2019-11-30, 02:08
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Är du helt dum i huvudet? tror du på allvar att nån vettig svensk farsa skulle hjälpa till att dölja ett mord?
Du är ta mig fan vidrigare än mördaren...

Nu får jag nog gå i försvar. 🙄

Ser man till Mats Alm Falun och Linda cheng fallet så är jag helt säker.
Mats dömdes för griftefriden, för mej helt horribelt.
Läs denna tråd så har du svaret så vem som är vidrigaste.🤔
Senast redigerad av hurvardetnu 2019-11-30 kl. 02:28.
Citera
2019-11-30, 02:09
Medlem
tror inte han ringde farsan eller sms'ade
i så fall borde de gripit honom mycket snabbare för medhjälp.
snarare åkt hem till föräldrahemet effter dådet.
Citera
2019-11-30, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hurvardetnu
Vill man veta?
Nej inte mej personligen men att man hittar brottsplats och DNA är styrkt med mordvapnet så inga tvivel finns vem som är gärningsman så man lättare i domstol kan döma till lagens strängaste straff.

Min teori är att mycket går säkert att härledas till den adress gm är skriven på.
Ang medhjälpare så finns det minst en till, troligtvis fadern och då inte bara skyddande av brottsling utan brott mot griftefriden alternativt medhjälp till mord..

Ja. Fadern är nog inblandad men tror att han kom in i bilden först efter mordet.
Citera
2019-11-30, 02:11
Medlem
HansErics avatar
Citat:
Är du helt dum i huvudet? tror du på allvar att nån vettig svensk farsa skulle hjälpa till att dölja ett mord?
Du är ta mig fan vidrigare än mördaren...

Minns du inte Mats Alms pappa, han hjälpte Mats gömma vissa pinaler, Glömt det? så det är dig själv du dumförklarar.
Citera
2019-11-30, 02:12
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mhannen83
Jag har läst ditt svar flera gånger och försökt att vinkla det till hur man skulla kunna tolka mitt inlägg fel, men inte någon av mina vinklingar kommer ens i närrheten av en kropp i lägenheten.
Det jag försöker säga är att jag misstänker att mgm är misstänt för mord pga att dom har funnit så pass stora blodmängder i hans lägenhet att dom kan utesluta att hon lever.

Nej det gjorde man aldrig. Man uteslöt att hon levde när man hittade kroppen. Mitt svar var också riktad att jag inte heller tror att hon styckades i bostaden. Man har däremot hittat annat som pekar på att han är skyldig, i bostaden. Att hitta blod är inget märkvärdigt, det kan lika gärna vara att hon haft kraftigt mens/skada eller annat man kan förklara bort. Du måste tänka bevis! Är däremot hennes telefon eller liknande kvar i bostaden så kan man fråga varför hon inte tagit med sina tillhörigheter om han sagt att hon gått iväg. Sen vill han inte svara, Wilma är fortfarande borta, blod hittas, liklukt, pappan säger sonen varit hos honom, verktyg med besudling, vittnen berättar om bråk och konstiga ljud i trapphuset samt fordonsljus, telefonen mellan pappan och sonen visas vara aktiv under tiden, fordonet visar sig innehålla Wilmas blod, historierna går isär, osv. osv.

Citat:
Ursprungligen postat av nicememesbro
När kan man tidigast räkna med att få ta del av FUP m.m. i detta fall? Talar vi om veckor eller månader? Förstår och respekterar såklart att utredning måste få ta sin tid.

Men snälla. Hur fan ska vi veta detta om inte ens de involverade kan ge en "release". Sitt ner och vänta?
Citera
2019-11-30, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor
Ditt användarnamn säger allting. Borde egentligen inte ens ta dina inlägg seriöst.

Men ja? Klart som fan en "svensk farsa" hade kunnat göra det också. Det är extremt att det skett på det här sättet.

Men du tror inte svenska föräldrar hade försökt hjälpa sina barn komma undan lagen?! Haha sluta nu...
Håller helt med!
Jag vet att det finns svenska föräldrar som hade skyddat sina barn i en sån här situation, även om det anses fel såklart.
Detta fall känns som att ursprunget på GM har mindre betydelse.
Vissa brott vet man till 99% vad det är för sorts nationaliteter som utfört. Tex tio killar i gäng som anfaller och rånar en ensam utsatt person, som antingen sitter i rullstol/ är 90 år gammal/ barn/redlöst berusad.
Detta är inget som svenskar pysslar med. Inte heller gruppvåldtäkter.
Men fall som detta tragiska med Wilma, det hade precis lika gärna kunnat vara en helsvensk gärningsman...
Citera
Medlem
Så som jag ser det så styckar man för att kroppen ska bli enklare att flytta på, tiden är ens största finende, desto fler delar desto större chans at en del hittas. Tiden är en största fiende, ät man två så bär man ut kroppen i ett sytcke, att två st personer skulle vara kapabla till att stycka en kropp är även det osannorlikt.
Citera
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Men vi talar om att fyndet tillhörde W och det har man sagt med säkerhet. Alltså inte arm eller ben som kan tillhöra någon annan.
Varför tror du att jag har några tvivel om kroppsdelens identitet?
Citera
2019-11-30, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Håller helt med!
Jag vet att det finns svenska föräldrar som hade skyddat sina barn i en sån här situation, även om det anses fel såklart.
Detta fall känns som att ursprunget på GM har mindre betydelse.
Vissa brott vet man till 99% vad det är för sorts nationaliteter som utfört. Tex tio killar i gäng som anfaller och rånar en ensam utsatt person, som antingen sitter i rullstol/ är 90 år gammal/ barn/redlöst berusad.
Detta är inget som svenskar pysslar med. Inte heller gruppvåldtäkter.
Men fall som detta tragiska med Wilma, det hade precis lika gärna kunnat vara en helsvensk gärningsman...

Etniska svenskar begår också dessa brott men du måste ju se till risken att det sker och då är det betydligt mer sannolikt att det ligger utomeuropeiska invandrare bakom från arabvärlden och Afrika den risken är flera hundra procent högre vilket gör att det är är farligare att dejta Ali och Muhammed än Kalle och Martin, klassisk riskbedömning.
Citera
2019-11-30, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Nej det gjorde man aldrig. Man uteslöt att hon levde när man hittade kroppen. Mitt svar var också riktad att jag inte heller tror att hon styckades i bostaden. Man har däremot hittat annat som pekar på att han är skyldig, i bostaden. Att hitta blod är inget märkvärdigt, det kan lika gärna vara att hon haft kraftigt mens/skada eller annat man kan förklara bort. Du måste tänka bevis! Är däremot hennes telefon eller liknande kvar i bostaden så kan man fråga varför hon inte tagit med sina tillhörigheter om han sagt att hon gått iväg. Sen vill han inte svara, Wilma är fortfarande borta, blod hittas, liklukt, pappan säger sonen varit hos honom, verktyg med besudling, vittnen berättar om bråk och konstiga ljud i trapphuset samt fordonsljus, telefonen mellan pappan och sonen visas vara aktiv under tiden, fordonet visar sig innehålla Wilmas blod, historierna går isär, osv. osv.

Men snälla. Hur fan ska vi veta detta om inte ens de involverade kan ge en "release". Sitt ner och vänta?
Du är en skarp kniv i lådan! Jag såg det som självklar att hon var styckad i lgh pga häktningen, men som du säger finns det många alternativ, det här med att tänka runt boxen som så många har svårt med. Jag ska tänka tre varv till innan jag kommenterar nästa ide jag har. Gonatt!
Citera
2019-11-30, 02:27
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ja tyvärr lär det bli svårt att bevisa annat än brott mot griftefrinden och skyddande av brottslig för farsan.

Sant.
Ett alternativ är vid förhör och att ena parten pratar lite vid sidan om och ett annat alternativ är att någon part bryter ihop och berättar hela storyn.
Tror detta är ett fall av svartsjuka ,bara hoppas att han inte döms till vård🤐
Citera
2019-11-30, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Jag såg MGM i skolan iallafall.
Pappan har samma fru (mamma) till alla barn.

Känner du till om mamman är släkt med Rawand Aziz som mördades föe några år sedan i Uddevalla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in