2019-11-29, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Skitsnack
Livor mortis är ett steg i nedbrytningen av en kropp där blodet samlas på den lägsta punkten på grund av hjärtats oförmåga att pumpa det genom systemet. Sker normalt efter sex timmar. Därefter kommer det inte en droppe ur kroppen.
Citera
Medlem
Nattriddares avatar
När polisen går ut och säger att en kroppsdel tillhörande Wilma påträffats, som definitivt utesluter att hon kan vara vid liv, är det inte direkt en fingertopp de hittat. Jag befarar att de hittat det mest väsentliga på en kropp, d.v.s. det som kan identifieras utan att de ens behöver ta några prover.

Vill av hänsyn till sörjande inte skriva vad jag tror, men vi alla vet vad det säkerligen handlar om. Hemskt!
Citera
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nimrod666
Är han inblandad kommer han garanterat ryka. Det behövs nog inte mycket nu för att knäcka äggen.

Det är nu som det svåra kommer då GM garanterat inte vet någonting och att allt trams måste beaktas. Hon kan ha ramlat över kniven 111 ggr och med huvudet under armen så öppnade hon ugnsluckan i tron att det var ytterdörren, ugnen var på och att det gjorde ont, i panik så hittade hon dörren och tog sig ut efter hjälp men att det är inte lätt med huvudet under armen.
Expertis utlåtande: Icke sannolikt men ej heller omöjligt.

Skicka dem hela rasket till Turkiet säger jag, där vet dom hur man knäcker nötter.

Det är långt ifrån färdigt än och att det gör mig ledsen i ögat.
Citera
2019-11-29, 18:01
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
En död kropp blöder inte.
Jo det gör den. Det sprutar inte blod för hjärtat har slutat pumpa, men har inte kroppen varit död länge nog och helt kall så avger den mängder med blod ändå.

Har var med och styckat gris, kalv, älg och rådjur och det blir riktigt slibbigt, trots att dom är avblodade innan man styckar, tappade på blod alltså och en del har även hängt i några dagar och det blir blodigt i alla fall.

Däremot om man låter en kropp ligga i flera dagar och bli rejält nerkyld så blöder den nästan ingenting, men då pratar vi flera dagar.
Det är ju inte fallet här för MGM blev anhållen för snabbt och han gjorde sig antagligen av med kroppen samma natt som mordet skedde.
Blodspår har nog teknikerna hittat för dom går inte att gömma helt trots idog städning.
Citat:
Ursprungligen postat av reyman66
är det ingen här som vet nånting om styckning?, behövs inga elverktyg, räcker bra med en fogsvans
eller liknande, min gamle morfar var styckmästare kunde stycka ner en tjur på mindre en timme o utan elverktyg , ni anar in vad en gammal såg går igen benpipor o sånt , lättare än trä
Helt rätt. Fogsvans räcker bra så det behövs inga elverktyg.
Citera
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vancover89
varför lägger ut denna här skapa ny tråd istället

1. För sidan hackar så jag fick skicka två gånger utan verifiering.
2. Det kan finnas en koppling till Wilma ärendet.

Är du nöjd med mitt svar?
Annars sopa mitt inlägg.
Citera
Medlem
SoZRandoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashblakk
Ja, konstigt. Och redan på ett tidigt stadium skrev hon på sina efterlysningar på fb: "Dela i hela Sverige, i hela Världen!" hon har utgått från världen redan från start

Hon har ju rätt i en sak.. Dela, delar, delad
Citera
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reyman66
är det ingen här som vet nånting om styckning?, behövs inga elverktyg, räcker bra med en fogsvans
eller liknande, min gamle morfar var styckmästare kunde stycka ner en tjur på mindre en timme o utan elverktyg , ni anar in vad en gammal såg går igen benpipor o sånt , lättare än trä
En vass kniv. Om du inte vill ha massor av benflis i köttet ( nu tänker jag styckning av livdjur för föda). Om du vill hugga koteletterna t ex, är det just hugga som gäller, en vass yxa.
Citera
Medlem
Citat:
Livor mortis är ett steg i nedbrytningen av en kropp där blodet samlas på den lägsta punkten på grund av hjärtats oförmåga att pumpa det genom systemet. Sker normalt efter sex timmar. Därefter kommer det inte en droppe ur kroppen.

Nej du kan ju fortsätta tro det.
Citera
2019-11-29, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diabeteskoma
Det har en faktor kallad "tidsaspekten". Efter en viss tid, beroende på lite andra omständigheter, så gört den inte det heller - "läcker".
Givetvis förändras en kropp över tid. Till slut finns det bara ben kvar givetvis.
Citera
Medlem
Citat:
Nope. Livor mortis är ett steg i nedbrytningen av en kropp där blodet samlas på den lägsta punkten ( i bålen på en liggande person) på grund av hjärtats oförmåga att pumpa det genom systemet. Sker normalt efter sex timmar. Därefter kommer det inte en droppe ur kroppen.

Tja typ sant. Men efter att ha slaktat en del djur som både avblodats korrekt och hängt i 6 dagar och det ENDÅ kommer en del rinnande blod vid styckningen så vill jag hävda att det kan "blöda" passivt även ur en död kropp om den utsätts för skada
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Prova detta istället:
1. MGM har ihjäl BO
2. MGM ringer pappa.
3. MGM och far styckar.
4. Fadern dumpar kroppen.
5. Under tiden städar MGM lägenheten.
6. Fadern tar med sig BOs saker och eldar i skogen på vägen hem.
Hade pappan med sig tändvätska eller köpte han dunk & bensin?
Citera
2019-11-29, 18:03
Medlem
meas19s avatar
Mellan Uddevalla o Göteborg

Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Har det fortfarande inte kommit fram var kroppsdelen hittades?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in