2019-11-29, 19:45
Medlem
certinaknoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outsider-Man
Även om du rätt i en del saker så fattar jag inte din framtoning. Satan va dryg du är.
I en del saker? Jag har rätt i allting. Det vet du också antar jag, gubben.

Passar även på att slänga in en artikel från Expressen och intressant uttalande från Fatima Addberger(kriminolog):

Citat:
– Kan polis och åklagare fastställa en dödsorsak och ett skeende kommer gärningspersonen att dömas, säger hon.

Visar t.ex. obduktionen att BO har haft motsvarande mängd dödlig dos morfin så kan man inte fastställa dödsorsaken, oavsett om hon blivit skjuten i huvudet med ett helt AK-magasin(som får antas vara given dödsorsak).
Citera
2019-11-29, 19:45
Medlem
John-Waynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Ha ha ha ha ha ha.
Gud vilken Bullshit.
Vet du hur länge han har bott i Sverige.

Detta är inte en nyanländ Afghan-kille.

Var absolut ingen skillnad på denna killen och nån annan svensk kille.
Exakt, och mycket omtyckt av gamlingarna som han vara hemma hos i sitt jobb på hemtjänsten...
Citera
2019-11-29, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossttam
Jag tycker det är brist på kommentatorer bekanta med områdena! Om vi ska utgå ifrån videon på https://www.expressen.se/gt/polisen-bekraftar-avgorande-fynd-i-wilma-fallet-hittat/?fbclid=IwAR1GzLWjDuPMefqtV32ux-rtgyVwld8PzE_CH0OPiiK-DCYuj_HsycvGSBM, finns det någon som hade velat ge sig på att lokalisera fyndplatsen någorlunda? Varifrån kommer uppgiften att det skulle ha varit på Orust? Jag ber om ursäkt ifall jag har missat någon väsentlig information.

Påminner om område kring Restenäs
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Snyggt jobbat!

En av dem som är skriven där heter K*maran Ali Ghafor. *=a
På FB har pappan en vän som heter K*maran Ali och som jobbar på ”University of Sulaimani” som ligger i Kurdiska Irak.

Vet inte om det är samma gubbe, men dels är det väl lite svårt att bo i Uddevalla och samtidigt jobba i Irak, dels kvalar man väl inte in för soc bidrag om man har ett jobb...

Soc i Uddevalla, varsågoda!

Vet inte exakt namn på de, men just den familjen har iaf inte bra rykte bland sina landsmän.
Citera
Medlem
Icke-svenska medborgare som döms för hedersrelaterade brott och hatbrott ska lättare kunna utvisas

löfven : regeringsförklaringen januari 2019
https://www.regeringen.se/tal/20192/01/regeringsforklaringen-den-21-januari-2019/
Citera
2019-11-29, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Jo, när den skärs upp kan det komma blod även ganska lång tid efter döden.
En död kropp blöder inte ymnigt som den gör när hjärtat upprätthåller blodtrycket. Men visst blöder den, speciellt om kroppen får hål igenom huden på en nivå som är gravitationsmässigt lågt nere.
Citera
2019-11-29, 19:47
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Skillnaden var att han mördade en svensk tjej vilket de allra flesta svenska män inte gör.
Risken är större i förhållanden med "vissa".
Det gör inte de flesta invandrade männen heller.
Lägg ner nu.

Än så länge är detta relationsmord, såsom vi sett av både svenskar och andra tidigare.
När man får fram motivet kan man börja tala om kulturella skäl ..
Citera
2019-11-29, 19:48
Medlem
pailins avatar
Till att börja med kan jag bara beklaga att Wilma fick sätta livet till. Så ledsamt att en människa (ung som gammal) får sluta sitt liv på ett så bestialiskt vis. Gör mig så ont att inse att det varken är första eller sista gången det sker. Har följt tråden från början och läst de flesta inlägg här. Vill bara lämna en stor eloge och tack till de av er som hållit huvudet skärpt och kunnat leverera adekvata och skarpa fakta, iakttagelser, teser och teorier (ni vet själva vilka ni är). Ni har i sanning gjort ert bästa i denna trasiga tråd och jag kommer med stort intresse följa och läsa vad ni har att delge i fortsättningen.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av werupmannen
Du menar hjärntvätt? Lycka till! Skaffa dig ett barn och vänta tills att HEN kommer upp i tonåren innan du uttalar dig.
Hjärntvätt? Herregud, jag pratar om uppfostran och föräldrapåverkan. Du måste vara en hen-förälder som ser varje typ av föräldrapåverkan som övergrepp. Jag har tre barn och det har gått alldeles utmärkt att föda upp dem till vettiga, produktiva människor. Det har aldrig funnits vare sig pojkvän eller flickvän med i bilden som jag känt minsta rädsla eller tvekan inför.
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llmm
Icke-svenska medborgare som döms för hedersrelaterade brott och hatbrott ska lättare kunna utvisas

löfven : regeringsförklaringen januari 2019
https://www.regeringen.se/tal/20192/01/regeringsforklaringen-den-21-januari-2019/
Det är ju bra, men knappast relevant i tråden eftersom GM skall vara svensk medborgare.
Citera
2019-11-29, 19:49
Medlem
mr-mystics avatar
Var hon ihop med en babbe el varför drar ni in hederskultur i detta fallet?
Citera
2019-11-29, 19:49
Medlem
oenophiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Visst kan du lägga tryck där, men personen kommer inte att överleva någon längre stund om denne inte kommer till sjukhus -- och troligen vara död vid framkomst även om sjukhuset ligger nästgårds.

Den kommer leva ungefär lika kort eller länge som den vars extremitet man kan ”snöra av”. Den ena metoden är varken mer eller mindre effektiv än den andra. I båda fallen klämmer man ihop kärlets väggar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in