2019-11-29, 21:02
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
En hand funkar bra, skulle tro att polisen har hennes fingeravtryck.
Så på grund av en hittad hand kan med säkerhet konstatera att någon är död?
Citera
2019-11-29, 21:03
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Varför väljer dom att lägga sekretess på det?

Dom började göra det efter att bilder från Arboga-fallet läckte ut (på två mördade små barn).
Citera
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Öppna ögonen istället så kanske du ser poängen .

Det går bra att be mig om ursäkt sen, när Fup:en släpps 👍
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Det var här i tråden någon skrev i går kväll att det var ett stort på drag på gång.
Lite före tio här i tråden.
Det skrevs om många polisbilar var påväg dit.

Ja, jag kommer ihåg. Men framgick de vart?
Citera
Medlem
Diabeteskomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Varför väljer dom att lägga sekretess på det?
En anledning är att sjuka idioter inte skall sitta och runka åt bilder som någon myndighet producerat. Typ.
Kom igen, det är väl ganska självklart. FUP blir offentligt, ganska olustigt för anhöriga att sådana bilder sprids medvetet.
Citera
2019-11-29, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
MP är definitivt inte amatörer, så därför förstår dom poängen med polisens direktiv... och håller sig till dom.
Inte alla organisationer som har den kunskapen och insikten.

Precis, tyckte de va respektlöst sagt, dom gör de helt gratis, söker dag, kväll o natt
Citera
2019-11-29, 21:05
Avslutad
Angående fyndet. Polisen är nog med största sannolik tysta angående fyndet med tanke på att det måste vara ett otäckt fynd, alltså måste det vara skallen eftersom man direkt kunde avgöra att det var W.
Citera
Medlem
minhamsters avatar
Frivilliga dykare ifrån en dyk klubb ifrån västkusten skall söka efter svarta sopsäckar på botten vid hopptornet i Uddevalla strandpromenad mot inloppet till bäveån och ifrån avstängt område vid svenskaviken / holmen? kommunen har visst stängt av vissa delar av hamnen där vid en stor gräsplan. det har varit avstängt länge enligt nån källa. ras risk? sa nån. jag antar att vissa vet var kroppsdelen hittades. fågelvägen från MGM till vatten är just där vid hopptornet vid strandpromenaden läste jag. all information är ifrån facebook och jag förmedlar bara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Fyndet gör att polisen med säkerhet kan konstatera att flickan är död. Vilken lem skulle det vara?

Vilken del som helst eftersom en rättsläkare kan tala om styckningen är utförd efter döden alltså post mortem. Men det kan även vara så att det rör sig om en torso eller huvud, men man kan aldrig vara för säker och dra slutsatser innan man får ett svar. Det är synd att polisen inte meddelar vilken del eftersom alla undrar.
Citera
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
En hand funkar bra, skulle tro att polisen har hennes fingeravtryck.

Det är NFC som gör sådana jämförelser!
Citera
2019-11-29, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Det går bra att be mig om ursäkt sen, när Fup:en släpps 👍

Ska ja be om ursäkt å dina vägnar att du har svårt att förstå ?
Att hon är styckad är det nog ingen tvekan om, men hur hon dödats är oklart .
I fallet i boden benämns det som ett styckmord i tidningar . Men det skedde via knivhug där kroppen styckades efter. Alltså mer ett knivmord än ett styckmord .
Citera
2019-11-29, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Du förstår inte. Ska man dödsförklara någon så måste man vara säker. Förstår du skillnaden på ordet säker och sannolikt?

Ja precis, för att vara säker så krävs det en kroppsdel du säkert inte kan leva utan, dvs huvud alternativt torso. Hänger du med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in