2019-11-29, 22:59
Medlem
monocerotiss avatar
Kanske dax att kolla under Vindöbron..
Citera
2019-11-29, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Om han ströp henne så. Skvätter inget blod
Då hon uppenbarligen styckats, så torde en del blod komma ut. Frågan är bara vart det har skett.
Har man hittat en del av henne, så bör sökområdet ha begränsats en del vilket ju torde underlätta en del för Polisen. Hoppas innerligt att allt får sin lösning nu och att gärningsmannen får sitt straff.
Citera
2019-11-29, 23:00
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeataVonYxkull
HALLELUJAH!!
Någon som tänker!

Det är precis detta jag menar.

Polisen går ut med att DET ÄR UTESLUTET ATT HITTA WILMA VID LIV

Det är ett enormt starkt uttalande.
Då är man säker. Vattentätt.
Det är inga fingrar, tår eller ett lår.

Det är huvudet, torson eller kroppen kapad mitt över (Möjligen kan vi sträcka oss till något av det den andre herren skrev; INNEHÅLLET i någon av dessa delar, ex. då hjärna, hjärta, ryggrad)
Exakt detta. Tänk på en riktigt amputerad person. De kan sakna alla armar och ben men ändå leva (detta är liksom den övre gränsen, självklart är professionella skickligheter inräknade). Men för huvud och vitala organ finns det i dagsläget ingen rimlig ersättningslösning.

Hade det rört sig om pacemakers etc hade det inte kallats kroppsdel alls.
Citera
2019-11-29, 23:01
Medlem
Tror att vi får mer besked imorgon
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
T.o.m. fortare gick det . Föräldrarna fick redan i går veta att det var deras dotter som hittats död . I samma veva som ( vad de nu heter frivilliga) skulle ut och leta så fick föräldrarna reda på detta . De satt tydligen med dessa personer när de fick meddelande att söket skulle avslutas . Så med 99% säkerhet så torde det ju va tex huvudet . Själv tror jag att hon är delad mitt itu . Tror inte två ” amatörer ens tar sig tid att stycka i flera bitar utan två delar är lättare att frakta och gömma än en stor del .
Den typen av defensiv styckning du beskriver är mycket ovanlig. Man har oftast inte större fantasi än vad som ses på film osv. Så det skulle jag höja på ögonbrynen om det var som du säger.
Citera
Medlem
BeataVonYxkulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
T.o.m. fortare gick det . Föräldrarna fick redan i går veta att det var deras dotter som hittats död . I samma veva som ( vad de nu heter frivilliga) skulle ut och leta så fick föräldrarna reda på detta . De satt tydligen med dessa personer när de fick meddelande att söket skulle avslutas . Så med 99% säkerhet så torde det ju va tex huvudet . Själv tror jag att hon är delad mitt itu . Tror inte två ” amatörer ens tar sig tid att stycka i flera bitar utan två delar är lättare att frakta och gömma än en stor del .

Det har du alldeles och fullkomligt rätt i, tack!!!!
Senast redigerad av BeataVonYxkull 2019-11-29 kl. 23:03.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Ja, jag kommer ihåg. Men framgick de vart?

Tror det stod men hittade inte inlägget.
Men det var just före tio på kvällen inlägget var och platsen var nämd men minns inte vara. Men troligtvis var det fyndplatsen.
Det stod att 2 polisbilar var på plats och han mötte mera polisbilar och brandkår.
Men platsen var namngiven i samma inlägg.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Före detta polisen Per Jörlin åkte på grov misshandel, vållande till annans död och brott mot griftefriden på sin försvunna sambo trots att man aldrig hittade hennes kropp. Kvinnan var för övrigt mor till han som blev skjuten i Barkarby (Tobias Sandström).
Som kuriosa var det även Jörlin som torskade med Ebbe Carlsonss avlyssningsutrustning i tullen.

Vad har det med Wilma att göra.?
Håll dig till ämnet.
Jag kan räkna upp 100 tals fall som är motsatsen.
Sluta Jiddra.!! Håll dig till ämnet...
Citera
Medlem
kungenslillapigas avatar
Det har ju sagts att en granne såg att W var på väg till en fest kvällen innan, dvs onsdagen.Det har inte framkommit att Mgm var med så förmodligen gick hon ensam. Bråket på torsdagskvällen kan ju ha handlat om festen. När man är så där ung som de båda gillar många att skapa svartsjuka och ser det som ett bevis på kärlek. De ska ju ha bråkat ofta enligt grannen
Citera
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Vad fan. Dom har ju beslagtagit en svart SUV.

Är det den vi i tråden raggade upp? Svarta mersan?

Källa
Mystisk svart suv beslagtagen i sökandet efter Wilma https://www.aftonbladet.se/a/RRn4zW
Den svarta mercan vars regnummer angivits i tråden tillhör en MM som bor i Hogstorp norr om Uddevalla. (namnet finns i ett av mina tidigare inlägg). Men fadern till den häktade är också ägare av en svart Ford Kuga.
Citera
2019-11-29, 23:02
Medlem
Spekulationer:

Låt oss se om det enbart blir pojkvännen som fälls för mord på Wilma, brott mot griftefriden, eller som frikänns?

Om pojkvännen döms och det mot förmodan skulle vara ett hedersmord, så skulle jag vilja att alla andra som står bakom den kriminella handlingen anklagas för anstiftan (Vid mycket grova brott, som t.ex. anstiftan till mord, så kan anstiftaren få lika högt straff som mördare). Jag vet inte om detta tidigare prövats vid hedersmord.
Citera
2019-11-29, 23:03
Medlem
En tanke som slog mig är att polisen kanske letar i områden som de har elektroniska fotspår att hemtjänstbilen varit i - och att de misstänker att kroppsdelar/bevisning har spridits ut när mgm har arbetat?

Kanske för att han velat skapa sig ett ”alibi” och påstått sig varit ute i olika områden i tjänsten.

Dock påstås i tråden att även mgms pappa är häktad och då borde det ju finnas bevis på att även han är inblandad. Kanske dom tog några saker var att sprida ut? Annars borde det ju finnas elektroniska fotspår i form av mobil där de båda rört sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in