2019-11-29, 19:06
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Sagt det från början att hon blivit styckad.
Polisen skulle aldrig gå ut och säga till 100 % att det är hon eller att det är helt uteslutet att hon finns i livet, eller identifierat henne så fort, om det var någon annan kroppsdel än huvudet som hittats.

Wake up

Du har gissat från början att hon blivit styckad. Ibland har man flax.
Citera
Medlem
whatthefucks avatar
Kan man se på kroppsdelen om den "togs" bort före eller efter döden?
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
En död kropp blöder inte.

Jo, när den skärs upp kan det komma blod även ganska lång tid efter döden.
Citera
Avslutad
Känns som att fuppen i detta fall kan vara väldigt intressant att läsa.
Hoppas gm och eller gmännen får vad dom förtjänar.

Sen kanske de inte är så att kroppen är styckad? 2v är ju en tid för djuren att dra iväg & äta saker.
Citera
2019-11-29, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Finns det något vattenkraftverk i Uddevalla eller i närheten? Tänker på om kroppen hamnat i vattnet och sedan åkt igenom och fått skadorna.

Ja det finns minst två, ett vid Uddevalla Energi nere i stan och ett ovanför Bohusläns försvarsmuseum. Kan finnas ett till innan det sistnämnda kring Äsperöd.
Citera
2019-11-29, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
FIKK söker ett tag in på kvällen ett tag till vet jag, MP har packat ihop. Nu är de 100% säkert att man letar efter en kropp (eller ja resten av den) och då behövs tydligen inte dom, vilket jag kan tycka är fel, dom behöver ju fortfarande hitta hela henne, dels för utredningen men framförallt familjen

Ja om det är så låter det ju onekligen märkligt.
Citera
2019-11-29, 19:08
Medlem
Kanske dom bara hittat hennes tänder
Inget är ju bekräftat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thetruesayer
Är inte bekräftat att det rör sig om Orust..
Va det inte din vän som va med i sök igår?? Du skrev att det hittats nått. Detta va väl i nått skogsparti nära nån fotbollsplan?? Norra Uddevalla?? FIKK fortsatte söka idag vid Lane innan de fick order av polis att avbryta.. Så jag tror mer på att fyndplats ligger där omkring. Inte allt för långt till Lane ifrån mgm pappas bostad heller...

Nähä ok, de va ju en härinne inne att de va spikat o klart att de va Orust, tänkte om jag missat något.
Nja Polisen gick ut med att dom hittat något i ett skogsparti nånstans i Uddevalla, min polare och ett 20 tal andra sökte vid Rimnersvallen samtidigt. Men det var inte där Polisen hittade något
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Kan man se på kroppsdelen om den "togs" bort före eller efter döden?
Ja
Citera
2019-11-29, 19:10
Medlem
Angående terrorkopplingar, vi vet ju att SÄPO kontrollerar alla som kommer in i landet grundligt.
Något som inte minst syntes med Iraks försvarsminister.
Citera
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elva9tolv
Menar du att en mördare som jobbar i äldrevården skulle lägga liket i en kista bara för att personer som jobbar i äldrevården vet att döda människor läggs i kistor? Det vet inte en tandläkare eller en snickare eller?
Och hur skulle mördaren komma åt en upptagen kista menar du? Bryta sig in på ett krematorium eller en begravningsbyrå?
Har du sett för mycket film?

Tänka som dig så kommer dom som letar bara hitta kantareller nästa höst, eller kanske några musslor i strandkanten.

Ta mig inte på orden, jag spekulerar bara.
Kolla på platser som är nära MGM, då man inte tänker klart i en sådan situation.
Man kan låsa sig i tanken och handla irrationellt.
Är du med, eller har du inte kommit hem från dagis än?

Edit, läste nåt om en bilskrot, det kan ju vara ett hett tips?
Perfekt ställe, olja sörja, maskiner.
Plåt skrotas, jobbigt att hitta DNA.

FATTAR DU NU, utan för boxen!!
Senast redigerad av GastonLeMan 2019-11-29 kl. 19:16.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkthicc
Känns som att fuppen i detta fall kan vara väldigt intressant att läsa.
Hoppas gm och eller gmännen får vad dom förtjänar.

Sen kanske de inte är så att kroppen är styckad? 2v är ju en tid för djuren att dra iväg & äta saker.

Fuppen kommer bli otroligt intressant, men jag tror att de handlar om styckning. Polisen går ut med att dom hittat en betydande kroppsdel som gör att hon inte kommer hittas i livet jag tänker då främst på ett huvud eller liknande, menar en arm eller ett ben kan du klara dig utan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in