2019-11-29, 17:29
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Springerom
Svarade på frågan om hur dom kunde leta en bit från hemmet.

Kanske pejlat in farsans telefontrafik och sett han i krokarna.

Polisen har kanske varit så kyliga och väntat med att ta in pappan för att han ska visa platser?

Ja, det är en teori som uppkom i tråden för några dagar sedan. Lite som fallet med hon som lejde sin pojkvän att mörda hennes föräldrar i Granliden utanför Arboga, vad hon nu heter.
Citera
2019-11-29, 17:29
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bozze4evigt
Rent spontant så känns det ju som att dom har hittat huvudet.

De var väldigt snabba med att gå ut att konstatera att hon är död.
Det tror jag inte man hade gjort om man hittat en arm eller ett ben , även om sannolikheten att man är död av det är ganska stor, så är det inte 100% -igt
Om de hittat en kroppsdel kan de se om den har avlägsnats före eller efter döden inträffat.
Citera
2019-11-29, 17:30
Medlem
harperlees avatar
Att de har hittat en kroppsdel behöver ju inte nödvändigtvis betyda att hon har blivit styckad. Om de har hittat en arm i havet till exempel kan ju den ha slitits av resten av kroppen. De kanske har hittat delar av en bränd kropp eller en del som ett djur har fått loss.

Det är väl kanske troligast att kroppen blivit styckade men det kan ju finnas andra förklaringar också.

Hoppas de hittar tillräckligt för att döma aset i alla fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Så dom har hittat ett avhugget huvud med andra ord? Fingrar, fötter eller armar kan ju inte bekräfta ett dödsfall, dock stärka det. GM någon sorts islamist?

Varför skulle inte det kunna bekräfta att det är Wilma? Tror du på riktigt att polisen går ut med ett offentligt uttalande som är tvärsäkert om de inte vet?
Islamist eller inte, vad spelar det för roll just nu? Bespara oss dina fördomar, det finns inget som bekräftar religionstillhörighet, bara rykten, än mindre motiv.

Vila i frid lilla Wilma.

Beklagar förlusten av er flicka i början av sitt liv.

Mitt hjärta blöder <3
Citera
Medlem
HappyHanks avatar
Vad betyder transportstycka?

Att man styckar någon för att sedan transportera kroppsdelarna till annan plats eller att man transporterar en kropp till annan plats och sedan styckar den där?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thetruesayer
Har MGM pappa anhållits på nytt??

Och angående fyndplats, det är inte bekräftat någonstans att det var Orust.

FIKK skulle ju fortsätta sök vid Lane, har de sagt till media, så det är väl mer troligt då att det var där omkring det hittats. De sökte ju vid nått skogsparti i närhet till en fotbollsplan igår. Eller???

Citerar mig sj!!

Du som skrev om en kompis som igår vart med och sökt vid ett skogsparti i närhet av en fotbollsplan, var det nära Lane???
Citera
2019-11-29, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlasherGordon
Omöjligt att säga vilken kroppsdel som är funnen. Man klarar sig inte länge utan en hel eller del av arm/ben om man inte får akut sjukvård. DNA-analyser, direkta tecken på identitet (ansikte, ev nagellack, tatueringar, födelsemärken m m), tecken på död (s k likfläckar uppstår inom 30 min på hela kroppen) och det enkla faktum att landet inte direkt kryllar av nyligen styckade kroppar gör att det går rätt fort att konstatera vem kroppsdelen tillhör och säga att personen är död.

Undrar vad som gjort att pappan nu blivit häktad igen på sannolika skäl.

Misstänker också att åtalet kommer att sluta i Mord alternativt dråp + brott mot griftefriden.
Kan väl misstänkas att pappans bils gps visade vägen till kroppsdelen. Högst troligt att så är fallet.
Citera
2019-11-29, 17:32
Medlem
nimrod666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Det mest sannolika är väl att killen mördat henne och sedan har farsan hjälpt till att dumpa kroppen. Alla "varför gjorde de si och så"-funderingar som dyker upp ibland kan väl enklast förklaras med att de antagligen hade panik och var i chock, det är därför folk styckar kroppar, ofta på mordplatsen. Överlag verkar ju allt taffligt gjort, och tvärtemot vad många tror så är inte alla invandrare utbildade lönnmördare.

Chansen finns ju att farsan var inblandad i själva mordet också men polisen borde rimligtvis ha hittat något som tydde på det i den tekniska undersökning eller förhören i så fall. Så sannolikt har han kommit in i bilden senare.
Är han inblandad kommer han garanterat ryka. Det behövs nog inte mycket nu för att knäcka äggen.
Citera
2019-11-29, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Så som jag uppfattat det så är det en granne som ser W festklädd i trapphuset på onsdagkväll om det var på väg till Tishko eller ifrån honom kan jag inte uttala mig om.
Det finns dock en uppgift att man senast såg henne Torsd 14 nov kring Walkesborg.(Media). Det som till viss del kan ifrågasättas om eventuell styckning i lägenheten är ju i så fall att det finns inga vittnesuppgifter på att hon skulle ha återvänt till Tishko och lägenheten på Tordag efter att hon setts kring Walkesborg. Egentligen med de uppgifter som framkommit slutar väl alla spår efter W i Walkesborg.

Styckningen antyder att det handlar om lägenheten/ inomhus där han kan bli sedd och inte få ut en hel kropp. En styckning i transportsyfte helt enkelt .Det signalerar också att han är ensam. Nu hoppas jag dom hittar resten under tiden dom bygger sitt åtal mot mannen.
Citera
2019-11-29, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Vem hittade huvudet, polisen lr sökgrupper?

Vem fan har sagt att det är ett huvud?
Finns det inga gränser för påståenden utan källa?
Ja, jag är upprörd och så ledsen. Hoppet är det sista som överger en även om jag rationellt har insett att Wilma nog inte finns mer.
Citera
Medlem
Koyaks avatar
Hur gammal är arabpojkvännen? tillräckligt gammal för livstids fängelse eller blir det sluten ungdomsvård i ett par år?.
Citera
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHank
Vad betyder transportstycka?

Att man styckar någon för att sedan transportera kroppsdelarna till annan plats eller att man transporterar en kropp till annan plats och sedan styckar den där?

Man styckar en kropp för att underlätta transporten, flera mindre förpackningar är mer lätthanterliga än hela kroppen i ett stycke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in