Citat:
Ursprungligen postat av
Mhannen83
Jag har läst ditt svar flera gånger och försökt att vinkla det till hur man skulla kunna tolka mitt inlägg fel, men inte någon av mina vinklingar kommer ens i närrheten av en kropp i lägenheten.
Det jag försöker säga är att jag misstänker att mgm är misstänt för mord pga att dom har funnit så pass stora blodmängder i hans lägenhet att dom kan utesluta att hon lever.
Nej det gjorde man aldrig. Man uteslöt att hon levde när man hittade kroppen. Mitt svar var också riktad att jag inte heller tror att hon styckades i bostaden. Man har däremot hittat annat som pekar på att han är skyldig, i bostaden. Att hitta blod är inget märkvärdigt, det kan lika gärna vara att hon haft kraftigt mens/skada eller annat man kan förklara bort. Du måste tänka bevis! Är däremot hennes telefon eller liknande kvar i bostaden så kan man fråga varför hon inte tagit med sina tillhörigheter om han sagt att hon gått iväg. Sen vill han inte svara, Wilma är fortfarande borta, blod hittas, liklukt, pappan säger sonen varit hos honom, verktyg med besudling, vittnen berättar om bråk och konstiga ljud i trapphuset samt fordonsljus, telefonen mellan pappan och sonen visas vara aktiv under tiden, fordonet visar sig innehålla Wilmas blod, historierna går isär, osv. osv.
Citat:
Ursprungligen postat av
nicememesbro
När kan man tidigast räkna med att få ta del av FUP m.m. i detta fall? Talar vi om veckor eller månader? Förstår och respekterar såklart att utredning måste få ta sin tid.
Men snälla. Hur fan ska vi veta detta om inte ens de involverade kan ge en "release". Sitt ner och vänta?