2019-11-30, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spjuver5
Info nu. Sökandet fortsätter idag runt Byfjorden/Bäveån

Tack!
Hoppas de hittar resten av Wilma. Känns makabert att skriva det ens.
Citera
2019-11-30, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seeker1
Otroligt många inlägg över natten, kan inte läsa alla.
Min teori: Kroppen har delats i två delar, flyttats från mordplats i exempelvis resväskor eller sopsäckar. Nu har dom hittat den övre delen av kroppen, därav är de säkra på att hon inte lever.

Vila i frid Wilma.
Troligen sex delar dock (armar, ben, huvud och bål).
Citera
2019-11-30, 09:32
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sports
Jag tror polisen nu har fått en kunskap om var resten av delarna finns och därför bespara allmänheten att behöva söka efter något så vidrigt som ett styckat 17årigt barn

Tycker de ska skaffa en vinterjacka mössa och vantar till mgm och ta honom på en långpromenad i området. Med hundar, poliser och en grym förhörsledare.
Citera
2019-11-30, 09:33
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Tack!
Hoppas de hittar resten av Wilma. Känns makabert att skriva det ens.

Jag håller med men för att få ihop ett vattentät åtal så är det ju bra. Dock vet vi inte vilka övriga fynd som gjorts så det kan räcka...men jag hoppas att de fortsätter sökandet så att inte åtalet så att säga hänger halvlöst...
Citera
2019-11-30, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Tycker de ska skaffa en vinterjacka mössa och vantar till mgm och ta honom på en långpromenad i området. Med hundar, poliser och en grym förhörsledare.
Ja ta ut faanskapet och valla honom där de tror att de finns mer att hitta.
Då kanske han kan bryta ihop
Citera
Medlem
Lyckoslanten tänker att det måste vara huvudet Polisen hittat, då uppgifter om att det var just Wilmas kroppsdel dom hittat. Annars hade väl rubrikerna varit i stil med: Kroppsdel funnen i Uddevalla.

Här gick de ut direkt med att fyndet kunde kopplas till Wilma och man inte behövde invänta resultat från rättsmedicin.
Citera
Medlem
Så vad hindrar polisen nu från att tvinga fram informationen från mördaren vad han gjort med resten av kroppen nu när de har en kroppsdel som säger att Wilma är död? Detta med att misstankarna stärktes av det man hittat? Kör hårt mot barbaren i förhör borde vara polisens motto nu.
Citera
2019-11-30, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyckoslanten
Lyckoslanten tänker att det måste vara huvudet Polisen hittat, då uppgifter om att det var just Wilmas kroppsdel dom hittat. Annars hade väl rubrikerna varit i stil med: Kroppsdel funnen i Uddevalla.

Här gick de ut direkt med att fyndet kunde kopplas till Wilma och man inte behövde invänta resultat från rättsmedicin.
Kan vara så , kan vara en tatuering eller födelsemärke som visar att det är hon också
Citera
2019-11-30, 09:39
Medlem
Dustworms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emperor1113
Så vad hindrar polisen nu från att tvinga fram informationen från mördaren vad han gjort med resten av kroppen nu när de har en kroppsdel som säger att Wilma är död? Detta med att misstankarna stärktes av det man hittat? Kör hårt mot barbaren i förhör borde vara polisens motto nu.

Det är säkert det dom gör nu. Eller vi får hoppas iaf.
Citera
2019-11-30, 09:40
Medlem
tror han menade hemtjänsten, han skrev "han jobbade hem" umgicks mest med wilma och var isolerad. Han hade också ganska många vänner men var mest för sig själv.
Citera
2019-11-30, 09:45
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadskallmanheta
Det med religionen var en liknelse. Uttryckte mig luddigt.

Men det är väl heder?! Att täcka upp för sin son när han dräpt en annan människa.? För att försöka mörka allt så att inte sonens namn skall bli smutskastat ?..

Eller vad menar du att heder är?

I övrigt, bra skrivet 👌🏼

Nu är jag ingen expert, långt ifrån faktiskt, men om Wilma ville göra slut, hade pratat med ”fel kille” eller liknande och pojkvännen mördat henne för att inte tappa ansiktet. Dvs mördat henne för att han anser att Wilma har skämt ut honom och kunna behålla sin heder.
Likadant för pappan. Däremot tror jag att detta har skett pga dålig impulskontroll och en störd kille. Sen är det fullt möjligt att Ahmed har blivit påverkad av sin kultur och att kvinnor inte har samma värde som de flesta Sverige är uppfostrade till.

Av erfarenhet vet jag att många kurder är väldigt reko, speciellt jämfört med sina grannar från Irak. Med det sagt är uppenbarligen Ahmed inte en reko kille.

Jag förstår att man gärna försöker inte kulturella och religiösa förklaringar till ett så här bestialiskt dåd. Speciellt när det allt oftare är en förklaring men just i detta fallet tror jag det ligger annat bakom men jag kan absolut ha fel och kultur kan spela sin roll, det har det gjort många gånger förut.

Vet någon hur gammal pappan är? Om personen som blev intagen på förhör är 44 borde det vara lätt att konstatera om det är pappan eller ej.
Senast redigerad av JayJayAdams 2019-11-30 kl. 10:16.
Citera
2019-11-30, 09:47
Medlem
Dom har garanterat tillräckligt med bevis för fällande åtal.

Redan innan kroppen var hittad hade dom hittat så mycket bevis/indicier att dom har kunnat hålla honom häktad. Det verkar vara ganska ovanligt. Nu är det dessutom styrkt att det handlar om mord så han är rökt.

Mer intressant är väl hur mycket pappan vet eller gjort?

Jag gissar att det är huvudet dom hittat, kraniet rymdes väl inte genom kebabkvarnen. Det är väl den som stått för strömförbrukningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in