2019-11-29, 14:20
  #7609
Medlem
swimmingpools avatar
Hur länge får man sitta i isoleringscell enligt svensk lag?

Hur kommer det sig att många inte får ta sin medicin i fängelse? Vill KV spara pengar? (Detta gäller även medicin som inte är narkotikaklassad.)
Citera
2019-11-30, 16:41
  #7610
Medlem
Voldemort2s avatar
Vad händer om man helt sonika vägrar att arbeta? Kan de göra någonting åt det?
Citera
2019-11-30, 16:47
  #7611
Bannlyst
Vad göra om man blir kåt? Har ni egen cell med eget bad och wc? Finns det städhjälp?

Vanligt med knullkompisar i fängelse?
Citera
2019-11-30, 18:32
  #7612
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gliedabsauger
Vad göra om man blir kåt? Har ni egen cell med eget bad och wc? Finns det städhjälp?

Vanligt med knullkompisar i fängelse?

1. Runka
2. Eget WC ja men ej bad
3. Du verkar sugen
Citera
2019-12-02, 17:55
  #7613
Medlem
ganglere2s avatar
Läste en kommentar till en artikel där någon använde ordet "durkad". Vad betyder det?
Citera
2019-12-03, 06:59
  #7614
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voldemort2
Vad händer om man helt sonika vägrar att arbeta? Kan de göra någonting åt det?

Rapport, varning sen isol eller knall.
Indragna permisar och ev utsluss.

Där har du vad dom kommer göra.
Citera
2019-12-03, 07:00
  #7615
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Hur länge får man sitta i isoleringscell enligt svensk lag?

Hur kommer det sig att många inte får ta sin medicin i fängelse? Vill KV spara pengar? (Detta gäller även medicin som inte är narkotikaklassad.)

Finns två isol, en hård och en mjuk. Mjuk isol är de förmodligen ingen tidsgräns på vet folk som suttit isolerade bra länge.

Nej, handlar inte om att spara pengar utom deras praxis och riktlinjer gällande medicinering.
Citera
2019-12-03, 17:00
  #7616
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funlight123
Finns två isol, en hård och en mjuk. Mjuk isol är de förmodligen ingen tidsgräns på vet folk som suttit isolerade bra länge.

Nej, handlar inte om att spara pengar utom deras praxis och riktlinjer gällande medicinering.
Jaha, vad är skillnaden exakt på hård och mjuk?

Vad har dom för praxis gällande medicinering?
Citera
2019-12-04, 23:01
  #7617
Medlem
dialektikers avatar
Här är det några som gör ett studiebesök i ett fängelse (Hall). https://www.youtube.com/watch?feature=share&v=ETQ2GNVqAwM&fbclid=IwAR25WX-BQP06JpU3qxmsEmSQPWPd28FzokXp0PDP-ytj9fi9bm3C75c7l7o&app=desktop

Usch, vad jag tycker miljön verkar tuff.
Kallt, kargt, hårt och deppigt. Jag som själv är så känslig med kläder och tyger och sådant. Här är de tvungna att lägga bort alla sina kläder och gå med krimvårdens kläder.
Och en annan som har svårt med ryggen och sängar. Här är man tvungen att ligga på stenhårda madrasser (de såg så där hårda ut som de har inom psykvården).
Och tänk att sitta i en sån där hård och kall isoleringscell, för att de inte vet var de ska placera en på för avdelning.

Dessutom verkar det låta skithögt av diverse oljud, apparater eller fläktar som man hör i bakgrunden i youtube-filmen. Jag som är ljudöverkänslig skulle bli helt galen om det var någon högljudd fläkt vid den cellen jag låg i.

Är den miljö ni har vistats i (ni som suttit i fängelse) mycket som den som visas på videon (Halls fängelse)?

Edit: Tur att man inte är en kåkfarare.
Citera
2019-12-10, 22:35
  #7618
Medlem
TheoriginalMasterZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Här är det några som gör ett studiebesök i ett fängelse (Hall). https://www.youtube.com/watch?feature=share&v=ETQ2GNVqAwM&fbclid=IwAR25WX-BQP06JpU3qxmsEmSQPWPd28FzokXp0PDP-ytj9fi9bm3C75c7l7o&app=desktop

Usch, vad jag tycker miljön verkar tuff.
Kallt, kargt, hårt och deppigt. Jag som själv är så känslig med kläder och tyger och sådant. Här är de tvungna att lägga bort alla sina kläder och gå med krimvårdens kläder.
Och en annan som har svårt med ryggen och sängar. Här är man tvungen att ligga på stenhårda madrasser (de såg så där hårda ut som de har inom psykvården).
Och tänk att sitta i en sån där hård och kall isoleringscell, för att de inte vet var de ska placera en på för avdelning.

Dessutom verkar det låta skithögt av diverse oljud, apparater eller fläktar som man hör i bakgrunden i youtube-filmen. Jag som är ljudöverkänslig skulle bli helt galen om det var någon högljudd fläkt vid den cellen jag låg i.

Är den miljö ni har vistats i (ni som suttit i fängelse) mycket som den som visas på videon (Halls fängelse)?

Edit: Tur att man inte är en kåkfarare.

Nä. Fängelse i Sverige är inte tufft. Det är fruktansvärt långtråkigt thats it. Det daltas ngt överjävligt med intagna (man får ju inte kalla de för fångar för ngn smörblomma kan ju bli kränkt) Nu har jag suttit ett antal gånger och jag har blivit precis lika sur som alla andra över fel madrass,fel kudde,ventilation,strul med tillstånd osv men med ett nyktert synsätt så kommer man rätt fort på att de som straffas är ens anhöriga... Frun,tjejen.pojkvännen whatever som helt plötsligt står med alla problemen där ute mens man själv klagar på att idioterna före i kön tog de sista cornflakesen.
För min del anser jag att alla svenska fängelser skulle läggas ner och det skulle köpas in 3 ha mark i Sibirien med lämpligt staket och minor och skicka alla dömda dit. Överlever man så hurra.. Mular man så well shit happens. "Hotet" om att hamna i svenskt fängelse avskräcker bara smörblommor.. Ingen annan.
Citera
2019-12-10, 22:59
  #7619
Medlem
Jag började läsa tråden för jag själv har ett straff att se fram emot precis som merparten. Däremot så har jag nu läst sedan sidan 400 och framåt enbart för att läsa Novus och ExConvicts inlägg….

Vilka jävla kungar ni är, det är sånt här flashback skapades för. Legender båda två! Jag tror inte ni förstår hur mycket ångest ni har dämpat och ro ni har gett människor, fucking priceless.

För att vara on topic; Har suttit några veckor i asien(häkte och sedan friad) för många år sedan och nu sist i europa en vecka(häkte innan borgen) och antagligen får jag väl nått år eller två för de men ordet ni två har predikat och som gäller är fingertoppskänsla, bara man är sig själv så är det inte värsta grejen.

Tillbaka till ämnet, all jävla cred som finns till dig Novus och ExConvict – kungar ni är.
__________________
Senast redigerad av horsedick.mpeg 2019-12-10 kl. 23:40.
Citera
2019-12-11, 22:30
  #7620
Medlem
TheoriginalMasterZ,

har du nån kul händelse /anekdot från nån av gångerna du suttit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in