2019-11-29, 20:45
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MijailovicFanClub
Lägg ned med fantasierna? Ja jag fantiserar trots att jag läst genetik på läkarprogrammet. Riktig skitutbildning eller hur?

Du tar ett DNA test från funnen kroppsdel.
Du samkör detta test med tex använd borste, binda, tandborste eller liknande.

Skulle sedan ett test vara BOs syster så ser du faktiskt det på DNA-profilen. Du kan se på två tester om släktskap föreligger. Du kan urskilja om det är mamma eller pappa, bror eller syster, kusin, faster, syskonbarn osv.
Fast det har ju hänt att polisen gripit fel person tidigare pga säkrade dna bevis, men som senare visade sig vara ett syskon.
Hur förklarar du det?
Citera
2019-11-29, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werupmannen
Så du tror verkligen inte att W:s DNA hittats hemma hos pojkvännen? Hos hennes föräldrar och i de kläder sökhundar har luktat på? Du tror på allvar att inte ett enda hårstrå av W har samlats in?

Varför ska jag tro på något som inte är bekräftat? Jag säger att den mest sannolika kroppsdel som anträffats är huvudet, vad du sen tolkar in i detta är upp till dig.
Citera
2019-11-29, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mg57
Uppenbarligen sket dom i Wilma så det är liiiite aningens sent att börja bry sig nu tycker du inte det?

Grattis till styvmamman nu fick hon precis som hon ville, synd att det skulle gå ut över wilma men då kan ju nån stackars afghan fylla tomrummet i hennes kalla hjärta..

Gud så snett du har hamnat.
Han var en sjysst kille.
Skötte allt perfekt.
Alla gillade tydligen honom.
Han var absolut inte som den där blekfeta svenska looser Billy som mördade Tova.

Styvmamman Afghaner har inget med detta att göra.
Att du ens tar upp det är ett bevis på ditt låga intellekt (betyder att du är en korkad nazze)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Strypmord är inte ovanligt vid svartsjuka men att gå vidare till styckmord tyder på en mycket störd person !

Förklara ett styckmord 🤔
Om man har strypt någon och styckat sen är det då ett strypmord eller styckmord 🤷‍♂️
Har nog aldrig hört om ett styckmord .
Citera
Medlem
MijailovicFanClubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Vad du fantiserar om eller vad du har läst för utbildning ändrar inte på det mest sannolika: att det är huvudet som polisen hittat.
Det är du som fantiserar fritt. Det finns ingenting som säger att det är mest sannolikt att man har hittat huvudet. Ett dna-test kan idag analyseras på 4 timmar.
Citera
Medlem
Spelar ingen roll vilken kroppsdel man hittar enligt mig så länge man inte bara hittat en nagel eller annat. Har man hittat t.ex en njure eller ett ben skulle det kunna räcka för att säga att hon är död. På riktigt. Man hittar inte henne levande utan ben
Citera
2019-11-29, 20:48
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Jag är väl benägen att hålla med. Men dum Svenssons fattar ju inte att sådant här skulle kunna förekomma. Hoppas Polisen släpper mer info om vad för kroppsdel/vad som hänt.

Som jag förstått det hade Ws mamma också vurmat för att hjälpa ensamkommande flyktingbarn. Nu fick hon uppleva skiten själv, fy fan vad hemskt.

Rättelse : Styvmor
Citera
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werupmannen
Så du tror verkligen inte att W:s DNA hittats hemma hos pojkvännen? Hos hennes föräldrar och i de kläder sökhundar har luktat på? Du tror på allvar att inte ett enda hårstrå av W har samlats in?

Ja för det hade ju verkligen varit väldigt otroligt att man hittar dna från flickvännen hemma hos honom 😮😮😮
Är dom inte gifta så är det ju skandal att hon varit i hans lägenhet, som som dessutom delar.
Citera
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av certinaknox
Tänker lägga en minut på att svara på ditt korkade inlägg, din obildade get.
Det finns (på JUNO, om du har åtkomst dit vill säga), inget praxis på detta, dvs. döma någon till mord UTAN att kroppen funnits (givet senaste lagändringen Lag (2014:274).

Dan-fallet skedde 2000: HÖGST oaktuellt i sammanhanget, eftersom lagen som tillämpades vid tillfället EJ är aktuell idag, ändrades senast 2014.

Ali Rezai-fallet kommer överklagas till Hovrätten, respektera svenskt rättsväsende, tro mig det kommer ogillas (åtalspunkt 1, dvs mord). Det är anmärkningsvärt att du inte läser på om detta (då det är ett färskt fall, domen kom för bara två-tre veckor sedan), man märker att du inte är särskilt intelligent.

Återigen(bandidos-fallet) hänvisar du till domar där lagen som tillämpats inte är aktuell i dagsläget, man förstår att du inte har någon juridisk bakgrund. Men gulligt att du försöker.

Att du ens nämner Thomas Quick (som är det största justitiemordet i svensk rättshistoria) är skrattretande. Du har dessutom missat det faktum att problemet var just att man dömde honom utan några kroppar. På samma sätt som Quick nu friats från mordanklagelserna, så kommer Ali-fallet också ogillas i Hovrätten.

Min slutsats är:
Om det var olagligt att bära kniv på allmän plats år 2000, så innebär det att så är fallet idag. Det är den argumentationen du för. Sorry, men du slösar bort din tid (som du istället borde spendera på studier, så du lär dig).

EDIT: Ser nu också att du citerat mitt inlägg, där jag nämner att nuvarande lagstiftning, 3 kap. 1§. Men du missförstod nog det inlägget också, eller så sket du i att läsa det jag citerade. Det finns ingen praxis, det krävs för att döma någon (utan dödsorsak och kropp), med gällande lagstiftning. Om EJ, så skadet finnas oerhört stark bevisning(vattentät i Marianergraven), för att det ens ska vara aktuellt att åtala för mord.

OnT: Har det kommit fram något mer om kroppsdelen som hittades igår? Huvudet/torso? Fler kroppsdelar funna?
OJ blev du kränkt lilla vän? Att du är obildad visar ditt språk och att du lägger på mig att jag har skrivit det jag citerar från en artikel på Aftonbladet skriven av Jon Forsling.
Eller räcker inte socialbidraget till att betala plus så du kan läsa artikeln.
Länkar den igen.
Dömda för mord – trots att deras offer aldrig hittades
Fyra unika svenska rättsfall

Länk till artikeln. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/50vpvX/domda-for-mord--trots-att-deras-offer-aldrig-hittades

Domen mot Ali Rezas mördare kom i början av november i år och jag antar att även Tingsrätten är tvungna att döma utifrån dom lagar som är aktuella nu.
Nej du kan inte angripa mig där heller för jag satt inte och dömde... hade jag gjort det hade jag yrkat på livstid och inte bara ynka 14 år.
Här får du en länk du kan läsa utan att betala...
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/flickvan-hittade-kroppsdel-i-frysen-blev-aklagarens-nyckel/

Nu hoppas JAG!
När det gäller Wilma så är vi inte i den situationen i fallet med Wilma för där har en kroppsdel i alla fall hittats och jag hoppas dom hittar fler.
GM kan dömas för mord även om dom inte hittar någon dödsorsak utifrån dom kroppsdelar man hittar.
Det är annan kringbevisning som får honom dömd i så fall och jag hoppas dom har mycket.
Citera
2019-11-29, 20:49
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
När du postar länkar så måste du berätta vad dessa avser!!!!!

Som jag befarade alltså .. och som sagt, man bär inte gärna ut en kropp från Göteborgsvägen 23C.. Fyndplatserna tyder på att samtliga kroppsdelarna dumpats i Bäveån.

Väder / vind har stått för den sista transportsträckan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Man blir lite bestört av att tänka på elförbrukningen i hans lägenhet, som steg med 30kwh på lördagen. Det skriker ju verktyg om det nu...

Det finns alla verktyg i dom olika styckmorden. Knivar, sågar, yxor osv. Karvande och fina snitt.
Så man tar det man har oftast till hands. Behöver inte vara elsåg men det kan vara det.
Frågan är om delen låg öppet eller i säck. Svårare om det är säckar vilket det oftast handlar om.
Styckningarna kan vara många delar eller få delar, men såpass så man kan ta ut dom utan att får större problem. Han hade säkert god tid på sig och har spridit ut delarna i lugn och ro.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oide
Så sjukt tragiskt, stackars tjej hann inte ens gå klart gymnasiet innan livet tog slut. Hoppas GM får ett hårt straff.

Han lär inte få ett hårt straff. Inte i dagens Sverige.
Finns dessutom en risk att han klarar sig från det mesta av "straffet" om de inte lyckas bevisa att han har mördat henne. Kanske han bara får lite "straff" för styckningen el.likn.

Jag är för dödsstraff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in