2019-11-29, 13:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
En springande man, eller en cyklande man, drar till sig fler ögonvittnen än en bilkörande man.

Nu tror jag inte att SD cyklade i vägrenen. Jag misstänker att han kommit till fots till L*ena hus och att de gått gemensamt ner till planket. Därefter tror jag att SD klivit över Gunnebostängslet. Det var inte mycket trafik, och bärgarens observation kan säkert ha stämt. En person som kan ha tagits för ett fyllo eller liknade.

Om SD hade tagit bilen, kanske någon hade upptäckt det (vittne)? Det som kanske borde vara tydligare är att ett sådant våldsamt dåd, borde vara ganska blodigt. Det borde lämna spår i bilen som skulle vara svåra att hinna få bort före anhållandet och USA resan. Därefter beslagtogs bilen.

Citat:
Så tiden för utflykten i Vivallaskogen (där pga vissa vittnesuppgifter ett ”fynd” senare säkrats av polisen; ett ”fynd” vi inte vet om det ens kan relateras till brottet) har också räknats in i den klockade tiden - ?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6n0Wor/foremal-har-hittats-i-sokandet-efter-forsvunna-lena

Hur utredarna räknat har jag ingen aning om.
I just den här spekulationen tänkte jag att SD kunnat springa hem, alternativt cyklat hem (om han lämnat cykeln på lämpligt ställe, te x i nära anslutning till Vivallakskogen bakom cykel/gångbron).
Men det troligaste i mina ögon är att han sprungit hem.

Citat:
Tråduppgifter, alltså. - Ja, man väljer sina källor... Om man kort ska sammanfatta de "någorlunda" säkra tider och uppgifter som framkommit i tråden:

Absolut tråduppgifter. Och som jag känner mig ganska kluven till. Men jag är inte beredd till att avpollettera dom heller. Man får helt enkelt ta dom för vad de är; tråduppgifter.

Citat:
22.00 MGM ska ha besökt JG/YD i dennes bostad och tagit sig dit med cykel. - Detta är en cykeltur på 22-23 min. Utgående från att MGM redan befinner sig i närheten av JG:s bostad, att ärendet tar c:a 5 min och att MGM sedan cyklar hem, är han hemma igen runt 22.30. - Hans ärende kan ha varit av mångskiftande slag: JG kan ha velat låna ett verktyg av honom (alt. MGM hjälpa JG med en reparation), MGM återlämnat ett verktyg, alt. JG:s lilla geohund som MGM och dennes barn så ofta varit hundvakter åt, etc.

Om SD cyklat till JG, det har vi endast tråduppgifter på från två skribenter. Men jag avfärdar det absolut inte. Vad han har gjort där, eller hur länge besöket tog, det har vi ingen uppgift om. Min tanke är att en sådan uppgift som sedan inte har fyllt på med någon orsak, finns det inte så mycket anledning att trolla om.
Skillnad hade varit om det hade kommit fler uppgifter, och t ex att SD hade hämtat något.

Vi vet också utifrån JGs egen logg, att han den kvällen hade lite bråttom. Kanske det var just denna tid att passa?

Citat:
- Att MGM skulle ha lånat ett mordverktyg av JG förefaller helt befängt; ingenting av det material som finns tillgängligt talar det minsta för att JG skulle ha bidragit med något dylikt; ej heller att MGM på detta sätt skulle ha kunnat skaffa sig ”hållhakar” på JG; detta är om möjligt än mer stolligt. - Möjligen kan MGM ha velat visa JG att han varit ute på en längre cykeltur.

Tror inte heller att SD lånat något mordredskap av JG. Då skulle nog det vara väldigt uppenbart för både JG och utredarna.
Däremot skrev ju @Puttenot att SD hade med sig en sak till JG. Detta förstod jag skulle vara en kuggfråga till JM, för att han skulle kunna visa att han verkligen satt på riktig info.

Denna sak kan ha varit alltifrån en lånad geocah- grej till något instrument eller verktyg att laga/kolla något med.

Lång tid kan det inte ha tagit hos JG iaf. Nu vet vi bara en ungefärlig tidpunkt, vid 22-tiden hos JG. Så max 5-15 minuter kan det ha tagit hos JG för att kunna logga på datorn "S senast var aktiv Kl 22.34 " (en @pampom).

Citat:
22.34 MGM aktiv på facebook. - Dvs så fort han hunnit innanför dörren loggar han in på fb, alt. använder han sin mobil till facebookandet och har då i princip kunnat befinna sig var som helst.

Ja, han kan ju ha loggat in på facebook via mobilen, dvs inte behövt var hemma.

Citat:
22.49 LW chattar på MSN (det kan hon göra både via dator och mobil, men befann sig av allt att döma i sin bostad).

23.09 LW sägs ha digital kontakt med medresenär till Norge.

C:a 23.20 (vilket i pressen blivit ”vid 23.30-tiden”) hade ”någon”; antagligen MGM, kontakt med LW. - Om de polisuppgifter stämmer betr. att detta var det sista livstecknet från LW (undantaget skriken som dalaan hört med början 23.28-29 - och som sedan av dalaan och dennes sambo hörts c:a 23.30-35: ”Extremt höga panikslagna skrik som kom i omgångar under några minuter.”), samt att MGM ska ha varit den siste som haft kontakt med LW, kan konstateras att det från den tidpunkten kommer att dröja endast 8-9 min tills dalaan uppfångar skrik och väcker sin sambo.

Citat:
Om LW:s sista kontakt avslutades, säg 23.22, vandringen i riktning mot planket tog sin början på gatan utanför LW:s bostad 23.23, bör man med tanke på den sista bitens terrängförhållanden ha nått själva fynd/mordplatsen 23.22.26: GM skred då raskt till verket och hade efter endast ett par minuter LW helt i sitt våld..

Nu tolkade jag Strofs uppgift 23.20 som när den sista kontakten är observerad och avslutad. Kanske är svårt att veta på minuten?
Men jag tror att det inte har krävts särskilt många minuters promenad ner till planket. Därefter misstänker jag att LW övermannats ganska snabbt, och släpats in mot planket. Ser inte det som omöjligt.

Citat:
Skulle MGM sedan ha plockat upp sin cykel från något gömställe, eller medförde han cykeln till LW:s bostad, för att därefter leda den bort mot Rättarevägen? - Eller gjorde han ett längre besök hos JG, för att sedan under vägen spana in lämpliga alibivittnen, innan han cyklade till LW:s bostad?

Tvivlar på att han hade sin cykel, det var bara en av de spekulationer jag hade när jag utgick från de inlägg jag hade med. Han kan dock ha cyklat runt lite innan fr att reka/spana på L*ena osv. Men jag tror att han har lämnat cykeln hemma. Annars lämnat cykeln på bra ställe för att kunna snabbt komma hem.

Citat:
Vi behöver korrekta data inkl. korrekta digitala enheter samt exakta tidsuppgifter.

Spekulera kan man alltid göra, men här vet vi väldigt lite egentligen.

Citat:
Hittade man några fynd österut?
Vad avsökte man västerut (plankområdet undantaget)?
Var hittades LW:s mobil (om den återfunnits)?
Vad fann man i Vivallaskogen?

Det är intressanta frågor som vi i tråden inte har några svar på.
Vi kan bara gissa.

Själv tror jag att det var mobilen man hittade. Efter att fyndet upptäckts, avslutades (som det verkar) sökningarna.
Men om det var den mobil som man lyckats tömma information på, det vet vi inte.
Citera
2019-11-29, 14:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Ja ”cajjo-incidenten” är ytterligare ett bevis på hur vissa gör allt för att försöka böja till händelser på ett makalöst sätt. Vi andra utifrån som vet hur det fungerar kan endast skratta åt eländet.

Egentligen (utan att veta, men gissa) så kanske det är allvarligare än så.

Man kan på allvar fundera över varför en skribent i tråden inte själv vill delta aktivt, utan agerar via pm till ett utvalt språkrör. Detta språkrör uppfattar dessa pm också som absoluta sanningar.

Detta sätt att föra ut "sanningen om L*ena" kan då inte ifrågasättas direkt till källan, utan ska bara tas som fakta.

Frågan är hur denna fakta hanteras. Skickas det vidare till andra skribenter, eller får även de pm av spökrösten?

Varför agerar skribenten på detta sätt, och i vems intresse?

Hur kan någon veta vad som hände i bilen denna natt till L*enas födelsedag?
Jag är mycket skeptisk till att den som hävdar något liknande sitter själv med i passagerarsätet.

Informationen borde ha utgått från SDs mun någon gång, vidare till vänner, vidare till trådskribenter via pm och slutligen ut i tråden?

Detta är spekulation från mig, men det är viktigt att vi som inte får dessa pm, inte kan värdera källan på eget sätt som man kan göra med skribenter som har en egen historik, är observanta på hur det som har framkommit i tråden slutligen förvanskas och får en annan skepnad.

Klurigt gjort av en mästermanipulatör.
Han vet exakt hur han ska hantera sina marionetter.
Vad jag tror.

Det är det här utredarna har att tampas med.
Är det någon som vet sanningen av SDs vänner och släkt, grannar mm?
Citera
2019-11-29, 14:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det var glest med trafik under kvällen. MGM hör bärgaren i så god tid att han hinner vända på klacken, och under det antal sekunder det tar innan bärgaren passerat honom går han österut - för att strax vända på klacken igen.Efter mordet var MGM betjänt av att snarast möjligt komma hem, för att med bostaden som bas arbeta vidare. - Han visste att han som minst hade hela natten på sig.

Klurigt av honom att komma på något sådant, som att lura en förbipasserande att han går åt "fel" håll.
Men undrar om han tänkte så långt i stressen? Även om jag inte tvekar en sekund att han har mer is i magen än de flesta och är mycket road av liknade klurigheter. Han har säkert en mycket "bred" erfarenhet av allsköns lurendrejerier genom åren. Några sitter nog i ryggmärgen, kommer utan att han ens behöver anstränga sig.

Han hade såklart hela natten på sig, med att göra om historien. Men att få till ett möjligt alibi kan ha varit viktigt i hans huvud.

Mycket vältränad kille är han. Snabb både på cykel och med fötterna. Van att a sig fram i oländig terräng.

Jag kan faktiskt tänka mig att han tappade L*enas mobil i skogen i flykten. Inget bra ställe att plantera en falsk ledtråd, med tanke på att han har anmälningarna på sig.

Jag tänker att han nog har en del stress i kroppen, han har mycket att få gjort. Tvätta, göra sig av med bevis, fundera på hur han ska kunna hålla fasad, en bra historia och verka oskyldig.

Kanske märkte han att mobilen saknades, men lyckades inte hitta den i mörkret? Och kanske beslöt han helt enkelt att strunta i den, ha en bra förklaring till varför hans DNA fanns på den.

Kanske var den rengjord och krossad. Lämnad med flit, kanske för att peka på UW, eller NW?
Citera
2019-11-29, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu tror jag inte att SD cyklade i vägrenen. Jag misstänker att han kommit till fots till L*ena hus och att de gått gemensamt ner till planket. Därefter tror jag att SD klivit över Gunnebostängslet. Det var inte mycket trafik, och bärgarens observation kan säkert ha stämt. En person som kan ha tagits för ett fyllo eller liknade.

Om SD hade tagit bilen, kanske någon hade upptäckt det (vittne)? Det som kanske borde vara tydligare är att ett sådant våldsamt dåd, borde vara ganska blodigt. Det borde lämna spår i bilen som skulle vara svåra att hinna få bort före anhållandet och USA resan. Därefter beslagtogs bilen.

Hur utredarna räknat har jag ingen aning om.
I just den här spekulationen tänkte jag att SD kunnat springa hem, alternativt cyklat hem (om han lämnat cykeln på lämpligt ställe, te x i nära anslutning till Vivallakskogen bakom cykel/gångbron).
Men det troligaste i mina ögon är att han sprungit hem.

Absolut tråduppgifter. Och som jag känner mig ganska kluven till. Men jag är inte beredd till att avpollettera dom heller. Man får helt enkelt ta dom för vad de är; tråduppgifter.

Om SD cyklat till JG, det har vi endast tråduppgifter på från två skribenter. Men jag avfärdar det absolut inte. Vad han har gjort där, eller hur länge besöket tog, det har vi ingen uppgift om. Min tanke är att en sådan uppgift som sedan inte har fyllt på med någon orsak, finns det inte så mycket anledning att trolla om.
Skillnad hade varit om det hade kommit fler uppgifter, och t ex att SD hade hämtat något.

Vi vet också utifrån JGs egen logg, att han den kvällen hade lite bråttom. Kanske det var just denna tid att passa?

Tror inte heller att SD lånat något mordredskap av JG. Då skulle nog det vara väldigt uppenbart för både JG och utredarna.
Däremot skrev ju @Puttenot att SD hade med sig en sak till JG. Detta förstod jag skulle vara en kuggfråga till JM, för att han skulle kunna visa att han verkligen satt på riktig info.

Denna sak kan ha varit alltifrån en lånad geocah- grej till något instrument eller verktyg att laga/kolla något med.

Lång tid kan det inte ha tagit hos JG iaf. Nu vet vi bara en ungefärlig tidpunkt, vid 22-tiden hos JG. Så max 5-15 minuter kan det ha tagit hos JG för att kunna logga på datorn "S senast var aktiv Kl 22.34 " (en @pampom).

Ja, han kan ju ha loggat in på facebook via mobilen, dvs inte behövt var hemma.

Nu tolkade jag Strofs uppgift 23.20 som när den sista kontakten är observerad och avslutad. Kanske är svårt att veta på minuten?
Men jag tror att det inte har krävts särskilt många minuters promenad ner till planket. Därefter misstänker jag att LW övermannats ganska snabbt, och släpats in mot planket. Ser inte det som omöjligt.

Tvivlar på att han hade sin cykel, det var bara en av de spekulationer jag hade när jag utgick från de inlägg jag hade med. Han kan dock ha cyklat runt lite innan fr att reka/spana på L*ena osv. Men jag tror att han har lämnat cykeln hemma. Annars lämnat cykeln på bra ställe för att kunna snabbt komma hem.

Spekulera kan man alltid göra, men här vet vi väldigt lite egentligen.

Det är intressanta frågor som vi i tråden inte har några svar på.
Vi kan bara gissa.

Själv tror jag att det var mobilen man hittade. Efter att fyndet upptäckts, avslutades (som det verkar) sökningarna.
Men om det var den mobil som man lyckats tömma information på, det vet vi inte.

Ganska långt tillbaka inom tråden, skrev jag inom några av mina inlägg att den gällande tiden var approximativt från klockan 22:00 till klockan 22:15, och att vittnet, var tämligen säker på att det var någon form av en mindre låda och som vederbörande då skulle ha fäst på pakethållaren.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-11-29, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
1. Detta är bekräftat av folk som känner honom IRL. Direkt (IRL) till mig.

2. Det har vi läst oss till genom allt han skrivit. Men även detta är bekräftat IRL.

3. Instämmer! Åsa Hiding är en person med stark integritet, styrka och ett imponerande fokus. Hon och Polisen har lyckats hålla detta mål i stort sett helt fritt från läckor i 1,5 år! Den enda läcka vi kan misstänka vara sann är den som tycks komma från Rättspsyk.

4. Vem vet, kanske är han en ny Peter Mangs som helt plötsligt har hittat hem när han hamnade i kurran? Men jag tror också att hans advokat rått honom att sitta lugnt i båten om han vill slippa vara på bild i tidningen varje dag. Advokaten har såklart förstått att det inte är lönt att överklaga i nuläget. Känner faktiskt med Backman som ska behöva höra SD´s lögner,skryt och fantasier var och varannan dag.

5. Kramkalas och kaffe med "dopp" kan han säkert få uppleva framöver. Bara inte den sorten han är van vid.

Bästa @Fröken_Sverige

Jag vet sedan tidigare att du är en mycket sannfärdig person, detta sagt med anledning av, att allt som du skriftligt lämnat via PM har sedan visat sig stämma till sin fullständighet.

1: ) De människor som jag tidigare har fått tala med, har beskrivit SD som en mycket omogen man med stor manipulationskraft.

2 : ) LW:s för henne dåvarande och mycket speciella vän, har berättat en hel del saker om vad LW själv en gång i svunnen tid berättat för vederbörande om SD. Vederbörande har bland annat berättat om LW och Falkberget samt de örhängen hon där en gång mottog som present. Vederbörande har berättat om SD:s dåvarande och sen-nattliga besök inom LW:s dåvarande bostadsrätt och mycket mer därtill.

3: ) Jag känner mig väldigt övertygad om, att den mycket duktiga och kompetenta KammarÅklagaren Åsa Hiding kommer till slut att ro båten i land, och den dagen som KammarÅklagaren Åsa Hiding ställer sin båt vid strandkanten blir nästa steg ett åtal, och vad anbelangar den nu fortfarande mordmisstänkte SD på sannolika skäl, så är jag lika övertygad om som att Åsa Hiding till sist kommer att landsätta sin båt som jag är att SD är rätt Gärningsperson, det vill säga, personen som brutalt och hänsynslöst misshandlade den då 45- åriga trebarns-modern till döds bakom ett bullerplank, det luktar ett tungt straff i detta mordfallet, från 18 år upp till livstids fängelse.

4: ) Kramkalas med snopp-i-dopp hos andra kvinnor bakom olika skogsträd eller inom grottor är nog för SD ett minne blott i fortsättningen om inte vederbörande lyckas tillsammans med sin Advokat Ingvar Backman att total-manipulera både KammarÅklagaren Åsa Hiding inkluderat Rättsväsendet, men jag för min del tror mycket starkt på att både Advokaten Ingvar Backman och hans klient SD får sitt kokta fläsk stekt när stunden är inne.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-11-29, 16:56
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Visst, vi vet inte exakt varför L*ena ville ut till FTF:en, men vi vet att hon var en vinnarskalle. Vi vet också att hon hade sällskap med sig, vilket SD också hade. Barn var med.
Det borde ha funnits en enormt mycket större möjlighet att få "jaga" SD om det hade varit målet. Att formulera om hela händelsen som att C*ajj*o nästintill svävade i livsfara, i mörkret, i skogen, långt från hjälp och att hon struntade helt i honom håller inte.

Ja, tyvärr blir det effekten av att vissa får "inside information" via pm, som inte skrivs ut i tråden av den som "sitter" på den sk "faktan".

Det jag misstänker är att en parallelltråd har upprättats med tanke på att flera i tråden har exakt samma åsikt om vissa saker. Detta är en av dom.

Påminner mig om det som MV skrev om att man kan tänka på Knutbypastorn och Johanna Möller. Manipulera och försöka påverka människor på ett mycket beräknande sätt.

Men ingen har väl påstått att Cajjoo svävade i livsfara?!?! Vad som har sagts är att det är pissigt att bara dra ifrån den som ställt upp och skjutsat henne. För att hon inte kunde gå
Citera
2019-11-29, 17:00
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nu vet jag inte om det där stämmer att SD själv har gått med på att sitta häktad, men omöjligt är det ju inte. I så fall skulle det kunna handla om en normaliseringsprocess. Enkelt beskrivet betyder det att frihetsberövandet till slut nästan känns normalt. Han glömmer bort hur det är att leva i frihet.

Förenklat kan normaliseringsprocessen beskrivas som mannens försök att anpassa sig efter kvinnans försök att upprätthålla och utöka kontrollen av honom. Det som från början kanske yttrade sig som upprepade långa förhörssituationer, vägran att delge honom vad misstankarna grundar sig på eller antydande kommentarer om honom i media utvecklas gradvis till handlingar som bryska morgonräder med insatsstyrka, åtgärder riktade även mot hans anhöriga och till slut inlåsning. Under tiden har mannens uppfattning om vad som är rätt och fel successivt förskjutits mot en acceptans av det han tidigare skulle ha protesterat mot. Gränserna suddas ut alltmer och i takt med att kvinnan isolerar honom bit för bit från hans sociala nätverk kan han inte heller få någon yttre bekräftelse på att de skador hon tillfogar honom strider mot både lagen och hans mänskliga rättigheter.

Man kan se paralleller till den normaliseringsprocess som våldsutsatta kvinnor genomgår:
https://www.roks.se/har-finns-kunskap/normaliseringsprocessen

En häktning med restriktioner strider varken mot lagen eller mänskliga rättigheter,han sitter isolerad enbart pga att han inte ska få möjlighet att prata med familj,vänner som i sin tur kan ge han information om vad som sker i utredningen och ge han information om vad HD har sagt i förhör,SD har varit häktad i tre månader och får mot all förmodan börja julpynta cellen,och med det sagt så finns det folk som har varit häktade i över två år.

If you can't do the time don't do the crime
Citera
2019-11-29, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Ganska långt tillbaka inom tråden, skrev jag inom några av mina inlägg att den gällande tiden var approximativt från klockan 22:00 till klockan 22:15, och att vittnet, var tämligen säker på att det var någon form av en mindre låda och som vederbörande då skulle ha fäst på pakethållaren.

Mvh/ @JokerMannen

Ja och därför är det nog så att SD har lurat ut LW och han har fått henne att tro att han skulle sätta upp/ eller hade satt upp en cache till minimannen som present.

Så brutalt!!
Citera
2019-11-29, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Ja och därför är det nog så att SD har lurat ut LW och han har fått henne att tro att han skulle sätta upp/ eller hade satt upp en cache till minimannen som present.

Så brutalt!!

Han är manipulatör som spelar på moderkänslor, så mycket troligt scenario att använda vapnet "present" till Mini för att locka ut henne och när han fick ut henne, så tror jag att han stal hennes mobil.

En allvarlig kärlekssaga som hade kunnat slutat på ett vettigt sätt slutade med ett mord. Mobilerna kommer att få en avgörande betydelse, tror jag.

Jag skriver en teori som en liten ramsa som är på högsta allvar och ska absolut inte ses som trams.

Två mobiler vandrade hand i hand.

Plötsligt stod de stilla i 5 minuter. Kl 23.35 blev en katastrof och tiden för dödens rand.

Sen fick mobilerna bråttom minsann.

Den ena mobilen blev ensam när den andra i skogen försvann.

Den ensamma mobilen fick hjälp med städning av en misstänkts hand.

Det blir till att vara utan mobil i fängelseland.
Citera
2019-11-29, 19:02
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
En häktning med restriktioner strider varken mot lagen eller mänskliga rättigheter,han sitter isolerad enbart pga att han inte ska få möjlighet att prata med familj,vänner som i sin tur kan ge han information om vad som sker i utredningen och ge han information om vad HD har sagt i förhör,SD har varit häktad i tre månader och får mot all förmodan börja julpynta cellen,och med det sagt så finns det folk som har varit häktade i över två år.

If you can't do the time don't do the crime
Texten var bara ett exemplet, avsett att beskriva hur normaliseringsprocessen går till. Naturligtvis kan vi inte med detta som underlag bedöma huruvida t.ex. åklagaren har agerat i strid med lagens krav på saklighet och opartiskhet. Lika lite kan vi väl utifrån det länkade materialet ta ställning till om den nu misstänkte mannen kan anses ha agerat i strid med lagen eller ej. Man måste ju göra en bedömning i det enskilda fallet.
Senast redigerad av Draifos 2019-11-29 kl. 19:12.
Citera
2019-11-29, 19:36
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
HAX har det bra med sina vänner Knubban Ann* Karmansb* med pensionärslook och änkan KJ med hästgarnityret som släpar på Kockobello JS som Medinsyn påstått haft en kort historia med LW. Vilken soppa!
Hax ser möjligheter till ett nytt liv - utan MGM. - Och vem besitter mest mod?
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/69d332eb-06da-4076-92d7-436d396a01aa.jpg
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/057e88ef-dbb3-4f55-a52c-5632e9531d6a.jpg
SD:s insats: Vaktar räcket i höstsolen. Men firade faktiskt också [minsann... Vad firade han då? - Att han fick en klädsam solbränna?]
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/f5c5c06b-077d-44e0-87af-f06a20aec5ed.jpg

MGM kunde inte ens bekväma sig med att videofilma sin dåvarande hustru.

Video från platsen: https://vimeo.com/235228893
Ytterligare en (bl.a. interiör): https://www.youtube.com/watch?v=VINtW1iX49w&feature=youtu.be
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/folj-med-svt-in-i-den-overgivna-gruvan

Geocachen Ramhälls gruva blev f.ö. 2013 utnämnd till årets myst.

170917 Herr D:s loggtext: https://coord.info/GLTAR66R
Citera
2019-11-29, 22:22
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Isdrottningen cachade med en Sill och Karmansb* i helgen och det känns märkligt att läsa deras glada loggar när HD är misstänkt för inblandning i mordet. Sillen känner så mycket Wow att han knappt verkar fatta vad han upplevt.
"Jag måste börja med att få ut känslan, wow vilken helg!!!!! Jag vet inte vem som tog initiativ men jag fick i alla fall möjligheten att uppleva en helg med massor av skratt, hjärtat i halsgropen, kvalitetscacher, vinprovning, matlagning, klättring och ett gäng olika typer av cacher. Vännerna jag delade den med var Systerhax och Karmansbo. Nu var vi inte alla tre på allt men det var en gemensam helg.

Nu sitter jag här och skriver loggarna, upplever en massa saker en gång till. Trodde batterierna var laddade med energi men nu laddas de än mer

Tack till alla CO som bidragit till att skapa en helg som jag inte glömmer!
"

http://coord.info/GL1099WAC
Bara vänskapsvibbar, eller? Från en Sill, till en Isdrottning: https://youtu.be/8TzuQhH_-kw
Citat:
HAX har det bra med sina vänner Knubban Ann* Karmansb* med pensionärslook och änkan KJ med hästgarnityret som släpar på Kockobello JS som Medinsyn påstått haft en kort historia med LW. Vilken soppa!
HAX fortsätter i oförminskad takt och Geo verkar fungera som mental avledning. Vad hon bär inom sig och hur pass aktiva hennes inre försvar är, lär visa sig när allt är över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in