2019-11-28, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Men hon lär ju ha varit synlig i Lysekil fredagen efterden aktuella torsdagen då hon försvann.
Hade träffat vänner och setts hoppa in i en bil.
Pappan till en kompis kompis skrev det här men med reservationer att något kunde ha hörts fel.
Men han hörde sig ju för 2 gånger (han återkom sen och bekräftade vad han hört) och fått samma svar.

Om Wilma hade setts på fredagen så hade polisen haft det bekräftat vid det här laget. Men så är ej fallet, polisen har har bekräftat att sista säkra uppgifterna om Wilma är från torsdagen. Vore trevligt om dessa felaktigheter slutade spridas nu.
Citera
2019-11-28, 22:23
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
MGM är ju uppväxt där så tänkte också innan att hon kanske finns antingen på Hovhult eller Dalaberg då han känner till området väl.
Men typ alla vet redan att det är polisbilar väldigt ofta iallafall på dalaberg.. så jag tror inte MGM hade vågat gömma en död människa där pga risken att det faktiskt finns poliser just där och då.
Hur är det med sjön som ligger strax nordost om Hovhult stort område med gammal tipp med.
Citera
2019-11-28, 22:24
Medlem
flashblakks avatar
Den planerade intervjun med de berörda poliserna i Wima-fallet var inställt på Efterlyst, pga nåt akut. Nå¨n som vet vad som mer kommit fram?
Citera
2019-11-28, 22:25
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Men hon lär ju ha varit synlig i Lysekil fredagen efterden aktuella torsdagen då hon försvann.
Hade träffat vänner och setts hoppa in i en bil.
Pappan till en kompis kompis skrev det här men med reservationer att något kunde ha hörts fel.
Men han hörde sig ju för 2 gånger (han återkom sen och bekräftade vad han hört) och fått samma svar.

Bara spekulationer. Enligt familjen var det torsdagen sista dagen någon såg henne.

Efter detta har hon setts i Danmark, Bollnäs, Trollhättan och Sundvall enligt sådana här rykten med "reservationer".

Torsdag kan vi iallafall vara säkra på, enligt familjens efterlysning.
Citera
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balisfel
Om Wilma hade setts på fredagen så hade polisen haft det bekräftat vid det här laget. Men så är ej fallet, polisen har har bekräftat att sista säkra uppgifterna om Wilma är från torsdagen. Vore trevligt om dessa felaktigheter slutade spridas nu.

Ja det är precis så jag också har läst/hört och uppfattat det. Torsdagen är sista dagen hon setts
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolita-x
Så det är iaf bekräftat att polisen HAR hittat något men vad vet vi ej ännu ? Tack för info !

Något har dom hittat ja, men sen om de e något. De får vi se
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mallorcakungen
En sak är säker iaf att han lär ha gjort bort sig med arbetsbilen då han befunnit sig på plats där han ej ska vara med bilen,
mer fick jag ej veta.
Var vet jag ej men polis har varit och sökt flera gg runt detta ställe så jag tror det handlar om ljungskile insatserna.
Och nästa grej nu vet vi att bilarnas rutter är loggade iaf👍 (Arbetsbilarna)
Tror han e rökt...

Har han använt en arbetsbil vid dumpning bör man också veta var man ska leta, hur kommer det sig att man har sökt än här än där om färden har loggats?

Var kommer din information ifrån?
Citera
2019-11-28, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
En bil är beslagtagen. Läste i tråden att det skulle vara hemtjänstens
Det skulle ju vara en SUV som blev beslagtagen.Har dom verkligen sådana i hemtjänsten?
Citera
2019-11-28, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mallorcakungen
En sak är säker iaf att han lär ha gjort bort sig med arbetsbilen då han befunnit sig på plats där han ej ska vara med bilen,
mer fick jag ej veta.
Var vet jag ej men polis har varit och sökt flera gg runt detta ställe så jag tror det handlar om ljungskile insatserna.
Och nästa grej nu vet vi att bilarnas rutter är loggade iaf👍 (Arbetsbilarna)
Tror han e rökt...

Vems arbetsbil pratar du om nu? Pappans eller MGM?
Citera
2019-11-28, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashblakk
Den planerade intervjun med de berörda poliserna i Wima-fallet var inställt på Efterlyst, pga nåt akut. Nå¨n som vet vad som mer kommit fram?

Funderar på om han börjat prata kanske.
Citera
2019-11-28, 22:28
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Det skulle ju vara en SUV som blev beslagtagen.Har dom verkligen sådana i hemtjänsten?

Nej, var inte suvven bara en random bil som stod parkerad på familjens uppfart. En vän till familjen. Som någon undrade över bara.
Citera
2019-11-28, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Hon kanske var där och hämtade ngt hon glömt el så hade hon kvar saker där som hon inte hämtat ännu, Avfärda inte teorier så länge ingen kropp är funnen så måste man ha i åtanke hon kan leva och inte hoppa på med säga lögner åt ngn som kommer med en teori som inte stämmer med dina egna!
Jag går på det polisen har kommit med information om, samt att hon även setts på torsdagen gå ut från göteborgsvägen 23 på förmiddagen, så mina teorier kommer från säkra källor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in