2019-11-29, 21:13
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentuM
Inte helt omöjligt då många av hans vänner på FB verkar vara IS sympatisörer. Drägg..

Ta gärna skärmdumpar på det om hans FB försvinner.
Citera
2019-11-29, 21:14
Medlem
John-Waynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
"Annars så var det inget fel på den grabben", va i helvete har det brunnit i huvudet eller trollar du bara?
Han har mördat och styckat sin flickvän, kanske också våldtagit henne med. Fy fan vilket vidrigt djur!! Sedan så pratar du på att 95% av svenskarna är svartsjuk?! Äckliga jävla människa, avd9!
Det är kanske för att Avd9 känner honom på något vis ,eller likt mig träffat honom genom hans arbete som gör att han var en mycket behaglig person i sitt arbete och mycket omtyckt! Det försvara inte vad han gjort om det är han, men det var ingen som kunde ana att detta skulle kunna hända...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Han kommer åtalas för styckmord inget annat !

Han kommer troligtvis (om det inte är
Någon annan som gjort nått) åtalas för mord OCH styckning precis som Kim Johansson. Inte för styckmord .
Mord via styckning 😂
Citera
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja kommer man inom vård snabbt nog så kan de få blödningen att avstanna ... Nu pratar vi om en mördare som inte har tillgång till de metoderna.

När det gäller fingrar i såret så ser det bra ut på krigsfilm .... I verkligheten blir det lite annorlunda -- och nyckeln till överlevnad är fortfarande snabb vård.

Golden hour som du säger är det jag talar om ... vid sådana trauma så krävs snabb läkarvård ..

[OT]

Korrekt. Det var mitt sätt att understryka att det inte går att UTESLUTA att man kan överleva den beskrivna skadan - men det är föga troligt i 'vårt' scenario med en misstänkt mördad tjej och en funnen kroppsdel.

Man kan t.ex se för sig ert scenario där någon genom olyckshändelse förorsakat en person en svår amputation. Genom irrationellt handlande 'gömmer' man kompisen istället för att söka vård för denna, av fruktan för straffansvar. Man kan därför inte dödförklara trots fynd av ett amputerat ben eller arm - också om det FÖREFALLER vara en amputation orsakat vid en styckning.

Inkorrekt. Denna typ av traumaprocedur är inte något som praktiseras enbart på film, dessvärre. Både 'avsnörning' med fingrar långt upp i ljumsken eller armhålan och 'öppen hjärtmassage' praktiseras i fält - som en sista utväg. Studera t.ex foton från 'The Boston Bombing'. Där finns flera exempel på just detta, bilder som nu används vid utbildning i traumabehandling.

Dom senaste två-tre åren har det kommit flera nya produkter på marknaden för att göra just dessa procedurer enklare och 'säkrare'. Produkter som utvecklats efter att man fått fältpraxis på massor av svåra amputationer efter spräng och projektilskador.

[/OT]

/X
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Läs inlägg 14664. Detta blev inte ett mord!!

Nä domen blev dråp.
Citera
2019-11-29, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleFix
Vilken vacker syn för polisen det måste ha varit att hitta huvudet....

Tänkte på det med, man har ju sett ett och annat på internet/live leak.

Men tänk att gå runt i mörker 21.00 en disig kall Novemberkväll och snubbla över detta fynd. Och i samma ögonblick inse att det är W.. Vilken chock, fy fan!

Hade det vare jag hade jag nog fått sjukskriva mig en par dag. Måste ju vara en våg av känslor och förtvivlan som sköljer över en, även för de tuffaste gangster grabbarna.
Citera
2019-11-29, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Rättsläkaren har goda kunskaper och kommer alltid på plats direkt vid fynd. Så jo det kan en rättsläkare uttala sig om snabbt till polisen. Sorry om din teori sprack.

Rättsläkare är inte alltid närvarande när en kropp eller kroppsdel hittas, och särskilt inte om det är på kvällstid. Du verkar påtagligt okunnig.
Citera
2019-11-29, 21:16
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Uffes bilskrot ligger väl i Orust?
Varför söker dom i Bäveån i Uddevalla om det handlar om Orust?
Det är väl troligast att dom har hittat kroppsdelen i Bäveån om man tittar på var dom har sökt i dag och har spärrat av.
Citat:
Ursprungligen postat av minhamster
Fick denna överblicken ifrån en vän som bor i Uddevalla som har sökt och samarbetat med MP ifrån Facebook i flera dagar. Det röda sträcken skall vara dagens 29/11 polishelikoptertur och det gula skall vara där poliser har sökt under dagen 29/11. dom röda fälten är avspärrade. jag bara förmedlar och vet ej om det stämmer men det är många som kommenterar och verkar troligt, det kan vara intressant. rip Wilma <3

https://imgur.com/a/JPNQDmA
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Nä domen blev dråp.

Dråp är också mord, och i just det fallet var det en sinnesslö dom. Det är Norrland Hovrätt och ingen begriper deras resonemang. Nåväl det är inte trådens ämne, men den här ska väl inte komma undan med en massa straffrabatter.
Citera
Medlem
certinaknoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
OJ blev du kränkt lilla vän? Att du är obildad visar ditt språk och att du lägger på mig att jag har skrivit det jag citerar från en artikel på Aftonbladet skriven av Jon Forsling.
Eller räcker inte socialbidraget till att betala plus så du kan läsa artikeln.
Länkar den igen.
Dömda för mord – trots att deras offer aldrig hittades
Fyra unika svenska rättsfall

Länk till artikeln. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/50vpvX/domda-for-mord--trots-att-deras-offer-aldrig-hittades

Domen mot Ali Rezas mördare kom i början av november i år och jag antar att även Tingsrätten är tvungna att döma utifrån dom lagar som är aktuella nu.
Nej du kan inte angripa mig där heller för jag satt inte och dömde... hade jag gjort det hade jag yrkat på livstid och inte bara ynka 14 år.
Här får du en länk du kan läsa utan att betala...
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/flickvan-hittade-kroppsdel-i-frysen-blev-aklagarens-nyckel/

Nu hoppas JAG!
När det gäller Wilma så är vi inte i den situationen i fallet med Wilma för där har en kroppsdel i alla fall hittats och jag hoppas dom hittar fler.
GM kan dömas för mord även om dom inte hittar någon dödsorsak utifrån dom kroppsdelar man hittar.
Det är annan kringbevisning som får honom dömd i så fall och jag hoppas dom har mycket.
Ok, så här gör vi. Detta har spårat ur för längesen.
Sorgligt dock, hur mycket tid du lägger ned på detta. Läs på istället, så slipper du internetkriga och jaga artiklar (för att styrka dina grova feltolkningar av lagen).

Vi avvaktar Hovrättens tolkning i fallet. För det du säger här är ju faktiskt rätt. Man kan dömas till mord utan att kroppen hittas. Men man kan också frias i högre instans! Det kommer ske i Ali Reza-fallet.

EDIT: Ser även att du internetkrigar mot andra medlemmar i denna tråd. Även där blir du motbevisad gång på gång. Pinsamt var ordet!
Senast redigerad av certinaknox 2019-11-29 kl. 21:19.
Citera
2019-11-29, 21:17
Medlem
gulkiosks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Gud så snett du har hamnat.
Han var en sjysst kille.
Skötte allt perfekt.
Alla gillade tydligen honom.
Han var absolut inte som den där blekfeta svenska looser Billy som mördade Tova.

Styvmamman Afghaner har inget med detta att göra.
Att du ens tar upp det är ett bevis på ditt låga intellekt (betyder att du är en korkad nazze)

Vi har hört olika berättelser. Jag har hört att personen i fråga hade ett behov av kontroll, en kontroll som han däremot inte hade över sina egna känslor.
Citera
2019-11-29, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hey19
Sorry att jag inte har koll. Men pojkvännen eller pappan är väl inte svenska medborgare? Tänker på möjligheten att utvisa dem om de döms..

Båda har medborgarskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in