Se där, jag var inte helt ute och cyklade...Mycket talar för att hon har blivit transportstyckad i lägenheten, med hjälp av hans farsa. De har ju haft god tid på sig. På en stor plastduk behöver det inte ha blivit så söligt.
Dom borde kolla in alla inköp av japanpresseningar i Uddevalla den aktuella dagen hon försvann och någon dag efter.
Med tanke på vad som hänt nu är skyddande av mgm inte hjälp till förflyttning eller ? Skulle det isåfall inte vara medhjälp? Undrar hur involverad pappan är
Det lär väl inte räcka med en kroppsdel för att fastställa dödsorsak? Vilket man måste kunna göra för att bevisa mord, om jag inte tar fel. Så har dom hittat huvudet med en skottskada tex så är det väl bra, men en hand med en identifieringsbar gaddning blir svår att använda sig av.
I Idafallet i Trollhättan kunde de inte ange dödsorsak när man väl hittade liket men Andreas blev ju ändå fälld för mord. Indicier räcker ju med tydligen.
Ok, fy fan. Jag visste att hon va död, men en kroppsdel. De såg jag aldrig komma
Om hon bragts om livet i pojkvännens lägenhet så är det nästan ett måste att dela upp kroppen. Även om pappan har varit delaktig i att transportera bort henne.
Om polisen går ut och bekräftar att Wilma är död så snabbt efter fyndet så innebär det två saker:
1. Fyndet går med säkerhet att identifiera som Wilma utan större undersökningar.
2. För det krävs nästan ansikte eller om man har någon väldigt unik tatuering eller annat märke.
Det handlar troligen om en vital kroppsdel som man inte kan klara sig utan. Var hittades kroppsdelen? Orust?
Försvunna Wilma Andersson, 17, är död, berättar polisen på sin hemsida:
"I sökandet efter den försvunna 17-åringen i Uddevalla har polisen nu gjort ett avgörande fynd. Under torsdagskvällen den 28 november gjordes fynd som gör att det med säkerhet kan konstateras att Wilma Andersson är död. Polisen har hittat en kroppsdel som gör att det är uteslutet att hon kommer att hittas vid liv. Anhöriga är underrättade om fyndet.
Av hänsyn till förundersökningen kommer polisen inte att gå in på vad som har hittats och inte heller var fyndet gjordes.
Brottsutredningen fortsätter med oförminskad styrka. Sökning efter resten av kroppen kommer att fortsätta enligt samma inriktning som finns sedan tidigare, det vill säga att polisen riktar sökarbetet mot sådant som framkommer i utredningen eller till tips som kommer in", skriver polisen.
– Vi beklagar djupt att sökandet efter Wilma slutade på detta tragiska sätt. Våra tankar går till flickans familj och vänner, säger kommenderingschef Lars Eckerdal.
Tack till alla som har deltagit i sökandet och tipsat polisen.
Jag blir att tänka såhär: om polisen inte kan bevisa att den mgm har bragt henne om livet , så kan han inte bli dömd till mord. Men kan de däremot bevisa att han har styckat henne (kanske hittar nån såg eller liknande med hennes och hans DNA på) så kan han bli dömd för brott mot griftefriden ( tror jag att det heter). Eller tänker jag helt fel ?
Ooh! Jag hoppas hoppas hoppas att polisen hittar en massa jäkla bevis , så nån åker fast för detta fruktansvärda brott .