2019-11-30, 00:20
Medlem
Human-Kapitals avatar
Det skulle vara snyggt att ha teven väggmonterad men jag oroar mig för luftcirkulationen.
Hur vet man att det inte blir för varmt eller tom brandfarligt?
Måste man man ha en teve som är konstruerad för väggmotage eller kan man sätta upp vilken platt-tv som helst?
Citera
2019-11-30, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Human-Kapital
Det skulle vara snyggt att ha teven väggmonterad men jag oroar mig för luftcirkulationen.
Hur vet man att det inte blir för varmt eller tom brandfarligt?
Måste man man ha en teve som är konstruerad för väggmotage eller kan man sätta upp vilken platt-tv som helst?

En modern TV har låg effektförbrukning, därmed låg värmeutveckling. I stort sätt alla moderna "platt-tv" har väggfäste (så kallat "VESA-fäste") och är gjorda för att kunna sitta på en vägg.
Citera
2019-11-30, 02:15
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
En modern TV har låg effektförbrukning, därmed låg värmeutveckling. I stort sätt alla moderna "platt-tv" har väggfäste (så kallat "VESA-fäste") och är gjorda för att kunna sitta på en vägg.
Finns dessutom gott om väggfästen som sticker ut lite från väggen
Citera
2019-12-01, 23:35
Medlem
Human-Kapitals avatar
Det låter som ett väggfäste som sticker ut lite från väggen skulle göra att jag inte behöver känna någon större oro för värmen. Det kan ju bli rätt fult om kablarna bara hänger ner som tvättlinor på väggen som det gäller att komma på någon fiffig lösning på hur man döljer dem. Någon form av kabelkanal borde väl vara enklaste lösningen antar jag. Har ni några tips?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in