2019-11-28, 18:01
Medlem
Hattlers avatar
Gör Ungern politiskt rätt som hoppar av vad som en del kallar ett jippo för fjollor?

Kan det rädda Ungern som land ur ett mentalt hälsoperspektiiv?
Citat:
https://www.theguardian.com/tv-and-radio/2019/nov/27/hungary-pulls-out-of-eurovision-amid-rise-in-anti-lgbt-rhetoric

I welcome the decision, including from a mental health perspective, that Hungary will not take part in the homosexual flotilla that this international song competition has been reduced to,

it was a decision taken by public media with no government input. But the link was drawn explicitly on pro-government television shows.
Citera
2019-11-28, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hattler
Gör Ungern politiskt rätt som hoppar av vad som en del kallar ett jippo för fjollor?

Kan det rädda Ungern som land ur ett mentalt hälsoperspektiiv?

Flera borde göra det - från början var det melodifestival för fina vita europeiska lönder dör inga svarta,homo eller kanacker tilläts uppträda
Citera
2019-11-28, 18:06
Medlem
Ett nyktert val av Ungern. Det var längesedan det handlade om musiken. Numer är det enbart propaganda, hat emot Ryssland, etc.
Citera
2019-11-28, 18:11
Medlem
Amazon-mannens avatar
Helt rätt! Tycker numera ESC verkar vara en Pride-konferens för ljustekniker..
Citera
2019-11-28, 18:13
Medlem
Hattlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merkur
Ett nyktert val av Ungern. Det var längesedan det handlade om musiken. Numer är det enbart propaganda, hat emot Ryssland, etc.
Fast enligt artikeln och ungrarna finns det också för mycket vrålande transvestiter och skäggiga kvinnor för att vara lämpligt som underhållning för barn under 18.
Citat:
“Many young people thought that this is something for people under 18, but at this event the destruction of public taste takes place with screaming transvestites and bearded women.”
Citera
2019-11-28, 18:26
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:

Det stämmer, det hade varit intressant om fler länder hade valt att hoppa av den här cirkusen.
Citera
2019-11-28, 18:34
Medlem
Jag är ingen fan av ESC men en stor del av befolkningen kollar. Så är det säkert i Ungern också. Folk kommer att titta ändå. Man får stänga ner internet om man ska skydda sig från "skadligt inflytande". Tror nog att Orban gärna skulle göra detta om möjligheten fanns.
Citera
2019-11-28, 18:41
Medlem
BAB7s avatar
Citat:

Exakt.
Från musiktävling till vänsterextremt propagandaspektakel.

Ungern gör rätt, och jag hoppas fler vettiga länder följer efter.
Citera
2019-11-28, 18:47
Medlem
Jag har aldrig attraherats av modern, massproducerad schlager i vilket fall. Om man däremot satt upp en riktig europeisk vis/folk-festival hade jag gärna tittat.
Citera
2019-11-28, 19:09
Medlem
LeifD2s avatar
Det ÄR ju ett jippo fr fjollor. Gillar man inte sådant skall man inte deltaga. Enkelt.
Citera
2019-11-28, 19:12
Medlem
I det här fallet håller jag inte med Ungern. Inget hindrar Ungern från att skicka ett manly man-bidrag (eller kvinnligt dito). Jag undrar om det inte handlar om något annat, t.ex. spara pengar. Är ESC populärt i Ungern? Om inte, så skulle det förklara en del.
Citera
2019-11-28, 19:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nemesis556
Flera borde göra det - från början var det melodifestival för fina vita europeiska lönder dör inga svarta,homo eller kanacker tilläts uppträda
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Helt rätt! Tycker numera ESC verkar vara en Pride-konferens för ljustekniker..
När peakade ESC/Melodifestivalen enligt er då? Jag tycker att det alltid har varit ett larvigt schlagerprogram, oavsett de homoerotiska bidragen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in