2019-11-29, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
1. Jag har inte sagt att kroppen styckats på något annat ställe än lägenheten!???
2. Pappan är INTE anhållen.

1. Tror du att han styckade henne i lägenheten.?
2. Pappan är fri som en fågel. Förmodligen oskyldig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är inte något finger eller ett öra i alla fall.

Ojdå, anklagar andra för att sprida "trådsanningar" men gör det gärna själv. Ops vad det går.
Citera
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
du kan få ur ett ben en DNA profil som matchar mot ett hårstrå eller ngt från en förälder, Det är förmodligen så dem bevisat kroppsdelen är från Wilma!

Ja men det är inget man gör på en dag precis!
Det tar tid!
Citera
2019-11-29, 20:54
Medlem
Sveppss avatar
Ursäkta att jag frågar (har inte hunnit följa allt idag) är Orust fyndstället? Är MP ute och letar efter det som polisen inte hittade?

Hoppas han gör alla en tjänst nu (inte minst sin egen familj) och börjar prata.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Förklara ett styckmord 🤔
Om man har strypt någon och styckat sen är det då ett strypmord eller styckmord 🤷‍♂️
Har nog aldrig hört om ett styckmord .

Wiki så varsågod nu vet du vad det är.

Styckmord är en typ av mord där mördare styckar upp liket i delar, för att försvåra identifiering, för att lättare kunna gömma undan eller transportera det.
Citera
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av certinaknox
Har du källa som styrker ditt påstående? Annars kan jag leta upp praxis imorgon på JUNO, orkar inte göra det just nu tyvärr. Jag vet nämligen att du har FEL.

Du verkar inte alls ha förstått vad praxis betyder eller innebär.
Praxis är enbart en vägledning i hur lagen skall tolkas i normalfall. Det är inte detsamma som att det ger ett juridiskt konsesus i hur rättsmål av en viss typ hanteras.
Citera
Medlem
Labanoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Gud så snett du har hamnat.
Han var en sjysst kille.
Skötte allt perfekt.
Alla gillade tydligen honom.
Han var absolut inte som den där blekfeta svenska looser Billy som mördade Tova.
Han var? Du skriver allt i preteritum. Han är alltså död nu?
Citera
Medlem
0gKolhydraters avatar
Var det huvudet utan ögon man hittade? Som någon skapade en tråd om tidigare?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det har jag gjort. Du sprider fortfarande trådsanningar. Och dessutom är du korkad som gör det. Hur man kan tolka att en kroppsdel är ett huvud begriper jag inte. Det kan vara ett ben från låret och ner. Sånt överlever man inte (om man inte är under kirurgisk amputation med medicinsk vård - vilket jag tvivlar på). Det KAN var huvudet men också en annan lem. Det går stora ådror genom alla lemmar - skärs dessa av dör man om man inte får snabb hjälp. Skär i stora ådern på låret - du dör. Snabbt. Man har sagt från polisen att pga denna kroppsdel som är avskiljd så kan hon inte längre leva. Vilken den är vet vi inte. Det är inte något finger eller ett öra i alla fall.

Men eftersom de kunde säga så snabbt att hon inte kan vara i livet, innan DNA testats, som man måste göra med ett ben eller en arm för att få veta om det tillhör W - så lutar det ju åt huvudet? Som man kan se att det måste vara hon.
Citera
2019-11-29, 20:55
Medlem
Bambambis avatar
Fick höra idag att enda gången någon som inte är läkare kan förklara någon död är just om huvudet hittas 😕
Dock kan det ju vara vilken del som helst men att det tydligt syns att offret varit dött innan.
Tragiskt och förjävligt oavsett 😭
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sulkis
Det kan vara både ett stryp- och styckmord. Styckmord betyder att kroppen styckas - oftast post mortum.

Ja fast då är det ju ett mord kanske via skjutvapen eller kniv. Sen att kroppen styckas gör det ju inte till ett styckmord .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dovhjort
Dom har enligt en vän som bor i grannhuset inte slutat springa där. Utan varit i lgh varje dag och källaren inte allt för sällan

Dom kanske letar igenom alla avloppsrör och vattenledningar i källaren efter blod som spolats ner om han styckat henne i badkaret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in