2019-11-29, 20:41
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diabeteskoma
De kan också använda anhöriga och få en mycket sannolik DNA-profil.. Fan, hur utrycker mansig.. Ah, ni fattar.

Eller match om anhöriga kan lämna hennes egen tanborste eller liknande, så identifierades de första kroppsdelarna av Kim Wall.
Citera
2019-11-29, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Hur skulle polisen veta att ett DNA från en handduk eller tandborste från Wilmas hem kommer från henne då? Typiska saker som kan användas av andra familjemedlemmar.

Nä lägg ned fantasierna nu, precis allt tyder på att det är huvudet som anträffats.
Sluta sprid dumheter! Det kan vara en lem med en liten tatuering, eller vad som helst. Trams! Det är så trådsanningar sprids. Lägg ner sånt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Är pappan anhållen?

Nä.
Han har med största sannolikhet inte gjort nåt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MijailovicFanClub
Lägg ned med fantasierna? Ja jag fantiserar trots att jag läst genetik på läkarprogrammet. Riktig skitutbildning eller hur?

Du tar ett DNA test från funnen kroppsdel.
Du samkör detta test med tex använd borste, binda, tandborste eller liknande.

Skulle sedan ett test vara BOs syster så ser du faktiskt det på DNA-profilen. Du kan se på två tester om släktskap föreligger. Du urskilja om det är mamma eller pappa, bror eller syster, kusin, faster, syskonbarn osv.

Vad du fantiserar om eller vad du har läst för utbildning ändrar inte på det mest sannolika: att det är huvudet som polisen hittat.
Citera
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Nä.

Det baserar du på?
Citera
2019-11-29, 20:43
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det gör inte de flesta invandrade männen heller.
Lägg ner nu.

Än så länge är detta relationsmord, såsom vi sett av både svenskar och andra tidigare.
När man får fram motivet kan man börja tala om kulturella skäl ..

En större andel gör det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Inget som vi vet säkert än så länge.
Så du tror verkligen inte att W:s DNA hittats hemma hos pojkvännen? Hos hennes föräldrar och i de kläder sökhundar har luktat på? Du tror på allvar att inte ett enda hårstrå av W har samlats in?
Citera
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Nä.

Han är med största sannolikhet involverad och har skyddat sin son.. vänta bara
Citera
2019-11-29, 20:44
Medlem
Oides avatar
Så sjukt tragiskt, stackars tjej hann inte ens gå klart gymnasiet innan livet tog slut. Hoppas GM får ett hårt straff.
Citera
Medlem
Med tanke på rykten om huvud etc... Från Bohuslänningen:

Han vill inte gå in på några detaljer kring hur fyndet gjordes, och vill inte säga om det var utifrån tips eller något annat, om kroppsdelen hittades inomhus eller utomhus, eller ens om det var i Uddevalla kommun som fyndet gjordes.
– Nej, jag kan inte säga det med hänsyn till förundersökningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmirMekky
Det kommer tyvärr mörkas in i det sista att araben och hans far våldtog och sedermera halshögg stackars tösen i sanna islamistisk anda. Det är helt otroligt att detta tystas på det här sättet. "Kroppsdel" man gör verkligen allt i sin makt för att släta över och mörka vad det är som har inträffat.

Jag är väl benägen att hålla med. Men dum Svenssons fattar ju inte att sådant här skulle kunna förekomma. Hoppas Polisen släpper mer info om vad för kroppsdel/vad som hänt.

Som jag förstått det hade Ws mamma också vurmat för att hjälpa ensamkommande flyktingbarn. Nu fick hon uppleva skiten själv, fy fan vad hemskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Sluta sprid dumheter! Det kan vara en lem med en liten tatuering, eller vad som helst. Trams! Det är så trådsanningar sprids. Lägg ner sånt.

Att du inte kan förstå vad som är mest troligt kan jag inte göra något åt. Sen vad andra väljer att tro överlåter jag till vederbörande. Tror för övrigt du läste lite väl slarvigt. Läs om, är min rekommendation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in