2019-11-29, 11:25
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är ingen bra idé att skriva ut här, för det finns en frisläppt skyddare av brottsling ute i friheten.

Håller med. Tänk ett steg längre och kontakta polisen istället!
Citera
2019-11-29, 11:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Inte navigator, gps tracker.

Okej, gps tracker.

Är det styrkt att bilarna har gps tracker, eller är det fortfarande baserat på vad folk tror?
Citera
2019-11-29, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThirdM
Nä, är det dom han jobbat åt finns ju risken att det inte alls är speciellt stor koll.
I Februari fick dom stark kritik för allvarliga brister inom verksamheten av Skövde kommun https://www.skovdenyheter.se/article/skovde-hotar-hava-avtal-om-hemtjanst/

I augusti blev dom stoppade/fick avslag för att bedriva hemtjänst öht. https://arbetet.se/2019/08/07/fler-hemtjanstforetag-stoppas/

Vore bra om någon kan bekräfta om han jobbade direkt åt kommunen eller hos någon av dom privata aktörerna?

Han jobbade för kommunen!
Citera
2019-11-29, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Även om man erkänner så måste mycket annan bevisning finnas också.

Helt korrekt.
Citera
2019-11-29, 11:28
Medlem
ThirdMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocococo
Han jobbade för kommunen!

Ja, det har redan bekräftats ett par inlägg bakåt och diskussionen har fortgått.
Citera
2019-11-29, 11:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Nä faktiskt inte, det är locket på från Polisen, de jag vet är att dom hittade något i ett skogsparti nånstans i Uddevalla.

Hur vet du det?

Har du hört det från någon som har hört från någon?
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Ok, kan skriva PM till folk som vill ha då, nu tror ju inte jag att han är inblandad utan GM agerat själv.
Men förstår va du menar

Välmening avsett.
Även om mgm kan vara ensam, finns det ändå en viss påverkansrisk i att meddela detaljer om tex fynd/fyndplatser.
Polisen fortsätter få in tips, och det bästa för utredningen är att tips är just opåverkade. Många läser ju här.

Att möjligt fynd gjorts, eller om någon polisaktivitet pågår, kan dock meddelas anser jag. Men som sagt, detaljer bör undvikas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Kan inte ha varit tomt. Är du vid rätt Shell?

Det var minsann tom mellan 09,50- 10.00
Citera
2019-11-29, 11:31
Medlem
Tänk om folk kunde använda sökfunktionen.

*Har skrivit 4 ggr nu, han jobbade åt kommunen.
*Han jobbade inte natt, utan dag/kvällsskift
*Han har tillgång till nycklar o taggar till samtliga vårdtagare inom sitt område
*Kommunen har inga svarta suv:ar, utan vita bilar av nyare modell med Uddevalla Kommun-logga på sidorna
Citera
2019-11-29, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Okej, gps tracker.

Är det styrkt att bilarna har gps tracker, eller är det fortfarande baserat på vad folk tror?
Lastbilar har haft det länge, och en tracker kan påverka försäkringspremien också. Jag tror absolut att kommunens bilar har tracker, men efter all privatisering vet man aldrig. Det kan vara ett krav kommunen ställer för att hålla koll på bilarna för att inte bli fakturerade för ej utförda jobb. Eller för att klara upp stölder m m.
Citera
2019-11-29, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uddevalla-79
Jag vet också att de har ”streckkodsläsare” innanför dörren hos varje vårdtagare, och de har tillgång till nycklar och taggar.
Men bara till sina egna områden.
Mgms område sträcker sig till Gustavsberg, där tar Ljungskiles hemtjänst över.

Det där med ”streckkodsläsare” stämmer nog bra. Det är ett krav att alla utförare använder sig av systemet Samsa samt lifecare, enligt Uddevalla kommun. Lifecare används som ett registreringsverktyg för att öppna brukarnas dörrar med en smartphone.
Citera
2019-11-29, 11:40
Medlem
ThirdMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uddevalla-79
Tänk om folk kunde använda sökfunktionen.

*Har skrivit 4 ggr nu, han jobbade åt kommunen.
*Han jobbade inte natt, utan dag/kvällsskift
*Han har tillgång till nycklar o taggar till samtliga vårdtagare inom sitt område
*Kommunen har inga svarta suv:ar, utan vita bilar av nyare modell med Uddevalla Kommun-logga på sidorna

Jag tror absolut på det du säger men får man fråga hur du kan veta? Vet du även vilken arbetsgrupp eller område han var tilldelad? Eller flängde han omkring lite som en "resurs" ?

Du kanske har informerat om det tidigare, då ber jag om ursäkt, men jag har följt den här tråden sedan första inläggen och försöker verkligen söka på sånt jag möjligtvis missat, men man kan inte göra det på allt hela tiden för då hinner man aldrig ikapp bland allt förbannat svammel som pågår här.

Hälften av inläggen handlar om frågor det finns svar på tidigare i tråden och andra hälften är inlägg som ska tillrättavisa personer som inte använder sökfunktionen.

Nu skärper vi oss! (Jag vet att jag svamlade själv nu☺)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in