2019-11-28, 21:50
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Kan betyda att det inte är lika brådskande längre! Men att det fortfarande finns något att söka efter...
Fick intrycket av uttalandet att det endast skulle bli en sammankomst... Kanske en gemensam minnesstund av det som uppkommit av fysiska fynd på Orust idag
Detta är min teori
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Har i typ alla mina inlägg här skrivit att jag känner pappan och typ alla i min omgivning känner honom så jag får ju information - givetvis från deras perspektiv dock.

Jag vet faktiskt inte, men föräldrarna verkade ju inte ens veta att de gjort slut eller var hon befann sig så kan tänka mig att hon ändå försökte åka till MGM istället för till sin familj.. hört att hon hade sagt att hon inte gillade att åka hem till sin pappa för hennes bonusmamma inte gillade henne, hon ville inte heller till sin mamma för antingen mamman eller bonuspappan inte gillade henne. Stämmer det att hon kände så (behöver ju inte vara sant, bara en känsla hon har) så hänger hon säkert så mycket som möjligt i Uddevalla vid sitt ex istället för sin familj där hon inte kände sig välkommen.

Är väl inte så konstigt att skjutsa sitt ex om denne behöver akut skjuts någon dag? Tycker inte jag iallafall.

Nej det är inte konstigt. Speciellt om det är sant det som framkommit att hon harit rätt isolerad i Uddevalla och om det nu är så att hon inte hade bra kontakt med sin familj och pojkvännens pappa tyckte om henne (som du tidigare sagt) så är det klart att hon kanske vände sig till honom när de bråkade.

Men den där 35 åringen, han kanske sa så till sin pappa när han försökte övertala alla om att han är oskyldig. Stackars familjer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Ja dom sa redan i förmiddags att misstankarna har stärkts ytterligare på grund av teknisk bevisning. Analyssvar börjar trilla in från NFC alltså. Förlängning på häktningen är säkrad isåfall.

Att dom ställde in medverkan i Efterlyst är lite skumt. Det kan så klart vara att dom inte har något nytt att säga, men då hade dom väl förklarat det så?

Över 500 förhör har hållits skriver dom på Bohusläningen.
När programmet förbereddes så var det nog bara en liten utfrågning antagligen - frågor man kommit överens om på ett ungefär. Men nu ville Uddevallapolisen inte ställa upp. För mig känns det som om polisen inte kunde stå där med den info de hade innan, när de nu fått in något verkligt genombrott. Kanske ett erkännande.
Citera
2019-11-28, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetektivDamp
Jag "gottar" mig såklart inte i det. Men precis som du uppenbarligen är så är en ju nyfiken på händelseförloppet och bevisning osv som inte media har tillgång till ännu.
Självklart är det jätte sorgligt. Det jag är intresserad av är juridiken och kriminologin samt allt polisarbete, det tilltalar mig och intresserar mig bara. Ett guilty pleasure?

Då tycker jag i så fall du ska uttrycka dig med mer respekt med tanke på anhöriga och det faktum att sånt här skit kan hända precis vem som helst. Din kommentar var i allra högsta grad ett "gottande".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Blaise
Tiden går och MGM erkänner ej...
Kan detta bero på att han v e t att Wilma ej kommer att hittas?
Är det någon som har kollat pågående vägarbeten? Vet man med säkerhet att det redan asfalterats efter att man har grävt ned någon så sitter man ju ganska säker...
Man kanske tom har säkerställt att den delen av vägen är klar? Detta borde ju vara lätt för polisen att kolla upp?
Är man ute och kör hemtjänstbil så finns det ju en chans att man har passerat något vägarbete som man kan använda sej av...
Dessa arbeten pågår just nu, kan det finnas delar här som redan är igenfyllda?
Detta är vad jag hittade vid en snabb googlesökning.

Murkelvägen
https://www.uddevalla.se/trafik-och-resor/trafik-och-gator/trafikregler-och-sakerhet/vagarbeten.html

Trollhättan lantmannavägen
https://trafiken.nu/goteborg/vag-44-uddevallavanersborg/

Kanske finns det något arbete som avslutades i förförra veckan som ej är med ovan?
Skulle han verkligen våga ställa sig att gräva mitt på vägen? Det var ju i Så fall ingen liten grop han skulle behöva gräva. Svårt att tro att han skulle ha kraft och nerver till detta.
Citera
Medlem
meiis avatar
[quote=mrsdetective|69443689]
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps

Nej uppgifterna kring detta är lögner. Att Wilma ej varit där ens osv. Det är bekräftat att Wilma var i trapphuset på onsdagen. Den som sprider dessa uppgifter försöker hitta på ett alibi till MGM och MGM2. Nonsens!!!!

Ja jag tyckte det lät jätte konstigt detta !? Mycket konfunderad blev jag verkligen 😯🤔
Citera
2019-11-28, 21:52
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Ja men visst låter allt detta jätte konstigt 🤔🙄 att de gjort slut, att hon var på fest på fredagen, att hon träffat en 35 åring!!!

Och också twitterkontot. Han fösökte save his sorry ass.
Citera
Medlem
lolita-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Ja dom sa redan i förmiddags att misstankarna har stärkts ytterligare på grund av teknisk bevisning. Analyssvar börjar trilla in från NFC alltså. Förlängning på häktningen är säkrad isåfall.

Att dom ställde in medverkan i Efterlyst är lite skumt. Det kan så klart vara att dom inte har något nytt att säga, men då hade dom väl förklarat det så?

Över 500 förhör har hållits skriver dom på Bohusläningen.

Ja precis, skrev det i tidigare inlägg efter pressträffen men där sa det ej vilken typ av bevisning som gjort att deras misstankar blivit starkare, men att det var att de fått svar ifrån NFC, ville bara dela med mig av vilken form av bevisning det faktiskt handlar om i fallet eftersom det gjort att det är mer säkra på att just ett brott begått kan det ju handla om att det hittat w-lmas blod i lägenheten
Citera
Medlem
Gromyko-666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo

Sedan undrar jag hur en 22 - åring klarar att tiga så länge ...
Det kan bero på att någon mer är inblandad så att han har stöd från någon.

Han tiger nog för att han är redan 100% säker på att klara sig, troligen vet han redan att polisen aldrig kommer att hitta henne eller få fram några fällande bevis. När han släpps från häktet kommer han även kunna inkassera en större slant från staten, nåt han säkert redan ser fram emot.

Med tanke på den ökade strömförbrukningen i lägenheten under sista dagen så tror jag att någon använt en köttkvarn hela natten och tillverkat 50 kg färs.

Motivet är nog att han typiskt på typiskt kurdmanér blev kränkt och tappade ansiktet när hon inför hans vänner vägrade konvertera till muslim, detta skedde dagen innan hon försvann.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Ja men visst låter allt detta jätte konstigt 🤔🙄 att de gjort slut, att hon var på fest på fredagen, att hon träffat en 35 åring!!!

Det mest konstiga är ju i så fall att MGM skjutsar W och inte 35 åringen.

Låter som förbannad lögn alltihopa. Ska man ljuga bör storyn vara rimlig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Nej det är inte konstigt. Speciellt om det är sant det som framkommit att hon harit rätt isolerad i Uddevalla och om det nu är så att hon inte hade bra kontakt med sin familj och pojkvännens pappa tyckte om henne (som du tidigare sagt) så är det klart att hon kanske vände sig till honom när de bråkade.

Men den där 35 åringen, han kanske sa så till sin pappa när han försökte övertala alla om att han är oskyldig. Stackars familjer.

Uppenbar efterkonstruktion. De var i en relation och Wilma hade inte flyttat ut. Må MGM och alla inblandade samt de som skyddar dessa mördare RUTTNA i ett kurdiskt fängelse någonstans.
Citera
2019-11-28, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Fick intrycket av uttalandet att det endast skulle bli en sammankomst... Kanske en gemensam minnesstund av det som uppkommit av fysiska fynd på Orust idag
Detta är min teori

Så tror jag också, jag har sett många polisbilar mot Orust idag men jag har sett väldigt gå tillbaka!

Är det någon som vet vad som sker på Orust och var?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in