2019-11-28, 21:41
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Det är ju obekräftade källor via pappan, så vet ju inte om det stämmer. Men det sägs som sagt att MGM och Wilma hade gjort slut mer än en vecka innan, han bad henne flytta ut. Det sista han såg av henne var jag förstått var ca 2 dagar innan försvinnandet då hon ringde honom och bad om skjuts från en fest i en annan kommun och han skjutsade henne.
Det enda som säger emot är ju grannen som hörde bråk, men är grannen verkligen säker på att det kom från rätt lägenhet?

Sedan ska hon även tydligen ha träffat (romantiskt liksom, inte som vän) en 35-årig man väldigt nyligen. Vem han är vet jag inte och vågar inte fråga heller.

Men så konstigt, hoppas polisen vet om det här. Fattar att du inte vågar fråga men tror du att det är så? Tror du inte att han har sagt det där med festen och skjutsen efter att man började söka efter Wilma?

Polisen verkar ha tekniska bevis på att det var just mgm som tog hennes liv. Vet du om det ska ha hänt i pojkvännens lägenhet? Pappas bil tror de att han använde för att göra sig av med henne...det fattar man.
Citera
2019-11-28, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majbih
Tycker det är lite konstigt att fikk sa på efterlyst att nästa sökning är på lördag, söker dom inte varje dag?

Kan betyda att det inte är lika brådskande längre! Men att det fortfarande finns något att söka efter...
Citera
2019-11-28, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Men det här är ju helt nya uppgifter. Hur vet du allt det här?
Hade hon varit på fest både på tisdagen och på onsdagen då?
Om de/han hade gjort slut, vad gjorde hon där på onsdagen i trappan festklädd? (Enligt grannen).
Om de/han hade gjort slut, varför ställde han upp och skjutsade henne?

Har i typ alla mina inlägg här skrivit att jag känner pappan och typ alla i min omgivning känner honom så jag får ju information - givetvis från deras perspektiv dock.

Jag vet faktiskt inte, men föräldrarna verkade ju inte ens veta att de gjort slut eller var hon befann sig så kan tänka mig att hon ändå försökte åka till MGM istället för till sin familj.. hört att hon hade sagt att hon inte gillade att åka hem till sin pappa för hennes bonusmamma inte gillade henne, hon ville inte heller till sin mamma för antingen mamman eller bonuspappan inte gillade henne. Stämmer det att hon kände så (behöver ju inte vara sant, bara en känsla hon har) så hänger hon säkert så mycket som möjligt i Uddevalla vid sitt ex istället för sin familj där hon inte kände sig välkommen.

Är väl inte så konstigt att skjutsa sitt ex om denne behöver akut skjuts någon dag? Tycker inte jag iallafall.
Citera
2019-11-28, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Var finns info om att polisen ställer in medverkande i Efterlyst ikväll? (Förutom här inne)
I Efterlyst berättar Aro om att polisen ställde in sitt merverkande.
Citera
Medlem
aina08s avatar
De bästa vore ju så klart om polisen hittat kroppen.
Kanske säger dom i så fall inget efter som de inte är bekräftat vem dom hittat.
Så länge får FIKK och MP då fortsätta som planerat.

Nåt har ju så klart hänt om man ställer in planerade intervjuer.
Hoppas de snart kommer bra nyheter.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolita-x
På expressen sa de nu att polisens misstankar hade stärkt pga både fysiska och tekniska bevis som framkommit. Jag talade innan om att de fått svar från NFC men detta var mer att det är både fysiska o tekniska

Ja dom sa redan i förmiddags att misstankarna har stärkts ytterligare på grund av teknisk bevisning. Analyssvar börjar trilla in från NFC alltså. Förlängning på häktningen är säkrad isåfall.

Att dom ställde in medverkan i Efterlyst är lite skumt. Det kan så klart vara att dom inte har något nytt att säga, men då hade dom väl förklarat det så?

Över 500 förhör har hållits skriver dom på Bohusläningen.
Citera
2019-11-28, 21:45
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Men när de säger att det inte kan uteslutas helt att hon är i livet, kan ju hundarna inte ha markerat för det värsta.

Möjligt men polisen brukar annars inte gå ut med det så tidigt i en utredning. Det är därför jag antar att de är säkra på sin sak.
Fast utan en död kropp så kan hon ju faktiskt ännu vara i livet, även om det är en liten sannolikhet för det.
Citera
Medlem
Kexet65s avatar
Hoppas verkligen att det är något viktigt genombrott som skett nu ikväll 🙏🏻!
Önsketänkande (men samtidigt hemskt) vore självklart om Wilma nu har hittats av polisen!
Citera
Medlem
gsonjuniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Det är ju obekräftade källor via pappan, så vet ju inte om det stämmer. Men det sägs som sagt att MGM och Wilma hade gjort slut mer än en vecka innan, han bad henne flytta ut. Det sista han såg av henne var jag förstått var ca 2 dagar innan försvinnandet då hon ringde honom och bad om skjuts från en fest i en annan kommun och han skjutsade henne.
Det enda som säger emot är ju grannen som hörde bråk, men är grannen verkligen säker på att det kom från rätt lägenhet?

Sedan ska hon även tydligen ha träffat (romantiskt liksom, inte som vän) en 35-årig man väldigt nyligen. Vem han är vet jag inte och vågar inte fråga heller.

"Det enda som säger emot är ju grannen som hörde bråk..."

Så det faktum att pojkvännen sitter rejält i klistret och polisen har teknisk bevisning som kan hålla kvar honom i häktet är inget som talar emot "pappans historia"? Man slutar aldrig förvånas.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestiallatest
TWITTER!!!!
säger bara att det e något som e jävligt skumt!
Det finns ett konto som heter @tishkosh*b*z som är borttaget. Kollar man på gamla tweets som han är taggad i finns det en hel del Donald trump relaterade.
NU TILL DET VIKTIGA!
Ett Twitter konto med namn @wilm*nouvelle som skapades OKT 2019, första tweet 23 okt.
Ett annat Twitter konto med namn @96yose**
Skapades OKT 2019, första tweet 22 okt.

Dessa konton har väldigt mycket relaterat till Donald trump,
DOM RETWEETAR VARANDRAS INLÄGG OCH SKRIVER EN HEL DEL SNÄLLA SAKER TILL VARANDRA.
Det som jag tycker är absolut skummast är att kontot @wilm*nouvelle, delar en hel del bilder ang. Förhållande, kärlek, otrohet, lojalitet mot sin partner 13NOV! Därefter kommer det inget mer från detta konto och såna här bilder har inte kommit tidigare än just denna dag.

På näst sista delade bilden står det en text "remain loyal until death"
Där @wilm*nouvelle som jag tror är TISHK (som skapat fejkkonto)
skriver som beskrivning till bilden "he know what he taking about".
12 NOV retweetade detta kontot en text "with discipline everything is possible"

Det måste ligga något i dessa konton för det är väldigt skumt.. Allt är screenshotat så skulle någon som vill röja undan se detta och försöka radera så är det ingen idé.
*a *f

Jättebra! Bra att fler skribenter gräver och sparar bevis. Man vet aldrig...

Jag vill minnas att i fallet Lisa Holm fanns en postare, GoogleSEO, som hann ta en massa skärmdumpar från mördarens Facebook, inlägg som sen försvann (kan ha varit hustrun som rensade) och som gjorde en blogg ”(Urbotainskränkthet”)
Vissa av dom skärmdumparna dök upp i FUP.

Även om detta här ovan kan tyckas OT så menar jag att skärmdumpar tagna av Flashbackare faktiskt kan visa sig vara viktiga.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Känner inte till FIKK rutiner och plan, kan dock handla om att även FIKK trappar ner, lättare att få folk på helgen än en fredag, en tanke bara.

Jag fick precis nu SMS från FIKK att det är sök imorgon kl 10.00

Varför så sent skickande av SMS vad har hänt ikväll egentligen?
Polisen ställer in intervjuer med Efterlyst, why? även om de inte har något nytt att komma med så brukar det alltid generera tips att vara med i efterlyst.
Citera
2019-11-28, 21:46
Medlem
Sveppss avatar
[quote=mrsdetective|69443506]
Citat:
Ursprungligen postat av Thetruesayer
Men va??[/QUOTE

Märkligt att du kommer med helt nya uppgifter

Han känner till dem och har bidraget med trovärdiga uppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in