2019-11-29, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
När brott kan ligga bakom ett dödsfall besöker rättsläkaren fyndplatsen.

Den meningen skrev du alltså själv? Men du låtsades som att den ingick i texten? Du är lika ohederlig som okunnig.

Citat:
Ibland börjar rättsläkaren arbetet redan på fyndplatsen. Utryckningsväskan på rättsmedicin i Stockholm är alltid packad med bland annat pannlampa, förstoringsglas och skyddsdräkt. Det är polisens tekniker som tar kontakt när det finns tecken på att ett brott kan ha begåtts.

– Min uppgift i sådana ärenden är att i första hand göra en bedömning av dödstidpunkten och hjälpa polisens tekniker med spårsäkring. Samtidigt är det värdefullt att på plats bilda sig en uppfattning om hela situationen innan man gör obduktionen. Ibland är det bra att till exempel se blodstänksbilden, kroppens position och om kroppen kan ha släpats eller blivit flyttad.

https://www.rmv.se/om-oss/jobba-hos-oss/vara-medarbetare/katharina-l-sjolin-rattslakare/

Lägg märke till första meningen här: Ibland börjar rättsläkaren arbetet redan på fyndplatsen. Nyckelordet är ibland och säger exakt det jag påstår.
Citera
2019-11-29, 21:30
Medlem
John-Waynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Nej, ingen kunde ana.
Jag har sett bilder på gm. Jag har läst av vad sorts folkslag han är. Hade han blivit ihop med en släkting till mig så hade jag varnat henne. Om hon fortsatt att vara ihop med honom så hade jag räknat med att han slår henne, jag hade räknat med att sannolikheten är stor att jag en dag får höra om misshandel, att hon ligger på sjukhus, kanske mördad.
Jag hade anat.
Ok, så alla som är mörka i håret och av hans folkslag misshandlar sina kvinnor och slår ihjäl dem för att sedan stycka dem för att göra sig av med dem.
Tycker du generaliserar väldigt mycket...
Citera
2019-11-29, 21:31
Medlem
DjPuttes avatar
När polisen hittade kroppsdelen så spärrades området av direkt, Teknikerna tillkallas sedan kommer en rättsläkare för att bistå teknikerna i arbetet!

Kroppsdelen förs vidare till rättsmedicinalverket där den kommer lagras till övriga kroppsdelar hittats, Allt för att kunna pussla i hop en kroppsdelarna till en hel kropp och på så vis kunna påvisa hur W blivit tagen av daga!
Citera
2019-11-29, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Den meningen skrev du alltså själv? Men du låtsades som att den ingick i texten? Du är lika ohederlig som okunnig.

Lägg märke till första meningen här: Ibland börjar rättsläkaren arbetet redan på fyndplatsen. Nyckelordet är ibland och säger exakt det jag påstår.

För oss som hängt med i mordfall så missar inte polisen rättsmedicinska läkarens kunskap utan kallas alltid in.
Det är liksom en självklarhet, så sitt inte och spela över för du har ingenting att delge mig här.
Citera
2019-11-29, 21:33
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daxshandlaren
En schyst kille som styckmördade en 17 åring.

Enkelt att veta i efterhand.
Finns många mördare som levt ett utåt sett bra liv.
Googla Richard Kuklinski dom exempel.
Citera
2019-11-29, 21:34
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John-Wayne
Ok, så alla som är mörka i håret och av hans folkslag misshandlar sina kvinnor och slår ihjäl dem för att sedan stycka dem för att göra sig av med dem.
Tycker du generaliserar väldigt mycket...

Nej, inte alla. Dock är sannolikheten större.
Citera
2019-11-29, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Förmodligen inte eftersom Sveriges regering delar ut medborgarskap som tomten delar ut godis till barnen på julgransplundring.
Det stod tidigare i tråden att pojkvännen har svenskt medborgarskap.
Citera
2019-11-29, 21:35
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Ska ja be om ursäkt å dina vägnar att du har svårt att förstå ?
Att hon är styckad är det nog ingen tvekan om, men hur hon dödats är oklart .
I fallet i boden benämns det som ett styckmord i tidningar . Men det skedde via knivhug där kroppen styckades efter. Alltså mer ett knivmord än ett styckmord .

Kalla det vad du vill men styckmord är den officiella beteckningen på mord där kroppen har styckats post mortem. Själva styckningen är ju inte dödsorsaken men det kallas ändå styckmord.
Citera
2019-11-29, 21:36
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diabeteskoma
Har du läst på vad Golden Hour innebär ännu då? Det är inte Golden half-hour eller Golden 0.05h om du känner för det.

Läst på?

Jag behöver inte 'läsa på' för att veta exakt vad 'Golden Hour' innebär i detta sammanhang. Skärp till din attityd.
Citera
2019-11-29, 21:37
Medlem
Citat:
[Okunnigt pladder.]

Det görs inte på så kort tid nej. Att du förfalskar texter säger väl en del om hur mycket du har att komma med? Alltså: ingenting. Läs på och återkom.
Citera
2019-11-29, 21:37
Medlem
Osceolas avatar
Styvmamman har på Facebook vurmat för afghaner, mena och blattar. Sen tar hon bort inläggen efter kritik här på FB.
Men vem är den biologiska mamman?
Citera
2019-11-29, 21:38
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryziz
Är det någon som vet vart kroppsdelen hittats? En kompis hade kört förbi ett område i Orust där polisen hade spärrat av samt tekniker på plats men han menade på att polisen gick uppe på ett krön och satt upp arbetslampor

Var på Orust?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in