2019-11-30, 12:57
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mg57
Schyssta killar sitter inte inlåsta för att mördat och styckat sin flickvän, förstår att det är jobbigt för dig att ta in men om du knyter ett rep runt halsen och hänger dig i ett träd så blir nog allt bättre.

Prova det och återkom 🤚🇩🇪
Läser du ordentligt så står det att han VAR, inte att han ÄR
Citera
2019-11-30, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peeero
Lycka till att stycka en kropp med enbart kniv, om du inte kan den mänskliga kroppen ut och in det vill säga, definitivt någon typ av såg eller annat verktyg måste ha använts.

Tror det var GW som sa det var lätt.
Själv har jag styckat lamm utan någon som helst förkunskap. (med kniv och yxa)
Det bör vara lika lätt som att plocka isär en kyckling så länge man är i det tillstånd som en sjuk/svartsjuk/psykokpat/ det har slagit runt ordentligt/man måste kamoflera ett mord.
Citera
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
låter väl iof konstigt att norsk media får veta mer än svensk? samma ok, men inte mer än här?
Den norska avisen har et team på plassen der politiet søker med dykkere nå. De filmer aksjonen. Du kan se video her.
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/mREeqE/dykkere-soeker-etter-wilma-17?utm_content=row-1&utm_source=vgfront&utm_term=df-86-d53f7de0%3Adf-86-d53f7de0
Senast redigerad av Minnimus 2019-11-30 kl. 13:01.
Citera
Medlem
Citat:
låter väl iof konstigt att norsk media får veta mer än svensk? samma ok, men inte mer än här?
Tror inte dom får veta mer, det handlar nog bara om vad journalisten väljer att skriva om.
Citera
2019-11-30, 13:04
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:

De får säkerligen inte veta mer, men norsk media har ju inte lika mycket våld och mord att täcka, som svensk media. I Norge är det inte skottlossningar och bomber flera gånger per dag. Norsk media är nog också mer "på" och kollar upp saker.

Sen tycker jag givetvis att ALL media, från alla länder, ska respektera polisens önskan om att få jobba i lugn och ro.

Dessutom är det hälften så långt mellan Oslo-Uddevalla (22 mil) som det är mellan Sthlm och Uddevalla (45 mil).
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2019-11-30 kl. 13:09.
Citera
2019-11-30, 13:04
Medlem
MijailovicFanClubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peeero
Jo du borde ju veta detta, MijailovicFAnClub.
Här har du en introduktionsfilm i styckandets konst om du inte tror mig. Det är inte svårt.

(FB) Slagen med avhuggna ben!
Citera
2019-11-30, 13:05
Medlem
Kivstid är kivstid. Regeringen måste ge nåd vid ansökan. Då kan straffet tidbestämmas. Nåd får sökas först efter 18 år. Finns ingen som släpps efter 10 år som fått livstid. Punkt.
Citera
2019-11-30, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcDeadPeople
Jag gissar att detta va till mig... Begravning entreprenören.. Okej. Tack för infon. De viktiga är dock att jag inte stjäler uppmärksamhet eller vad man ska säga... Tänkte skriva nåt som " vila i frid/ FB folket. Är de okej tror du?

Det låter ju väldigt fint . Vet inte riktigt om de alltid läser upp det som skickats ? Är det mycket så överlämnas säkert kondoleanserna till de anhöriga och de får läsa själv . Föräldrarna verkar ju vara väldigt tacksamma över all hjälp och värmande ord i allt elände så tror absolut att det skulle bara visa en omtanke och hur ledsen vi alla är . En ung tjej på väg in i vuxenlivet med säkert drömmar och framtidsplaner ...
Citera
2019-11-30, 13:06
Medlem
Exakt var hittade dem henne?
Citera
2019-11-30, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Exakt var hittade dem henne?

Exakt vet bara Polisen men jag har hört Bäveån
Citera
2019-11-30, 13:08
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcDeadPeople
Jag skulle vilja skicka en blomma till W begravning när den blir aktuell. Men ändå inte förstöra familje avskedet... Hur gör man då...

Det kommer ta väldigt lång tid innan der blir någon begravning. Dels pga att man hittills bara hittat ”en” kroppsdel och när man förhoppningsvis hittat ”hela kroppen” blir det en obduktions-procedur som ska göras och efter det bestämmer ansvarig utredare när kroppen får lov att begravas.
När väl begravningen kommer ske så kan det ju bli så att familjen väljer att hålla en ceremoni inom närmsta kretsen och då får allmänheten inte ens veta datum eller plats.
Men din tanke är väldigt fin och jag tror att OM det blir en begravning med angivet datum/plats i dödsannonsen så kommer nog väldigt många skicka blommor så det kommer i så fall bli ett stort blomsterhav - precis som det blev på Lisa Holms begravning.
Citera
2019-11-30, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Exakt vet bara Polisen men jag har hört Bäveån

Så Orust stämmer inte iallafall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto