2019-11-29, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Nog för att det säkert är sannolikt att kroppsdelen tillhör Wilma, men hur vet de redan att den är hennes? 😢

Skulle gissa att det är huvudet...
Citera
Avslutad
Men en fråga bara, som stör mig som fan.

Om man har bestämt sig för att mörda någon, varför i helvete måste man stycka kroppen? Är det bara för att transportera den obemärkt?
Citera
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Har han alltså skändat kroppen på detta sätt? Arma flicka, vad är det du har råkat ut för.. Herregud så fruktansvärt. Vilken bestialisk djävul. FY FAN!

Jag undrar ifall styvmodern försvarar Ahmed fortfarande?
"-Ha respekt! han är inte dömd än!" skrev ju styvmodern på facebook när folk började klaga över att hon hade mage att posta artiklar om att hjälpa ensamkommande afghaner, i samma veva som hon postade efterlysningar efter Wilma
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldKan
På efterlyst igår sa dom åklagaren eller va dom är att om man styckar en kropp efteråt så kan det inte bli ett mordåtal utan då blir det brott mot griftefriden och där är maxstraffet 3 år.

De kan dömas för både mord och brott mot griftefriden i samma ärende. Beror på handelseförloppet.

Titta bara på mordet i Vänersborg.
Citera
2019-11-29, 16:00
Medlem
fendadens avatar
En stilla undran som infinner sig är varför man skulle göra sig besväret att kapa av huvudet? Ponera att att personen i fråga redan är död, vad finns det då för vits med det? Lätta på tyngden av kroppen som man drar iväg till annan plats?

Alternativt - mordet skedde just genom kapning av huvudet. Oerhört psykopatiskt handlande i sådant fall, möjligen IS inspirerat om man ska dra en långtgående parallell.

Verkligen tragiskt, hursom! R.I.P.
Citera
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetektivDamp
Fy fan vad sjukt om det är på Orust det hittades.. Än mer obehagligt att det antagligen var på den plats som jag undersökte igår kväll när polisen hade avlägsnat.. Jag bor väldigt nära platsen dessutom
Inte sett någon misstänkt bil tidigare?
Citera
Medlem
lolita-xs avatar
Kan det nya bevisen ifrån NFC varit det som krävdes för att mgm skulle brista och ev berättade om vart man kan hitta Wilma
Och därför kunde de säga att det var hon så snabbt ? Eller har de framkommit något om mgm fortfarande nekar ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boobbo
Även om hon sannolikt har blivit styckad så är det inte helt säkert att så är fallet. Hon har legat ute i nästan 2 veckor, gott om tid för djur att ta sig an kroppen...

Om uppgiften om att ögonen saknas stämmer så tyder det enligt mig på att fåglar varit i farten.

Ögon är mest luft och lite mjukdelar när de faller ihop blir det knappt något kvar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashblakk
Jag undrar ifall styvmodern försvarar Ahmed fortfarande?
"-Ha respekt! han är inte dömd än!" skrev ju styvmodern på facebook när folk började klaga över att hon hade mage att posta artiklar om att hjälpa ensamkommande afghaner, i samma veva som hon postade efterlysningar efter Wilma

Skrev hon så? Finns det någon print på detta? vilken jävla häxa. Hur okänslig får man vara?
Citera
2019-11-29, 16:01
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Stycka i badkaret/duchen av bergturkarna, sedan lastad i pappans bil för utspridning i naturen och vattendrag.
Svårt att hitta särskilt mycket blod i lägenheten antagligen, men möjligen i bilen.
Horribelt. Man undrar ju lite vem som kom på idén, killen eller pappan.
(Kommer aldrig förstå människor som inte bara kan erkänna att något illa hänt istället för alla de här charaderna.
Mina tankar går till flickans familj...)
Citera
Medlem
Jofs avatar
De enklaste hypoteserna är oftast de riktiga.
Som jag och många med mig skrivit, hon är mördad av "pojkvännen". Känns motbjudande att beteckna honom som "vän". Med eller utan hjälp. (Fi fan).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldKan
På efterlyst igår sa dom åklagaren eller va dom är att om man styckar en kropp efteråt så kan det inte bli ett mordåtal utan då blir det brott mot griftefriden och där är maxstraffet 3 år.

Nej, det var inte alls det som sades. Dom sa att I vissa fall när det förekommer styckning är det svårt att avgöra på vilket sätt som personen har dött på och därför blir det svårare att döma för mord.

Tror du på allvar att bara för att man mördar någon genom styckning får man max 3 år?

Man kan bli dömd för mord PLUS brott mot griftefriden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in