2019-11-29, 15:19
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av certinaknox
Självklart. Kropp behöver man för att kunna bevisa att ett mord begåtts.
Nej, sluta sprid denna felaktighet, det finns exempel på fall där folk dömts för mord utan att det funnits/hittats en kropp. Det finns t ex tråd här på Flashback om det. (FB) Dömas för mord utan kropp
Har man Aftonbladet+ kan man läsa här: https://www.aftonbladet.se/a/50vpvX/promo
(jag har inte det, så jag vet inte vad som står i själva artiken).

Så kan vi återvända till topic nu, och MGMs eventuells straff?
Citera
2019-11-29, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Riktigt tråkigt men tyvärr förväntat. Någon som vet var fyndet gjordes? Måste ju ha funnits avspärrningar någonstans

I ett skogsparti va jag har hört, får erkänna att jag hade fel, de lutar åt en styckning. De trodde jag aldrig
Citera
2019-11-29, 15:20
Medlem
CassandraCs avatar
Babben har inte styckat henne.

1. De bråkade, han blev arg och ströp henne
2. Ringde i panik eller eventuellt skrev via telegram/annan krypterad app till farsa/familj att något hade hänt
3. Farsan fixar ett par bra killar som tar kroppen i ett stycke, de har redan 2 dagar på sig att göra sig av med kroppen, 99.9% är kroppen i 1 del nedgrävd någonstans långt åt helvette från brottsplatsen.

Inget blod eller dna från lägenheten väger tungt nog i detta fallet då hon bodde där.
DNA/blod från bilar väger inte heller tungt om det är bilar som hon kan ha befunnit sig i när hon var vid liv.

Hittar de inte kroppen går mördarfamiljen fri att mörda igen, vad betyder ett människoliv när din familjs stolthet hotas?

kultur är vackert och vi blir berikade!
Senast redigerad av CassandraC 2019-11-29 kl. 15:22.
Citera
2019-11-29, 15:20
Medlem
Rena Kim Wall-historien som upprepar sig. Genuina tankar till anhöriga. Vad MGM och ev medhjälpare beträffar är nog ett livstidsstaff det bästa de kan hoppas på.
Gissar att det finns människor som är beredda att ta lagen och rättvisan i egna händer om gärningsmannen skulle gå fri i ett så här bestialiskt brott.
Citera
2019-11-29, 15:21
Medlem
certinaknoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholiseradArab
Nej, man behöver inte en kropp för att döma någon för mord.
Ok, kan du kungöra ett svenskt fall där någon dömts för mord utan kropp (och videobevis på mordet)?
Du har rätt i sak, men det finns inget konkret fall där det prövats din HORunge.
Citera
2019-11-29, 15:21
Medlem
Joppysens avatar
Det lär väl inte räcka med en kroppsdel för att fastställa dödsorsak? Vilket man måste kunna göra för att bevisa mord, om jag inte tar fel. Så har dom hittat huvudet med en skottskada tex så är det väl bra, men en hand med en identifieringsbar gaddning blir svår att använda sig av.
Citera
2019-11-29, 15:22
Medlem
Som jag förstod det på polisen som blev intervjuad i P4 väst så hittades kroppsdelen igårkväll och man har kunnat identifiera den.
Det skulle innebära att man ganska enkelt eller med tydliga tecken kan se att det är Wilma.
Antingen ett huvud eller också en kroppsdel där hon har tatueringar/piercingar eller liknande, någonting som utmärker sig. Men det är annars ganska snabbt att från igårkväll tills idag gå ut med att det är Wilma om det hade varit svårt att identifiera..

Ja vad ska man säga? Tragiskt och onödigt..
Citera
2019-11-29, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetnamn17
Rekommenderar dig att se ”I huvudet på en mördare” eller ”svenska fall” på Viaplay. Du blir nog förvånad över hur många svennebananer det är som mördar och styckar sina offer.

Nu var det halshuggning a la muslimsk sed det gällde! Hon har gjort något opassande den hon gjort det med är nog rädd, han vågar inte äntra scenen.
Citera
Medlem
certinaknoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joppysen
Det lär väl inte räcka med en kroppsdel för att fastställa dödsorsak? Vilket man måste kunna göra för att bevisa mord, om jag inte tar fel. Så har dom hittat huvudet med en skottskada tex så är det väl bra, men en hand med en identifieringsbar gaddning blir svår att använda sig av.
Korrekt. Man kan inte döma någon för mord utan kropp, såvida det inte finns exceptionella bevis. Något sådant rättsfall finns inte i Sverige.

Vad som händer i rätten är: "Wilma är död", "Vi tror att hon ströps", "Åtal ogillas". Smack pack BOM. Tyst nu era övriga HORunge låtsasjurister.
Citera
Medlem
Knutspetts avatar
Det kan vara ett mindre fynd. En benbit från skelettet. Kota eller revben t ex. Är hon yxad är det säkert så.
Citera
2019-11-29, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrkaramell
Som jag förstod det på polisen som blev intervjuad i P4 väst så hittades kroppsdelen igårkväll och man har kunnat identifiera den.
Det skulle innebära att man ganska enkelt eller med tydliga tecken kan se att det är Wilma.
Antingen ett huvud eller också en kroppsdel där hon har tatueringar/piercingar eller liknande, någonting som utmärker sig. Men det är annars ganska snabbt att från igårkväll tills idag gå ut med att det är Wilma om det hade varit svårt att identifiera..

Ja vad ska man säga? Tragiskt och onödigt..

DEt finns DNA även på en tummetott
Citera
2019-11-29, 15:25
Medlem
The BlaBlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The BlaBla
Hm...en gammal kyl, själva infrysningsmomentet kan dra väldigt mycket el. Kan hon vara styckad?

Se där, jag var inte helt ute och cyklade...Mycket talar för att hon har blivit transportstyckad i lägenheten, med hjälp av hans farsa. De har ju haft god tid på sig. På en stor plastduk behöver det inte ha blivit så söligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in