2019-11-30, 07:00
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvintessens
Tror det finns vissa speciella fall då det kan beläggas med sekretess, fast tror inte det går att tillämpa på detta mål. ( https://lagen.nu/1949:105#K2P2S1 )

Men kan ha fel.
Delar av FUP lär ha sekretess p.ga minderårig BO.

Sen kan TR besluta sig att ta rejält med betalt för att skicka FUP till personer som inte tillhör media (utgivningstillstånd), man kan då också hävda att man inte skickar digitalt utan endast utskrift också. Det har bara hänt i ett fåtal fall.
Senast redigerad av JustLikeMoney 2019-11-30 kl. 07:05.
Citera
2019-11-30, 07:04
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mleh
Har bara misstanke om vatten
Nej, det har du inte. Du har ingen information alls, utan rågissar på vatten.
Citera
2019-11-30, 07:08
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sicnarf
Det är killens pappa som är den skyldige till mordet. Är min gissning.
Bra att du skriver att det är en gissning, för det finns inget hittills som visar att det skulle vara så. Det enda jag kan tänka mig att du baserar det på är att grabben försökte gömma sig i några dagar; försöka leka att man inte var hemma. Och att fordonen granskades av polis men det vore ju märkligt annars.

Allt annat i tråden och via massmedia ger inget stöd för den åsikten. Om man ska vara krass så finns inget stöd alls för att pappan ens är inblandad möjligen förutom att det är hans fordon sonen använder.

Faran med alltför fri diskussion är att folk hängs ut för saker dom kanske inte gjort och som säkerligen inte kan bevisas. Alla borde hålla inne lite på vilda spekulationer - invänta lite mer bevis innan ni går all in, så att säga.
Citera
2019-11-30, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Är det 100% säkert att endasr mgm var i lägenheten med bo? En kvinna som misshandlas grovt, knivhuggs eller dylikt borde skrkia förtvilat, ropa på hjälp osv. Men det har inte kommit fram vad grannarna specifikt hört annat än bråk och dunssar. 20 min. sen tyst, allt har hänt snabbt.
När man hör bråk och dunsar, går man inte dit och knackar på , frågar om de behöver hjälp med något ?
Men det kanske gjordes..
Citera
2019-11-30, 07:16
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
När man hör bråk och dunsar, går man inte dit och knackar på , frågar om de behöver hjälp med något ?
Men det kanske gjordes..

Jag gick och knackade på en granndörr en gång, när jag bodde i lägenhet. Då spelade dom Idol-musik på högsta volym runt klockan 4 på morgonen.

Man kan säga att det inte uppskattades. Folk är inte normalt de som går och knackar på grannar för de hör störande ljud, om dom inte är som jag. Eller utsatts för det vecka efter vecka. Man vill inte ha det jag fick i nacken, så att säga.
Citera
2019-11-30, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PW-Gersson
I det här fallet antar jag att polisen har någon form av teknisk bevisning från pojkvännens bil eller bostad, detta eftersom han häktades på sannolika skäl. Linda Chen-fallet är ju ett extremfall där en kombination av massa omständigheter fick ett olyckligt utfall. Tror det här fallet utvecklar sig mer som Fatima Berggren-fallet.

Med tanke på det som framkommit redan, hoppas jag verkligen på en liknande dom eller hårdare. Sånt här ska ju inte ens vara tänkbart! =/ Så sorgligt, lider verkligen av att något sådant här kan inträffa i vår "by"! ..stad =/

Uddevalla ska vara tryggt =/ *sorg* =..(
Citera
2019-11-30, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Men det kanske gjordes..
Hyreshuset på gbg.vägen i uddevalla, er misstänkta brottsplats , är kanske ett sådant där kommunen stuvar in trashfolk??
Dvs bråk , dunsar o skrik, det kanske förekommer lite då och då, där?
Citera
2019-11-30, 07:36
Medlem
Linusida77s avatar
Är det någon som vet om pappan är inplockad igen?
Citera
2019-11-30, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linusida77
Har också ställt den frågan , men det borde vara så
Citera
2019-11-30, 07:42
Medlem
Så mycket liv som går till spillo av den hemska sjukdomen "svartsjuka".Man kan inte äga nån annan och inte tvinga en att älska nån. Man har alternativ lämna och acceptera..

Vila i frid Wilma
Citera
2019-11-30, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Vad får er att tro att hon knivhuggits?
Jag misstänker strypning faktiskt och därefter styckning.

Jag tänker precis som dig. Strypning är väl en av de vanligaste sättet att döda nån på i en nära relation dessutom?
Citera
2019-11-30, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linusida77

Pappan är ännu inte inplockad.
Men det kan ju ändra sig fort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in