Tänker lägga en minut på att svara på ditt korkade inlägg, din obildade get.
Det finns (på JUNO, om du har åtkomst dit vill säga), inget praxis på detta, dvs. döma någon till mord UTAN att kroppen funnits (givet senaste lagändringen Lag (2014:274).
Dan-fallet skedde 2000: HÖGST oaktuellt i sammanhanget, eftersom lagen som tillämpades vid tillfället EJ är aktuell idag, ändrades senast 2014.
Ali Rezai-fallet kommer
överklagas till Hovrätten, respektera svenskt rättsväsende, tro mig det kommer ogillas (åtalspunkt 1, dvs mord). Det är anmärkningsvärt att du inte läser på om detta (då det är ett färskt fall, domen kom för bara två-tre veckor sedan), man märker att du inte är särskilt intelligent.
Återigen(bandidos-fallet) hänvisar du till domar där lagen som tillämpats inte är aktuell i dagsläget, man förstår att du inte har någon juridisk bakgrund. Men gulligt att du försöker.
Att du ens nämner Thomas Quick (som är det största
justitiemordet i svensk rättshistoria) är skrattretande.

Du har dessutom missat det faktum att problemet var just att man
dömde honom utan några kroppar. På samma sätt som Quick nu friats från mordanklagelserna, så kommer Ali-fallet också ogillas i Hovrätten.
Min slutsats är:
Om det var olagligt att bära kniv på allmän plats år 2000, så innebär det att så är fallet idag. Det är den argumentationen du för. Sorry, men du slösar bort din tid (som du istället borde spendera på studier, så du lär dig).
EDIT: Ser nu också att du citerat mitt inlägg, där jag nämner att nuvarande lagstiftning, 3 kap. 1§. Men du missförstod nog det inlägget också, eller så sket du i att läsa det jag citerade. Det finns ingen praxis, det krävs för att döma någon (utan dödsorsak och kropp), med gällande lagstiftning. Om EJ, så skadet finnas oerhört stark bevisning(vattentät i Marianergraven), för att det ens ska vara aktuellt att åtala för mord.
OnT: Har det kommit fram något mer om kroppsdelen som hittades igår? Huvudet/torso? Fler kroppsdelar funna?