2019-11-29, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeataVonYxkull
HALLELUJAH!!
Någon som tänker!

Det är precis detta jag menar.

Polisen går ut med att DET ÄR UTESLUTET ATT HITTA WILMA VID LIV

Det är ett enormt starkt uttalande.
Då är man säker. Vattentätt.
Det är inga fingrar, tår eller ett lår.

Det är huvudet, torson eller kroppen kapad mitt över (Möjligen kan vi sträcka oss till något av det den andre herren skrev; INNEHÅLLET i någon av dessa delar, ex. då hjärna, hjärta, ryggrad)

Fastna tror jag du missuppfattade vad det verkligen står i inlägget du svarade på..
Citera
Medlem
Vad är det för kroppsdel man har hittat?
Citera
Medlem
Läste att det hållits 500 förhör på 1 vecka, låter fantastiskt mycket? Snitt 70 per dag
Citera
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Tror det stod men hittade inte inlägget.
Men det var just före tio på kvällen inlägget var och platsen var nämd men minns inte vara. Men troligtvis var det fyndplatsen.
Det stod att 2 polisbilar var på plats och han mötte mera polisbilar och brandkår.
Men platsen var namngiven i samma inlägg.
Orust. Uddevalla - Rotviksbro - mot Orust - över bron och sedan nånstans på vä sida uppfattade jag det som i skogen.
Citera
Medlem
BeataVonYxkulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Gillar ni att skriva ut detta? Det är annars självklarheter vi alla förstår men inte har mage att skriva eller kanske ens tänka. De flesta tänker på Wilma som en söt, frisk och levnadsglad tonåring med livet framför sig vars liv ändats i en meningslös händelsekedja som bara kan förstås som totalt meningslös och tragisk.

Du kan väl gå och snutta på Familjeliv.se om du inte vill läsa om fallet?

Vi diskuterar fallet. Wilma är med all sannolikhet styckad.

Fler och värre detaljer kommer, garanterat.
Citera
Medlem
Kan folk sluta tjata om DNA finns inte en chans att hon skulle kunna vara identifierad via DNA om kroppsdelen hittades igår
Citera
2019-11-29, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Absolut vanligaste platsen är i bostadens badrum, i duschkabin eller badkar. även om det är lättare att städa där, så finner man stora mängder blod i lister och vid golvbrunnen, hår och underhudsfettceller så kan man med relativt stor säkerhet konstatera att offret är styckat, samt var.

Gissar att man hade den informationen tidigt i utredningen, inköp av sopsäckar enbart i något som kan liknas vid panik är ju talande. Om man har någon form av galghumor skulle det vara rätt parodiskt om man på GM's kreditkort, eller på biutikers övervakningskamera hittat ett köp av Flera rullar sopsäckar, gaffatejp och en kniv och såg, samt rep. Dessutom kunna se flera tankningar av bilen, samt har kunnat följa mobilen över ett helt landskap undernatten, där varje myr och skogsdunge har passerats. Skulle inte vara första gången...
Vi hade ett liknande fall i Örebro 2010/2011, då Eva Magnusson mördades och styckades av sin f.d. älskare Studierektorn Stefan. Honom avslöjade man via butikskameror samt en övervakningskamera vid en parkeringsplats.
Citera
Medlem
BeataVonYxkulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BitchZ
Fastna tror jag du missuppfattade vad det verkligen står i inlägget du svarade på..

Det är du som missförstår.
Citera
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Min bäste Watson.
Läs mitt inlägg en gång till....

Läs sedan vad Du själv har skrivit......
Det här om att man bara kan bevisa styckning är ju oförsvarligt, om två personer bodde på en öde ö, och en hittas mördad, får den andre gå fri för att "det inte går att bevisa att det var person 2"? Vi har ju sett domar som att: "det kan inte ha varit någon annan än misstänkt X som sköt dom två männen i Kista för att endast han satt i baksätet" vilket ledde till en mord-dom.

Min poäng är att det inte måste betyda att mgm går utan mord-dom.
Citera
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Det var här i tråden någon skrev i går kväll att det var ett stort på drag på gång.
Lite före tio här i tråden.
Det skrevs om många polisbilar var påväg dit.
Kan det varit vid Vrälandsmotet på Orust?
OBS bara en fråga, starta ingen trådsanning nu!
Citera
2019-11-29, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Hoppas så klart att du har rätt, man vill få en lösning nu, och då behövs alla kroppsdelar
Ja absolut, övertygad om att polisen löser detta.
Bara så tragiskt att denna unga flicka utsatts för detta vansinniga dåd.
Tänker på denna stackars familj och vänner till Wilma 😕
Citera
2019-11-29, 23:12
Medlem
kirugumis avatar
Hittades kroppsdelen i går torsdag och kunde idag fredag konstateras vara från Wilma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in