2019-11-29, 04:40
Medlem
EnGodForlorares avatar
Helvete vilken spännande final! F&F är ena jävla mästare på att göra bra tv-underhållning. Cameo med Rickard Olsson och Robert Wells som grädde på moset. Jag hoppas båda lagen kommer tillbaka nästa säsong. Fast Olof skulle behöva en ny partner.

Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Olof Lundh är bildad, men en väldigt dålig tävlingsmänniska och därför rätt osympatisk.
E-type är däremot riktigt dålig. Ebbot, Cecilia Frode, Janne Josefsson och Karin Laserow spelade väl i samma liga, men de tre första var i alla fall underhållande, till skillnad från E-type och Karin.

Nu är du orättvis. Han har spikat de flesta frågor som haft med historia att göra. Han var ju knappast sämst även om han inte hade i finalen att göra.
Citera
2019-11-29, 06:04
Medlem
Verbeeks avatar
Etype är smart. Han tänkte helt rätt på frågan hur många gånger man behöver vika ett papper för att komma till månen. Den förmågan säger mer än alla de andra tillsammans.
Citera
2019-11-29, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verbeek
Etype är smart. Han tänkte helt rätt på frågan hur många gånger man behöver vika ett papper för att komma till månen. Den förmågan säger mer än alla de andra tillsammans.
Jag själv som är medelintelligent fick det till det rätta cirka 40 vikningar bara baserat på standardräkning med exponentiella tal där 10 dubblingar ger en faktor tusen (1024 för att vara exakt), 20 dubblingar en faktor miljon, 30 dubblingar en faktor miljard, och 40 dubblingar en faktor tusen miljarder) osv med ett papper som jag uppskattar till en fjärdedels millimeter. Jordens diameter är 13000 km och avståndet till månen är 30 ggr jordens diameter (alltså 400 000 km som man multiplicerar med en miljon för att få 400 000 000 000 mm alltså 400 miljarder millimeter) vilket med ytterligare två dubblingar blir just runt tusen miljarder papper vilket är cirka 40 dubblingar.
Osäker på om E-Type resonerade som ovan eller hade hört svaret tidigare.
Senast redigerad av fb5318 2019-11-29 kl. 06:29.
Citera
2019-11-29, 06:48
Medlem
Cosmic Kids avatar
Eller som någon beskrev det tidigare i tråden, om det tar 50 vikningar dit krävs det bara en till för att åka hem igen.
Citera
2019-11-29, 07:05
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verbeek
Japp visst är det hyfsat enkelt att komma fram till ganska rätt svar om man har koll på kraften i exponentiell tillväxt och att 2 upphöjt till 10 är 1024 o.s.v. Det faktum att övriga deltagare gissade på ett antal miljoner medan E-type var relativt nära rätt svar visar dock på en intelligens som de andra i det programmet inte hade.

Skrämmande också att Suzanne först trodde att T-Rex dog ut 3000 år fKr
Hon är ju annars duktig men där var hon verkligen ute och cyklade och räddades av David.
Hon borde ju ändå ha koll på människans historia och inse att den gissningen var helt orimlig.

Det hade varit kul att höra Janne Josefsson och särskilt Cecilia Frode gissa på den frågan
Man undrar ju hur snett Cecilia hade kunnat komma. Kanske hade hon t.o.m. gissat att de dog ut under Vikingatiden eller liknande.
Citera
2019-11-29, 07:55
Medlem
peterZiipens avatar
Fick känslan av att David verkligen hade tröttnat på allt och inte ville vara där.
Citera
2019-11-29, 10:23
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Fick känslan av att David verkligen hade tröttnat på allt och inte ville vara där.

Han skulle ha åkt och förberett sig för sitt bröllop samma dag som inspelningen pågick.
Inspelningen drog ut på tiden så du har helt rätt.
Han ville att det skulle ta slut så att han kunde dra.
Han missade tåg och bussförbindelserna men fick skjuts.
Källa:AB
Citera
2019-11-29, 11:08
Medlem
Filip och Fredrik är slut för den här gången, jag kommer sakna dem. Gillar dem faktiskt. De var roligare innan de blev så förb-nnat pk, men de fungerar såhär också. Hoppas redan på en tredje säsong
Citera
2019-11-29, 11:16
Medlem
Bingokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buranshe
Filip och Fredrik är slut för den här gången, jag kommer sakna dem. Gillar dem faktiskt. De var roligare innan de blev så förb-nnat pk, men de fungerar såhär också. Hoppas redan på en tredje säsong

De sa i slutet att det är tillbaka i vår och just nu kan du boka publikplatser
Citera
2019-11-29, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bingokungen
De sa i slutet att det är tillbaka i vår och just nu kan du boka publikplatser
Tack, det missade jag. Har de en riktig publik alltså? Hade fått för mig att det var falska inklippta publikbilder och så.
Citera
2019-11-29, 12:44
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Han skulle ha åkt och förberett sig för sitt bröllop samma dag som inspelningen pågick.
Inspelningen drog ut på tiden så du har helt rätt.
Han ville att det skulle ta slut så att han kunde dra.
Han missade tåg och bussförbindelserna men fick skjuts.
Källa:AB

Ah, tack för info!
Citera
2019-11-29, 16:55
Medlem
Fick David och Suzanne något pris? Typ en statyett och/eller pengar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in