svartsjuka bakom men det vet vi inte än. Gick nåt rykte om att MGM pappa hade våldtagit henne enligt någon i tråden så om det skulle ligga något bakom det ryktet var hamnar vi då?
Då hade polisen tagit pappan direkt, gör man en anmälan om våldtäkt och sedan försvinner kort tid efter så misstänker polisen nog förövaren
Citera
2019-11-30, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Jag tror också att det var svartsjuka bakom men det vet vi inte än. Gick nåt rykte om att MGM pappa hade våldtagit henne enligt någon i tråden så om det skulle ligga något bakom det ryktet var hamnar vi då?

Då hamnar vi på att pappan även borde misstänkas för Våldtäkt.

Vi kan också hamna på att man inte skall tro på allt som skrivs här på Flashback. Att detta skulle stämma har jag väldigt svårt att tro...
Citera
2019-11-30, 14:23
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Jag är inte Rasist eller liknande. Men under de senaste åren har jag på nära håll upplevt att det blir kulturkrockar som är helt vansinniga i mina ögon.

Jag tror att det som skett Wilma tyvärr är en sådan krock.

Vi kan inte rädda människor om vi inte vet hur vi ens räddar oss själva.
Vi måste börja förstå att vårat samhälle inte har ett heltäckande skydd för dem vi låtsas rädda.

Vi måste sluta blunda och göra om göra rätt.
Detta skulle inte skett. Mitt hjärta går sönder för Wilma och hennes familj.

Jag vet hur hett det kan vara. Har själv skyddat vänner i mitt hem

Wilma borde inte ha varit där öht. Hennes föräldrar, riktiga och nya var alltså fyra, fyra vuxna till antalet och de lyckades inte sätta stopp för det olycksaliga förhållandet. Att släppa iväg sin egen minderåriga dotter till en kurd! Ofattbart! De borde åtalas.

Ja, jag är rasist.
Citera
2019-11-30, 14:24
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturprofeten
Bättre och roterbar bild från sökområdet.

https://www.bing.com/maps?osid=abb6e268-d624-4d38-a0ff-72bb2f7ba3ab&cp=58.346316~11.915046&lvl=20&style=g &v=2&sV=2&form=S00027

Tack! Ser precis ut som bryggan i VGs video.
Citera
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Ja, det har länge förvånat mig att ingen, ingen faktiskt tar lagen i egna händer. Särskilt som så många drabbas, brottsoffer, anhöriga och så många anser att straffen är för låga.

I det här fallet finns det väl även en risk att gm undkommer "straff" helt eller delvis p.g.a. bristande bevisning.
Enligt polis och åklagare har de bevis, som dessutom stärkts sedan några dagar tillbaka
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Jag blir riktigt äcklad när jag tänker på hur pappan pratade om sin bestialiske son i Expressen. Redan då fick man ju en konstig känsla, som ett planerat uttalande, ut utarbetat manus. Han sitter givetvis och håller på nyttig information, och har sannolikt också hjälpt Tishko att göra sig av med Wilmas kropp.

Lagen kommer inte straffa dem nog. Jag hoppas innerligt att någon gör dem riktigt jävla illa så fort chansen ges. De har förbrukat sin rätt att leva vidare.

Instämmer helt och hållet.

Jag vill inte gå in på detaljer med respekt gentemot familjen - men ifall jag får gissa så har dådet utförts helt och hållet i lägenheten därefter paketerats i en resväska inkl kläder m.m.
Under natten så har man stuckit iväg med resväskan och placerat den på ett gömställe. Nästkommande dygn har MGM utan tvivel efterfrågat hjälp hur han skall gå tillväga för att sopa igen alla spår. Inom 1-2 dygn har de kommit överens. Jag är också säker på att fadern är medbrottsling.

Usch vad man blir äcklad... beklagar djupt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in