2019-11-30, 09:12
Medlem
T34Panzers avatar
[quote=Komment1|69456946]Pappan blev ju gripen för grovt skyddade av brottsling. Det var han som blev det, har han sagt själv dessutom.

Däremot vet vi inte vilken roll han hade ännu.. Men om jag känner honom rätt så är det väldigt osannolikt att han styckat kroppen. Tro det eller ej men han är en bra människa, har svårt att föreställa mig det. Sonen däremot, mycket möjligt.

Får jag gissa så tror jag sonen styckat henne och pappan i panik försökt skydda sin son och kanske dölja spår - vilket absolut inte är rätt men att han skulle ha planerat detta själv pga heder och att man skyller 80% av allt på pappan känns sådär. Det är ju MGM som är det största odjuret här. MEN å andra sidan vet man inte vad människor egentligen är kapabla till så ska inte spekulera allt för mycket.[/QUOTE

Du säger du känner/känner väl till pappan. Kan du berätta mer om Tishko? Vad får dig att tro att han kan ha gjort detta?
Citera
2019-11-30, 09:13
Medlem
certinaknoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BitchZ
Jodå, flera gånger. Nu senast i Gbg TR, styckmordet på Ali Reza.
Med tanke på att BrB 3:1 (Lag (2014:274)) aldrig prövats för styckmord (där kroppen aldrig funnits) så kommer en dom i tingsrsätten aldrig hålla. Den kommer såklart överklagas(vilket du räknat ut med fitthåret om du haft någon kunskap inom juridik), där Hovrätten kommer ogilla åtalet. Då finns det möjlighet att överklaga till HD (eftersom det saknas prejudikat för motsv. fall), där ny rättspraxis kommer tas fram.
Citera
2019-11-30, 09:14
Medlem
Otroligt många inlägg över natten, kan inte läsa alla.
Min teori: Kroppen har delats i två delar, flyttats från mordplats i exempelvis resväskor eller sopsäckar. Nu har dom hittat den övre delen av kroppen, därav är de säkra på att hon inte lever.

Vila i frid Wilma.
Citera
2019-11-30, 09:15
Medlem
fick höra av den misstänktes vän, han var väldigt isolerad senaste tiden han jobbade hemifrån och han har även körkort. Han misstänkte att en väldigt nära vän ligger bakom detta som hjälpt honom eller någon familjemedlem. Asså att polisen inte tar in dem han står nära i hans släkt förstår jag inte.. Dem borde med förhöras mer.
Citera
2019-11-30, 09:18
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popofff
Av respekt för anhöriga antar jag.

Nej det beror på det som heter FÖRUNDERSÖKNINGSSEKRETESS.

”Om de misstänkta skulle få information om alla åtgärder polisen vidtagit, eller kan komma att vidta, finns också risk att viktiga bevis förstörs. Det kan även resultera i att misstänkta försöker förmå vänner att ge dem alibin. ”

Källa: https://www.aklagare.se/om_rattsprocessen/fran-brott-till-atal/brottsutredningen/sekretess-under-pagaende-forundersokning/
Citera
2019-11-30, 09:19
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanos
För att hålla den/de som gömt kroppsdelarna osäkra och paranoida. Utredningstekniska och strategiska skäl helt enkelt.

Mening nr 2 är korrekt: förundersökningssekretess.

”Om de misstänkta skulle få information om alla åtgärder polisen vidtagit, eller kan komma att vidta, finns också risk att viktiga bevis förstörs. Det kan även resultera i att misstänkta försöker förmå vänner att ge dem alibin. ”

Källa: https://www.aklagare.se/om_rattsprocessen/fran-brott-till-atal/brottsutredningen/sekretess-under-pagaende-forundersokning/
Citera
2019-11-30, 09:19
Medlem
Titianas avatar
Jag är tämligen säker på att fyndet handlar om huvudet. Grundläggande vetskap om hur vi människor uttrycker oss. Baserar detta på vad polisen säger och hur det betonas. Hade de hittat ett torso inkl huvud hade de sagt "vi har hittat Wilja". Nu pratar man om en kroppsdel..och innan de gick ut har anhöriga underrättats. dock vet jag inte hur fort man idag kan extrahera DNA men den ska i vart fall köras till Stockholm, antar jag, och sen processas. Så någon timme enbart för transport av provet till att börja med...
Citera
2019-11-30, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no2crimes
fick höra av den misstänktes vän, han var väldigt isolerad senaste tiden han jobbade hemifrån och han har även körkort. Han misstänkte att en väldigt nära vän ligger bakom detta som hjälpt honom eller någon familjemedlem. Asså att polisen inte tar in dem han står nära i hans släkt förstår jag inte.. Dem borde med förhöras mer.

Ganska svårt att jobba hemifrån när man jobbar i hemtjänst så det kan knappast stämma.
Citera
2019-11-30, 09:23
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Och de fick hjälp av släkten att stycka och gömma liket?

Nej givetvis inte! Detta är ett blattebrott med hedersmords,
Ok, så det är redan utrett och klart att pappan är delaktig i dådet?
Ring polisen och berätta det tycker jag👍
Citera
2019-11-30, 09:24
Medlem
Citat:

Jobbade hemifrån med vad? Han jobbade ju inom hemtjänsten.
Citera
2019-11-30, 09:25
Medlem
Citat:

Polisen ska ju tydligen ha haft 500förhör så det är säkert möjligt att dem har förhört någon eller några familjemedlemmar.
Citera
2019-11-30, 09:26
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Problemet är att ni blandar ihop styckmördare med mördare. Den vanligaste gruppen(mördare) styckar kroppar för att det ska bli lättare att frakta bort/gömma medan den andra gör det av andra skäl.
Jo, men mitt inlägg grundade sig i att någon lågbegåvad filur skrev att styckmord var signifikant med personer från Mellanöstern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in