2019-11-29, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Nähä ok, de va ju en härinne inne att de va spikat o klart att de va Orust, tänkte om jag missat något.
Nja Polisen gick ut med att dom hittat något i ett skogsparti nånstans i Uddevalla, min polare och ett 20 tal andra sökte vid Rimnersvallen samtidigt. Men det var inte där Polisen hittade något

Okej... Då så. Men vi vet att de sökts i norra Uddevalla iallafall.. Eftersom FIKK vart i Lane området.. De blir tilldelade områden av polis.. Så frågan är om det är däromkring det hittats nått...
Senast redigerad av Thetruesayer 2019-11-29 kl. 19:15.
Citera
2019-11-29, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Får se nu när polisen sätter hårdare press på killen . Leif GW sa ju att killen är sedan tidigare ostraffad och dessa brukar va ” lättare att knäcka ...de är inte lika tuffa såklart som de som åkt in och ut och är finslipade på att vända och vrida på allt . Såklart kommer han att på något vis försäga sig , att de hittat del/ delar av Wilma borde gjort honom nervös . Hur som helst så är det helt sjukt att de styckat henne ? Det tyder på mer än att de är bara en mördare , de är ännu sjukare . Fick han Svenskt visum för 5 år sedan så skicka tillbaka honom m bihang där de kommer ifrån . Söker man uppehållstillstånd i Sverige och mördar en Tjej då har man försatt sitt plats att stanna här . Finns idioter redan här i landet men vi behöver inte importera in flera .😡😡😡

Han är Svensk medborgare. En gång "Svensk" alltid "Svensk". Finns inget man kan göra idag. Han har en plats här varken du vill eller inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Jo, när den skärs upp kan det komma blod även ganska lång tid efter döden.
Citat:
Har skadan uppkommit intravitalt eller postmortalt? En död kropp blöder inte.

http://www.medicinkompendier.se/index.asp?themakatid=12&titelid=426&j=1
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Kan vara gjort efter döden.
Helt irrelevant, fyndet säger bara att flickan omöjligtvis kan vara i liv.

Det har inte kommit något som helst uttalande om när eller hur hon blev styckad!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Kan tänka mig att det handlar om att de nu vet att kroppen är styckad, och att man då helst inte vill att en privatperson hittar diverse delar.

Ja jo de e möjligt. Men tycker ändå att de är viktigt att hitta henne, så att dra ner på sökandet nu är jätte fel, man vill ju hitta en hel kropp
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Kan man se på kroppsdelen om den "togs" bort före eller efter döden?

Ja det kan man.
Citera
2019-11-29, 19:14
Medlem
Jag har lite kontakter med folk är från samma land som GM's pappa, och jag har fått fram att två män som är folkbokförda hos GM's pappa Shabaz Saed i Uddevalla går på socbidrag i Sverige men bor egentligen i Irak.
Citera
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Där har du fel! Det finns en variant på det i Sverige där du som misstänkt/tilltalad kan få strafflindring, om du som medverkar till din egen utredning. Detta infördes 2015. Dock ligger det på förslag att utveckla detta till ett kronvittnessystem, typ som i USA.
Jag missuppfattade i hastigheten vad skribenten skrev och har nu ändrat innehållet i det inlägg som du citerade. Tack för din sedvanliga uppmärksamhet!👍
En tilltalads medverkan till positiv utveckling av utredningen kan givetvis premieras.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Sagt det från början att hon blivit styckad.
Polisen skulle aldrig gå ut och säga till 100 % att det är hon eller att det är helt uteslutet att hon finns i livet, eller identifierat henne så fort, om det var någon annan kroppsdel än huvudet som hittats.

Wake up
Fort? Det har ju gått ca 12 timmar. Att anhöriga har meddelats är inräknat.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Jag får ta tillbaka de, Trodde aldrig på styckning, men nu verkar ju så vara fallet. Jävligt sorgligt allt detta

Ja det är inte ett vanligt dråp i vredesmord om man styckar människor och gömmer kroppsdelarna. Hoppas de har bra bevis mot honom så det blir livstid för överlagt mord.
Citera
2019-11-29, 19:15
Medlem
Citat:
Fuppen kommer bli otroligt intressant, men jag tror att de handlar om styckning. Polisen går ut med att dom hittat en betydande kroppsdel som gör att hon inte kommer hittas i livet jag tänker då främst på ett huvud eller liknande, menar en arm eller ett ben kan du klara dig utan

Helt beroende på den vård du får och vart kroppsdelen är kapad, ett ben som är av utan tryckförband dör du också snabbt av. Men som det är skriver låter det ytterst säkert och då förs ju tankarna mot något större, samt reglerna kring när polis får förklara när en person är död.
Citera
2019-11-29, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Kan vara gjort efter döden.
Eh...ja. Men att ett huvud ska avlägsnas från kroppen kvarstår...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in