2019-02-01, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elefanten86
Han bor i huset. När jag promenerade förbi för några dagar sen höll han på att jobba i trädgården.

Tycker dock synd om damen, om det är så att hon skulle klara av att bo hemma men tvingas bo på hemmet. Det var nog inte så hon tänkt sig.

Undrar om Grym o damen har någon kontakt....
Det beror ju tydligen på hennes släktingar att hon inte bor där. De har ju sagt till henne att hon inte ska ha kontakt med honom. Han hade ju ställt iordning ett rum åt henne.
Citera
2019-10-10, 08:49
Medlem
Mommis avatar
tanten verkar bo i huset tillsammans med son och sonhustru så min fråga blir hur slutade det här egentligen. när man lyssnar på podden så fick läkaren behålla huset
Citera
2019-10-19, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mommi
tanten verkar bo i huset tillsammans med son och sonhustru så min fråga blir hur slutade det här egentligen. när man lyssnar på podden så fick läkaren behålla huset
Fru Pallay bor i Bromölla, tillsammans med brorsonen, om jag fattat rätt, och dennes fru och dotter.
Den grymme doktorn lär bo ensam i det stora huset i Kalmar...
Senast redigerad av rosalenin 2019-10-19 kl. 01:13.
Citera
2019-10-31, 11:47
Medlem
De verkar nu båda vara skrivna på lyxkåken i Kalmar enligt Mr.Koll?
Citera
2019-11-10, 17:44
Medlem
Han arbetar som läkare på min lokala vårdcentral i en by på ca 1500 invånare i södra Skåne
Citera
2019-11-13, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
De verkar nu båda vara skrivna på lyxkåken i Kalmar enligt Mr.Koll?
Ev har du och mrKoll rätt, att hon står tillsammans med brorsonen och hans familj i adressreg innebär inte att hon är fysiskt boende där. Förhastade mig.
Ibland står det så när personen ifråga vistas på särskilt boende, men posten går till den uppgivna adressen.
Citera
2019-11-13, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Ev har du och mrKoll rätt, att hon står tillsammans med brorsonen och hans familj i adressreg innebär inte att hon är fysiskt boende där. Förhastade mig.
Ibland står det så när personen ifråga vistas på särskilt boende, men posten går till den uppgivna adressen.

Förlåt jag var otydlig. Jag menade alltså att Dr.Grym och Gizella båda verkar vara skrivna på lyxkåken i Kalmar.
...När jag kollar nu ser det inte ut så dock. Doktorn är fortf skriven på lyxkåken och Gizella m. sonen i Bromölla med särskild postadress.

Vore spännande att veta om något nytt hänt i detta, dock. Lyssnade om RP igen för en tid sedan och man fylls ju med avsky.
Citera
2019-11-28, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Kan det inte bara vara så att de efterlevande förväntade sig ett riktigt gott arv men har nu gått miste om detta och är avundsjuka?

Tycker nästan det verkar så!
Citera
2019-11-28, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Förlåt jag var otydlig. Jag menade alltså att Dr.Grym och Gizella båda verkar vara skrivna på lyxkåken i Kalmar.
...När jag kollar nu ser det inte ut så dock. Doktorn är fortf skriven på lyxkåken och Gizella m. sonen i Bromölla med särskild postadress.

Vore spännande att veta om något nytt hänt i detta, dock. Lyssnade om RP igen för en tid sedan och man fylls ju med avsky.

Gizella har ingen son, dock ett syskonbarn som är god man åt henne och därmed sköter och har fullmakt att representera henne.
Dr Grym arbetar fortfarande som läkare och är precis som sitt namn GRYM. En mycket kompetent läkare.
Citera
2019-11-30, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komedien
Gizella har ingen son, dock ett syskonbarn som är god man åt henne och därmed sköter och har fullmakt att representera henne.
Dr Grym arbetar fortfarande som läkare och är precis som sitt namn GRYM. En mycket kompetent läkare.

Menade syskonbarnet, ursäkta igen.

(Ja ordet ”grym” kan ju ha ganska dubbelbottnade betydelser så att säga... var jobbar han idag?)
Citera
2019-12-07, 20:06
Medlem
Dr Jan-Olof Valdemar Grym är idag 47 år gammal och bor i villan i Kalmar som han lyckades lura till sig. Enligt ‘svartahundarna’ [#185] arbetade han i November på en mottagning i södra Skåne.
Citera
2019-12-31, 09:17
Avslutad
Han har julpyntet och gjort så fint i hela villan. Såg de i helgen då jag var i Kalmar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in