2019-11-29, 18:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag glömde att allt som skedde innan 1948 inte existerar i din frireligiösa värld, men i verkligheten så fanns det något också innan.
Frireligiös? Religionen är det anayla som står för här i tråden. Då är väldigt mycket för att hitta på vad jag skall ha sagt.
Citat:
Nej det gjorde jag inte. Jag kan inte se hur jag berömde mullorna på något sätt.
"Varför skriver inte Xenonen om vad som hände med judar i Iran innan man bestämde sig för att använda statsapparaten för att beskydda dem?"
Svårt att tolka "man" som annat än just mullorna som leder Iran och att du avsåg beskyddandet som annat än beröm.
Citat:
Frågan är hur du kan få det till att judarna blev behandlade "väl". Är att de inte dödade alla judar något som vi ska knäböja inför?
Din vana trogen sätter du citationstecken runt sådant jag aldrig sagt. Det är tydligen enklare att argumentera mot sådant. Uppenbarligen är för dig dock en judes liv viktigare än aldrig så många döda perser, ungefär som en judisk flicka i ett skyddsrum är viktigare än aldrig så många traumatiserade eller ihjälbombade barn i Gaza.
Citera
2019-11-29, 18:24
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Frireligiös? Religionen är det anayla som står för här i tråden. Då är väldigt mycket för att hitta på vad jag skall ha sagt.

Din religion är postmodernism, Marx och gissningsvis också Stalin. Du, precis som en kristen fundamentalist anser att om man bara föreställer sig tillräckligt mycket att världen fungerar på ett visst sätt så gör den det.

Citat:
Svårt att tolka "man" som annat än just mullorna som leder Iran och att du avsåg beskyddandet som annat än beröm.

Din tankeförmåga imponerar väldigt dåligt. Du har fel. Jag insinuerade att Iran skyddar judar av rent pragmatiska politiska orsaker. De vill inte ge omvärlden något carte blanche att hävda att de är antisemiter när de skriker att de ska utplåna Israel och rasera alla israeliska städer till smuts.

Citat:
Uppenbarligen är för dig dock en judes liv viktigare än aldrig så många döda perser, ungefär som en judisk flicka i ett skyddsrum är viktigare än aldrig så många traumatiserade eller ihjälbombade barn i Gaza.

Det skrev jag inte heller, jag frågade dig varför du anser att judarna blev välbehandlade när judar blev dödade för att ens haft någon insinuerad kontakt med Israel. Om du har kontakt med ett land som jag inte gillar så är det kanske OK om jag dödar dig och samtidigt kan hävda att jag behandlade dig rentutav väl p.g.a omständigheterna?
Citera
2019-11-29, 18:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Varför är man då så förblenat intresserade i hela världen angående detta enda lilla judiska land om det " är samma sak"???!!
Israel skapades genom att en grupp europeiska invandrare som tog över, utropade en stat och drev ut större delen av den tidigare befolkningen just efter WW II när man tänkte sig att folkrätten skulle hindra fler händelser av den typen. Det erövrades dessutom från FN och i ett område som är betydelsefullt för tre världsreligioner. Undra på att det väcker intresse. Du anser ju att rentav Gud har speciellt intresse där.
Citat:
Varför inte låta judiska folket få sitt Enda lilla Historiska och Bibliska Demokratiska Land där även massvis med andra folkslag och troende tillåts till skillnad mot världens 51 (!) islamiska länder????

Vad tycker du om de som hade fräckheten att bo där innan de moderna judarna flyttade dit då? Det handlade inte om att "få" utan om att ta, fördriva folket och stjäla deras land.
Citat:
Varför riktar man Aldrig Ögat emot de enorma arab/islamländerna???
Hur många av dessa har Västländer bombat eller rentav invaderat under senare år? Nog har de ögon för att inte tala om missiler riktade mot sig.
Citera
2019-11-29, 18:27
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Hur många av dessa har Västländer bombat eller rentav invaderat under senare år? Nog har de ögon för att inte tala om missiler riktade mot sig.

Jordanien: aldrig
Iran: aldrig
Egypten: inte sen 60-talet
Algeriet: aldrig
Marocko: aldrig
Saudi: aldrig

Bra försök där.
Citera
2019-11-29, 18:43
Medlem
Citat:
Israel skapades genom att en grupp europeiska invandrare som tog över, utropade en stat och drev ut större delen av den tidigare befolkningen just efter WW II när man tänkte sig att folkrätten skulle hindra fler händelser av den typen. Det erövrades dessutom från FN och i ett område som är betydelsefullt för tre världsreligioner. Undra på att det väcker intresse. Du anser ju att rentav Gud har speciellt intresse där.

Vad tycker du om de som hade fräckheten att bo där innan de moderna judarna flyttade dit då? Det handlade inte om att "få" utan om att ta, fördriva folket och stjäla deras land.

Minns du Hitler?
Det var verkligen inte så enkelt och svartvitt som du försöker få det till!
Judarna fick sitt enda land som ÄR deras hemland!
Det bodde flera olika folk där då och var i stort öken och bortglömt, inkl av muslimerna...
Men när de kvarvarande traumatiserade judarna kom och fick landet åter av britterna som styrde där då så blev det plötsligt ramaskri och protester från islamvärlden som inte kunde tåla ett judiskt land i vad de såg som sitt islamiskt erövrade område!
Vad - Vad har egentligen islam för koppling till Jerusalem och Judea och Samaria?????
ZERO.
Finns inte ens nämnt i koranen!!!
Mecka och Saudiarabien är islams heliga stad och land!!
Hur många judar och kristna och icketroende får komma in där?!
Citera
2019-11-29, 18:48
Medlem
Citat:
Varför är man då så förblenat intresserade i hela världen angående detta enda lilla judiska land om det " är samma sak"???!!
Varför inte låta judiska folket få sitt Enda lilla Historiska och Bibliska Demokratiska Land där även massvis med andra folkslag och troende tillåts till skillnad mot världens 51 (!) islamiska länder????
Varför riktar man Aldrig Ögat emot de enorma arab/islamländerna???

Omvärlden ser med fasa på hur Mellanösterns enda "demokrati" gång på gång bryter mot folkrätten och det mesta som ingår i begreppet mänskliga rättigheter. Inget annat land har fått få många resolutioner mot sig, inget annat land har heller ignorerat lika många resolutioner. Därför så reagerar världen.
Judarna fick sitt (snarare tog) sitt land 1948 men dom nöjde sig inte med det. Det som sker nu är en expansion av det judiska landet, på bekostnad av andra folkgrupper. Du kan välja att blunda eller titta!
Citera
2019-11-29, 18:51
Medlem
Citat:
...Judarna fick sitt enda land som ÄR deras hemland!

Inte enligt internationell rätt.
Citera
2019-11-29, 18:54
Avstängd
Citat:
Minns du Hitler?
Ja, och? Han var tysk, inte palestinier. Det fanns ett förslag att judarna skulle få ett eget land i Ostpreussen som kompensation för förintelsen, vilket hade varit mer rimligt än att låta palestinierna betala.
Citat:
Judarna fick sitt enda land som ÄR deras hemland!
Och vem "fick" de landet av? De som bodde där? Du gillar säkert Tordesillasfördraget också där Portugal och Spanien "fick" Amerika av Påven.
Citat:
Det bodde flera olika folk där då och var i stort öken och bortglömt, inkl av muslimerna...
Så du sprider myten om "landet utan folk till folket utan land". Jo, det bodde folk där. Det var inte bortglömt.
Citat:
Vad - Vad har egentligen islam för koppling till Jerusalem och Judea och Samaria?????
Från början vände sig muslimer till Jerusalem för att be.
Citat:
Hur många judar och kristna och icketroende får komma in där?!
Vad har det med Israel att göra? Blir deras beteende bättre för att det finns andra länder som beder sig illa?
Citera
2019-11-29, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoffSvek
Omvärlden ser med fasa på hur Mellanösterns enda "demokrati" gång på gång bryter mot folkrätten och det mesta som ingår i begreppet mänskliga rättigheter. Inget annat land har fått få många resolutioner mot sig, inget annat land har heller ignorerat lika många resolutioner. Därför så reagerar världen.
Judarna fick sitt (snarare tog) sitt land 1948 men dom nöjde sig inte med det. Det som sker nu är en expansion av det judiska landet, på bekostnad av andra folkgrupper. Du kan välja att blunda eller titta!
BS!
Maybe because det finns 50 islamiska länder emot 1 (ett) judiskt....?
Just maybe.....
Maybe because FN utvecklats till ett korrupt falskt skithål!
Maybe because dagens européer tappat intresset för historia, tro, omvärlden och att kolla upp om det som spys ut i ens egen dumburk är sanningen!
Vad och Vilka är det egentligen som expanderar Sitt och Sina till resten av Världen!!
Citera
2019-11-29, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoffSvek
Inte enligt internationell rätt.
Pha!!
Din internationella sk "rätt" kan du stoppa upp där solen inte lyser!
Det är skit rätt och slätt och väger mindre än pappret det tryckts på.
Så falskt är det.
Citera
2019-11-29, 19:12
Medlem
Tropexs avatar
Citat:
Pha!!
Din internationella sk "rätt" kan du stoppa upp där solen inte lyser!
Det är skit rätt och slätt och väger mindre än pappret det tryckts på.
Så falskt är det.

För att du tycker det, det kan vi förstå. Vad är motiveringen bakom ditt svar?
Citera
2019-11-29, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropex
För att du tycker det, det kan vi förstå. Vad är motiveringen bakom ditt svar?
Pga svaret jag gav innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in