2019-11-29, 18:53
Avstängd
micro113s avatar
Hon är död, kroppsdel har hittats.
Pojkvännen sitter häktad för mord.
Pojkvännen nekar i förhör.

Hon var styckad.

Frågan
Är det sannolikt att han själv styckat och undanröjt kroppen?

Hur mycket visste hans pappa?

Är ryktena om att han haft koppling till IS riktiga eller bara en trådsanning?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Strafflindring har diskuterats om att ev. i framtiden kunna införas i Sverige, men det finns inte inom svensk lagstiftning i dagsläget!

Jag hoppas verkligen att bevisläget är tillräckligt gynnsamt för en fällade dom både gällande mord, brott emot griftefrid samt skyddande av brottsling m.fl. rubriceringar.
Tyvärr är jag inte helt övertygad om att berörda "as" får den straffmätning som de förtjänar. Så jävla tragiskt!

V.I.F. Wilma!🕯

Där har du fel! Det finns en variant på det i Sverige där du som misstänkt/tilltalad kan få strafflindring, om du medverkar till din egen utredning. Detta infördes 2015. Dock ligger det på förslag att utveckla detta till ett kronvittnessystem, typ som i USA.
Senast redigerad av Haaaaag 2019-11-29 kl. 19:04.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
'
Det söks ung en kille som försvann på och från Orust för ett tag sen.Kan ju lika gärna vara det?!

Menar du den dom hittat eller misstänkt? Polisen skulle aldrig gå ut med detta om de inte är 100% Wilma
Citera
2019-11-29, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jo. Lite asp-varning på dig nu, alla andra fattar.

Nu vet jag inte vad asp är för något då jag inte tillbringar all min vakna tid framför datorn och inte har koll på alla era häftiga förkortningar ni slänger er med men du får gärna förklara vad asp betyder och svara på min tidigare fråga.
Citera
2019-11-29, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurresmorot
Jag förstår. Bra förklaring, tack!

Om jag tar ditt exempel när det gäller fyndet (huvudet hittas), men är oskadat, gör det någon nytta för utredningen annat än att man kan utesluta att hon är vid liv?

Får se nu när polisen sätter hårdare press på killen . Leif GW sa ju att killen är sedan tidigare ostraffad och dessa brukar va ” lättare att knäcka ...de är inte lika tuffa såklart som de som åkt in och ut och är finslipade på att vända och vrida på allt . Såklart kommer han att på något vis försäga sig , att de hittat del/ delar av Wilma borde gjort honom nervös . Hur som helst så är det helt sjukt att de styckat henne ? Det tyder på mer än att de är bara en mördare , de är ännu sjukare . Fick han Svenskt visum för 5 år sedan så skicka tillbaka honom m bihang där de kommer ifrån . Söker man uppehållstillstånd i Sverige och mördar en Tjej då har man försatt sitt plats att stanna här . Finns idioter redan här i landet men vi behöver inte importera in flera .😡😡😡
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Tröttsamt strunttugg.
Har man oturen att råka på fel as så riskerar man misshandel och mord alldeles oavsett asets etnicitet.

Det är liksom fortfarande så att svenska män mördar kvinnor - det är inte ett importerat problem.
Så sant, så sant.

Det är först när MGM börjar tala som vi vet varför. Har BO hotat anmäla irakiern för våldtäkt eller att göra slut? Har hon varit spydig och moppsig mot hans kultur? Något som fått honom att få spel?

Vi vet också väldigt lite om Irakiern Vad har irakiern varit med om för någonting? Vilka omständigheter har irakiern växt upp under? Vad är det för trauma irakier bär med sig? Är det en fin kille som hamnat lite snett?

Det enda vi säkert kan konstatera nu är, som du försiktigt antyder, att kvinnor mördas av svenska män i Sverige.
Senast redigerad av Zognald 2019-11-29 kl. 18:57.
Citera
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Och vad för jävla bild hade du tänkt dig?

Bild kallas för RÖNTGEN!

Bevis kallas för dokumentation.

Det är vad jag kallar "vad för jävla bild " bild...

Fler frågor?
Citera
2019-11-29, 18:56
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angleone
Nu vet jag inte vad asp är för något då jag inte tillbringar all min vakna tid framför datorn och inte har koll på alla era häftiga förkortningar ni slänger er med men du får gärna förklara vad asp betyder och svara på min tidigare fråga.
Asperger --- (inget att bry sig om mao.)
Citera
Medlem
knight1056s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Finns INGET som säger att det är något huvud. Inget alls.

1) Hur många kroppsdelar finns det där man kan utesluta att personen kommer att hittas vid liv. Huvudet och bålen, typ. Hittar man en arm eller ett ben utesluter det inte att man fortfarande lever.

2) Kroppsdelen man hittade gjorde möjligheten till identifikation omedelbar. Hade man hittat en arm eller även en bål med Wilmas kläder så hade man sagt att "det finns tecken på att vi hittat Wilma men fynden måste skickas på analys för att kunna säkerställa identiteten."

Så, det behöver inte vara huvudet men att säga att det inte finns något som tyder på det är att gå lite väl långt.
Citera
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Menar du den dom hittat eller misstänkt? Polisen skulle aldrig gå ut med detta om de inte är 100% Wilma

Jag menar att Missing P bla letar efter en annan försvunnen person som inte har med Wlma eller hennes försvinnande att göra
Hänvisning till att en del tror att hon hittats där men det finns ju annan person de söker.Se ovan
Senast redigerad av Stina-Lina 2019-11-29 kl. 19:01.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bahusia55
En rättmedicinsk obduktion för att fastställa dödsorsak använder sig bland annat av kemisk analys av kroppsvätskor. Så det kan kanske räcka med ett huvud för att fastställa dödsorsak.

Ok, då förstår jag. Tack för förklaringen!
Om du vill och kan svaret får du gärna svara på min följdfråga som jag skrev nyligen. Skickar med länken nedan.

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
Citera
2019-11-29, 18:57
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Bild kallas för RÖNTGEN!

Bevis kallas för dokumentation.

Det är vad jag kallar "vad för jävla bild " bild...

Fler frågor?

Tror du på fullaste allvar att någon i tråden har bilder på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in