2019-11-29, 16:31
Medlem
LjusetsFamns avatar
Det står säkert i tråden, men är det någon som vet varför hon inte bodde hos sina föräldrar? Var det pga studier?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jozz79
Nej hoppas verkligen inte det blir så eller enbart styckdråp som KJ kom undan med.

Ja nu när W konstaterat är död så återstår ju bara hoppet om en fällande dom med ett riktigt straff (livstid).
Och att ev andra inblandade får sina domar.

KJ kom ju billigt undan pga sina ”störningar”, den här Tischko får nog inte samma rabatt om mord nu kan bevisas.
Citera
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Även om polisen hittar alla kroppsdelar efter dom varit ute i rusk, kyla och regn.
Hur ska dom kunna bevisa att apan är skyldig till mord, om han fortsätter neka?
Hans DNA lär ju finnas av naturliga skäl på Wilma!
Kan bli knepigt det här som GW brukar säga.

Det finns bevis annars skulle han inte sitta inne. Misstanken hade stärkts under veckan. Han åker in så det dammar om det.
Hoppas någon tappar bort hans nyckel också
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onhold
Ingen direkt relevans för tråden, men det finns väl massor av exempel på mord i fängelser genom åren? Hur tänkte du?

Jag tänker att det händer ytterst sällan, eller typ aldrig .
Så hur tänker du ?
Citera
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
https://polisen.se/aktuellt/polisens-nyheter/?lpfm.loc=Uddevalla
Avgörande fynd i sökandet efter försvunnen flicka
I sökandet efter den försvunna 17-åringen i Uddevalla har polisen nu gjort ett avgörande fynd. Under torsdagskvällen den 28 november gjordes fynd som gör att det med säkerhet kan konstateras att Wilma Andersson är död. Polisen har hittat en kroppsdel som gör att det är uteslutet att hon kommer att hittas vid liv. Anhöriga är underrättade om fyndet.

Dra åt helvete. En kroppsdel. Då vet vi varför polisen inte kom till Efterlyst. Och att det är detta helikoptern handlar om. Hon är uppenbarligen styckad - tolkar jag det som.

Transportstyckad, antar jag, precis som jag trodde.
Citera
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solrosen2018
Såg på fb att styvmamman tror att Wilma är frihetsberövad och finns i Sverige eller i Europa nånstans. Men vem/vilka som ligger bakom vet hon inte.

Vad får henne att tro detta...

Ja, konstigt. Och redan på ett tidigt stadium skrev hon på sina efterlysningar på fb: "Dela i hela Sverige, i hela Världen!" hon har utgått från världen redan från start
Citera
2019-11-29, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doDat
Var kommer dessa rykten ifrån?
Tror själv inte på detta men snacket kommer från T's arbetskamrater
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Polisen eller media borde ha nystat upp det givetvis. Men samtidigt vet vi inte på vilka grunder man häktat häxkurden.

Grovt skyddande av brottsling.
Citera
Medlem
Sandtags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Frågan togs upp i efterlyst igår så vid styckning utan bevis på dödsorsak=brott mot giftesfriden
Kan de bevisa mord bör det ju bli dubbelt. Mord och brott mot giftesfriden
Nej du måste inte bevisa den exakta dödsorsaken för att döma någon till mord, det var det dummaste jag någonsin hört. Om det sker av en olyckshändelse finns fortfarande vållande/dråp på bordet, om åklagaren får till stödbevisning kan han fortfarande visa att de mördat henne. Tänk följande -> Åklagaren lyckas visa att de sist befann sig tillsammans, hon försvinner och dyker sedan upp styckad -> Åklagaren hittar nu bevisning i form utav dna spår på delarna, dna spår i bil (typ blod på något obskyrt ställe) och det går att utröna att någon form av våld brukats men inte exakt vad. MGM:s agerande i samband med händelse + hypotetisk stödbevisning gällande pappans bil talar starkt för att deras utsagor saknar bevisvärde -> Ställt bortom rimligt tvivel. Jag antar att det är låtsasjuristen G.W som har efterlyst fortfarande?

Edit: Min poäng är att en invändning gällande "naturlig död" blir svårt att komma med sett till målets beskaffenhet, att efterlyst lyfter ett sådant fall är antingen en tabbe eller en medveten miss.
Senast redigerad av Sandtag 2019-11-29 kl. 16:35.
Citera
2019-11-29, 16:33
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Grovt skyddande av brottsling.

Men jag menar han som häktades från början, han som misstänks vara GM.
Citera
Bannlyst
Det spelar ingen roll hur mycket panik man har.
Har man bott älskat och levt med någon, så går det inte bara att ställa sig och skära av sin kärastes huvud, och stycka upp kroppen och kasta ut i naturen, helt otänkbart för en normal människa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashblakk
Ja, konstigt. Och redan på ett tidigt stadium skrev hon på sina efterlysningar på fb: "Dela i hela Sverige, i hela Världen!" hon har utgått från världen redan från start

Nog inte så konstigt utan önsketänkande, jag skulle misstänka de flesta av oss skulle hoppas på det alternativet in i det längsta.

Det blir oavsett troligtvis ingen kul jul för den här familjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in