2019-11-30, 06:04
Medlem
Är det 100% säkert att endasr mgm var i lägenheten med bo? En kvinna som misshandlas grovt, knivhuggs eller dylikt borde skrkia förtvilat, ropa på hjälp osv. Men det har inte kommit fram vad grannarna specifikt hört annat än bråk och dunssar. 20 min. sen tyst, allt har hänt snabbt.
Citera
2019-11-30, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvintessens
FUP är oftast offentliga handlingar som går att få tag på. Det finns dock en del saker som beläggs med sekretess. I detta fallet kommer man nog kunna få tag i FUP. Sen är ju frågan om man vill. Ångrar grovt att jag kollat igenom vissa FUP, som lett till saker man inte riktigt varit förberedd att se. Nyfikenheten sträcker sig i mitt fall bara till en viss nivå =/

FUP är alltid offentlig. Det är den del av FU som ÅK lämnar in till TR när åtal väcks. Den går att begära ut från TR.
Citera
2019-11-30, 06:14
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Är det 100% säkert att endasr mgm var i lägenheten med bo? En kvinna som misshandlas grovt, knivhuggs eller dylikt borde skrkia förtvilat, ropa på hjälp osv. Men det har inte kommit fram vad grannarna specifikt hört annat än bråk och dunssar. 20 min. sen tyst, allt har hänt snabbt.

Vad får er att tro att hon knivhuggits?
Jag misstänker strypning faktiskt och därefter styckning.
Citera
2019-11-30, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hurvardetnu
Nu får jag nog gå i försvar. 🙄

Ser man till Mats Alm Falun och Linda cheng fallet så är jag helt säker.
Mats dömdes för griftefriden, för mej helt horribelt.
Läs denna tråd så har du svaret så vem som är vidrigaste.🤔

Det passar man sig noga för att det upprepas. Dom har garderat sig betydligt efter det fallet.
Citera
2019-11-30, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Wilma är kanske inte den typen av kvinna som skriker utan blir paralyserad av skräck. Sluta ha förutfattade meningar och ha ett öppet sinne. Det är jobbigt, jag vet.
Citera
2019-11-30, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
FUP är alltid offentlig. Det är den del av FU som ÅK lämnar in till TR när åtal väcks. Den går att begära ut från TR.

Tror det finns vissa speciella fall då det kan beläggas med sekretess, fast tror inte det går att tillämpa på detta mål. ( https://lagen.nu/1949:105#K2P2S1 )

Men kan ha fel.
Citera
2019-11-30, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Var hittades kroppsdelen? I en brunn eller i ett fält?
Nån som vet?
Har bara misstanke om vatten
Citera
2019-11-30, 06:39
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thermalgrease
Ett svartsjukedrama involverar - HÖJDA "röster" i messenger och gråt... Det här involverar kulturproblematik....

Vilken typ av "kulturproblematik" anser du att dessa kvinnor råkade ut för:

Lotta Rudholm
Nathalie Rönnqvist
Pia Ekstrand
Ida Johansson
Marina Johansson
Therese Johansson Rojo
Tova Moberg

...o ja, jag skulle kunna fortsätta i en evighet men gissar att du hajar poängen?

Jag är uppriktigt nyfiken på vilka kulturella problem du ser i de fallen?

Ang detta fall.
Fortsätter sökinsatser från frivilliga under helgen?
O vet de i vilket område huvudet/torson (mest troligt) hittats?
Tänker att det är ju oerhört viktigt att man hittar så mycket man kan nu - om det inte är så att man kunnat fastställa dödsorsak utifrån det man hittat. Ja, det är ju viktigt oavsett för anhörigas del såklart.
Citera
2019-11-30, 06:41
Medlem
Har polisens hämtat in den andra misstänkta?
Måste väl va prioritet ett nu?
Citera
2019-11-30, 06:51
Medlem
PW-Gerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvintessens
Är jag helt ute och cyklar eller är det inte just det som kan bli problemet?

Är inte så kunnig inom detta juridiska omfång, men det har ju i tidigare kriminalfall enbart utfallit domar om griftefridsbrott om man inte kunna fastställa att dödsorsaken var av brottslig karaktär? Går det inte att fastställa samband mellan BO och GM och en helt säker dödsorsak så kan man ju eventuellt komma lindrigt undan genom att säga att man bara "lekte med liket".

Finns eller framkommer ingen bevisning som motbevisar att BO varit bragd om livet innan kan det väl tyvärr klassas som enbart griftefrid?

Helt sinnessjukt om så är fallet? Någon som är mer insatt i juridik får gärna utveckla?

I det här fallet antar jag att polisen har någon form av teknisk bevisning från pojkvännens bil eller bostad, detta eftersom han häktades på sannolika skäl. Linda Chen-fallet är ju ett extremfall där en kombination av massa omständigheter fick ett olyckligt utfall. Tror det här fallet utvecklar sig mer som Fatima Berggren-fallet.
Citera
2019-11-30, 06:59
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicememesbro
Välkommen till Flashback där roten till allt ont är MÖNA, styvmodern har såklart gillat något inlägg på Facebook om ensamkommande och hon är därför medskyldig eller "oren" enligt vissa och familjen får skylla sig själv, den argumentationen.. i ett nötskal. Lönar sig inte att diskutera med sådana personer.

Nja inte gillat nån enstaka grej, Vad jag tror skribenten menar är att ”mamman” i detta fall satt hela natten när Wilma först försvann & delade hennes efterlysning & mellan varje delning så passade hon på att dela göra reklam för en FB grupp som är i mot utvisningar av bla afghaner
Citera
2019-11-30, 07:00
Medlem
Jag tror det är pappan som är boven och den skyldige! Inte sonen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in