2019-11-29, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Vet inte varför egentligen....
Men hon finns där...
Lovar.

Om vi utgår från att de är Orust, ska han åkt dit först och dumpat en del och sen åkt tillbaka och dumpat resten? känns lite konstigt, man brukar ju dumpa saker på ett o samma ställe. De där vill man ju inte åka runt med. Men jag är lite tveksam till Orust faktiskt, men jag kanske är Naiv och tror gott om alla härinne, vet ju att väldigt många är grymt bra härinne
Citera
2019-11-29, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Vilken del som helst eftersom en rättsläkare kan tala om styckningen är utförd efter döden alltså post mortem. Men det kan även vara så att det rör sig om en torso eller huvud, men man kan aldrig vara för säker och dra slutsatser innan man får ett svar. Det är synd att p8olisen inte meddelar vilken del eftersom alla undrar.
Midjan till nedre delen av låret är det enligt min källa.lilla svarta
Citera
2019-11-29, 21:08
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Ska ja be om ursäkt å dina vägnar att du har svårt att förstå ?
Att hon är styckad är det nog ingen tvekan om, men hur hon dödats är oklart .
I fallet i boden benämns det som ett styckmord i tidningar . Men det skedde via knivhug där kroppen styckades efter. Alltså mer ett knivmord än ett styckmord .

Han kommer åtalas för styckmord inget annat !
Citera
2019-11-29, 21:09
Medlem
Diabeteskomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minhamster
Frivilliga dykare ifrån en dyk klubb ifrån västkusten skall söka efter svarta sopsäckar på botten vid hopptornet i Uddevalla strandpromenad mot inloppet till bäveån och ifrån avstängt område vid svenskaviken / holmen? kommunen har visst stängt av vissa delar av hamnen där vid en stor gräsplan. det har varit avstängt länge enligt nån källa. ras risk? sa nån. jag antar att vissa vet var kroppsdelen hittades. fågelvägen från MGM till vatten är just där vid hopptornet vid strandpromenaden läste jag. all information är ifrån facebook och jag förmedlar bara.
Källa på det? Det är nämligen inget frivilliga dykare från en random sportdykklubb brukar anförtros..

Iallafall inte när man har ett avgränsat område med hög misstanke om fynd.
Senast redigerad av Diabeteskoma 2019-11-29 kl. 21:11.
Citera
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stius-qots
Ja precis, för att vara säker så krävs det en kroppsdel du säkert inte kan leva utan, dvs huvud alternativt torso. Hänger du med?

Det var bokstavligen precis det jag skrev. Har du svårt med svenska språket eller är du bara allmänt trög?
Citera
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Har du aldrig hört om ett styckmord så får jag gratulera dig till att just blivit torr bakom öronen, välkommen till vuxenvärlden.

Rätt löjligt uttalande.
Då det är ett mord, styckningen brukar ske efter döden.
Du får det till att låta som att en svärdsman huggit huvudet av offret.

Här är en tråd om ett annat mord som klassas som styckmord.
(FB) Misstänkt mord i Alingsås 2019-06-26

Så gå du och torka dig bakom öronen!
Citera
2019-11-29, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minhamster
Frivilliga dykare ifrån en dyk klubb ifrån västkusten skall söka efter svarta sopsäckar på botten vid hopptornet i Uddevalla strandpromenad mot inloppet till bäveån och ifrån avstängt område vid svenskaviken / holmen? kommunen har visst stängt av vissa delar av hamnen där vid en stor gräsplan. det har varit avstängt länge enligt nån källa. ras risk? sa nån. jag antar att vissa vet var kroppsdelen hittades. fågelvägen från MGM till vatten är just där vid hopptornet vid strandpromenaden läste jag. all information är ifrån facebook och jag förmedlar bara.

Kan du länka källa??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Om vi utgår från att de är Orust, ska han åkt dit först och dumpat en del och sen åkt tillbaka och dumpat resten? känns lite konstigt, man brukar ju dumpa saker på ett o samma ställe. De där vill man ju inte åka runt med. Men jag är lite tveksam till Orust faktiskt, men jag kanske är Naiv och tror gott om alla härinne, vet ju att väldigt många är grymt bra härinne

Nä, dom åker inte fram och tillbaka utan tar med sig det mesta och sprider delarna oftast. Är bilen transportfordonet tro?
Lånat den utan att ange till vad. Inte säkert att det finns spår i bilen, men man kan hoppas.
Citera
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Vilken del som helst eftersom en rättsläkare kan tala om styckningen är utförd efter döden alltså post mortem. Men det kan även vara så att det rör sig om en torso eller huvud, men man kan aldrig vara för säker och dra slutsatser innan man får ett svar. Det är synd att polisen inte meddelar vilken del eftersom alla undrar.

Det kan väl vara så att man inte vill delge mer information än nödvändigt för att inte försvåra utredningen. Att de inte vill säga vad eller var de har hittat kan ju vara för att mgm eller en möjlig ännu inte misstänkt gärningsman ska kunna dölja ytterligare spår eller förbereda ett alibi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleFix
Vilken vacker syn för polisen det måste ha varit att hitta huvudet....
Är ej huvudet.
Citera
Medlem
oenophiles avatar
Det slår mig att rubriksättningen i Aftonbladet är märkligt passiv ”Kroppsdel har hittats i sökandet efter Wilma”.

Det är sannolikt citerat från polisen. Väldigt PK. Som att oj, hoppsan, där låg en liten kroppsdel som Wilma tappat.

Undrar vad rubriken varit om det var Sten Nilsson, 55, som satt häktad som MGM.
”Wilma BRUTALT STYCKMÖRDAD”?
Citera
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Ge dig. Tänk lite och håll käften

Skönt du fick in den va.......fattar nog det, men mitt inlägg var mer med tanke på att det går att identifiera kroppsdelar mot ett saknat offer, utan att det är huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in