2019-11-29, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Brukar du fantasiera ofta? Ingen rättsläkare har hunnit göra någon djupare analys av detta fynd ännu. Det är väl troligt att kroppsdelen har skickats till polisens tekniska avdelning först, för att se om man kan ta hand om emballage (om det finns något sånt alltså).

När brott kan ligga bakom ett dödsfall besöker rättsläkaren fyndplatsen.

Ibland börjar rättsläkaren arbetet redan på fyndplatsen. Utryckningsväskan på rättsmedicin i Stockholm är alltid packad med bland annat pannlampa, förstoringsglas och skyddsdräkt. Det är polisens tekniker som tar kontakt när det finns tecken på att ett brott kan ha begåtts.

– Min uppgift i sådana ärenden är att i första hand göra en bedömning av dödstidpunkten och hjälpa polisens tekniker med spårsäkring. Samtidigt är det värdefullt att på plats bilda sig en uppfattning om hela situationen innan man gör obduktionen. Ibland är det bra att till exempel se blodstänksbilden, kroppens position och om kroppen kan ha släpats eller blivit flyttad.

https://www.rmv.se/om-oss/jobba-hos-oss/vara-medarbetare/katharina-l-sjolin-rattslakare/
Citera
2019-11-29, 21:25
Medlem
Wishnickers avatar
Kan det troliga var ett heders relaterat mord?
Citera
2019-11-29, 21:26
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John-Wayne
Det är kanske för att Avd9 känner honom på något vis ,eller likt mig träffat honom genom hans arbete som gör att han var en mycket behaglig person i sitt arbete och mycket omtyckt! Det försvara inte vad han gjort om det är han, men det var ingen som kunde ana att detta skulle kunna hända...

Nej, ingen kunde ana.
Jag har sett bilder på gm. Jag har läst av vad sorts folkslag han är. Hade han blivit ihop med en släkting till mig så hade jag varnat henne. Om hon fortsatt att vara ihop med honom så hade jag räknat med att han slår henne, jag hade räknat med att sannolikheten är stor att jag en dag får höra om misshandel, att hon ligger på sjukhus, kanske mördad.
Jag hade anat.
Citera
2019-11-29, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Är han skyldig både till mord och styckningen så tror jag dessvärre det stannar vid dråp här också .
Han drar en lögn sen om att dom bråkat och hon fallit mot ett bord eller nått oCh att han fått panik och styckat kroppen .

Det går bra för dig med brottsrubriceringarna! Det du beskriver är snarare Misshandel alt Grov misshandel och Vållande till annans död. Dråp är ju uppsåtligt dödande...
Citera
2019-11-29, 21:27
Medlem
Tror dom.bråkade och han ströp henne.tuvär.otroligt sorgligt....gråter nästan
Hon blev bara17år
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minhamster
nej tyvär.. då dom vill vara anonyma och inget media behov.

Okej.. blir ju inte bekräftat då... Någon som bor i Uddevalla och själv har sett avspärrning eller aktivitet på strandpromenaden med omnejd??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Gud så snett du har hamnat.
Han var en sjysst kille.
Skötte allt perfekt.
Alla gillade tydligen honom.
Han var absolut inte som den där blekfeta svenska looser Billy som mördade Tova.

Styvmamman Afghaner har inget med detta att göra.
Att du ens tar upp det är ett bevis på ditt låga intellekt (betyder att du är en korkad nazze)
Uppenbarligen var han inte alls en sjysst kille. Och han var nog garanterat elak mot flickvännen fler gånger än mordet. Och förmodligen en omgivning som ignorerade det för han var ju trots allt en flesande inställsam sjyst kille aka en psykopat. Jag har sett det så många gånger hur folk ignorerar en persons tendenser för denna är så jädra psykopatiskt inställsam och trevlig mellan gångerna.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minesofterror
från svt.se

"– Beroende på bevisläget i övrigt – de håller ju korten nära bröstet nu och det är bra, det ska de göra – kan det ju också stärka misstankarna mot honom än mer och underlätta en fortsatt häktning, exempelvis. "

va? håller ju korten nära bröstet ?
fattar inget..

Man vill inte visa vad man har för bevisning. Som när du spelar kort och håller korten nära bröstet för att dina bordsgrannar inte ska kunna se vad du har på handen.
Citera
2019-11-29, 21:29
Medlem
minesofterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Man vill inte visa vad man har för bevisning. Som när du spelar kort och håller korten nära bröstet för att dina bordsgrannar inte ska kunna se vad du har på handen.

aha.. tack för det, ibland är man för trött för att fatta något som man borde fatta
Citera
2019-11-29, 21:30
Medlem
Citat:
från svt.se

"– Beroende på bevisläget i övrigt – de håller ju korten nära bröstet nu och det är bra, det ska de göra – kan det ju också stärka misstankarna mot honom än mer och underlätta en fortsatt häktning, exempelvis. "

fattar inget..

Att de inte visar/går ut med vilka bevis de sitter inne med. Skulle jag tro.
Citera
Medlem
gsonjuniors avatar
Citat:
från svt.se

fattar inget..

"Spelar sina kort rätt"

"Ess i rockärmen"

Osv osv...
Citera
Medlem
Pojkvännen är ju inte dömd än men i min tanke är han skyldig. Det värsta är att svenska fängelse är rena rama semestern mot vilket skitland han kommer ifrån. Om han nu är skyldig hoppas jag att han får äta griskött varje dag om han nu är en troende muslim. Fy fan vad vi impoterar slödder till Sverige pga svaga politiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in