2019-11-28, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Beslagtagen och beslagtogs innebär samma= svart suv under beslag.
Sluta va en tråd-nazist.

Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Då har man kanske hittat något i bilen nu? det är ju polisen som kommenterar bilen nu ... inte flashback.

Sorry fattar inte vad ni menar men det jag menar är att på lördagen togs en bil i beslag enligt media och söndagen stod mercan utanför pappans hus. Vilket får mig att jag anta att det inte är mercan eftersom den stod där en dag efter bilen blivit beslagtagen.
Citera
2019-11-28, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bozze4evigt
Har precis åkt förbi öst*a b*äckevägen 12 och kan bekräfta att det står en svart MB suv där.

Så denna bilen är ej beslagtagen

Okej. Då är det säkerligen pappans svarta Ford som är i beslag.
Citera
2019-11-28, 13:06
Medlem
Sveppss avatar
Nej man har inte letat överallt, tydligen inte!

Ni som har kunskap hur det funkar med hemtjänst, har personalen tillgång till massor med nycklar till olika hem? Hänger det nyckelknippor i ett skåp på kontoret?

I många fall går hemnycklar även till soprum och källarförråd, tycker att man ska gå ut med att varenda en i Uddevalla ska gå igenom allmänna uttymmen i sina fastigheter. Cykelum och garage, skjul och källarförråd. Är man anhörig till en brukare (som jag nu har lärt mig att det heter) kan man väl hälsa på sin gamla mamma/pappa/moster till helgen och undersöka vilka rum i huset går att låsa upp med deras hemnycklar. Om alla gör det så är det väldigt många ställen som undersöks.

Jag har börjat tro att hon ligger inomhus. Eller i en brunn :’(
Citera
2019-11-28, 13:08
Medlem
tinkyminkys avatar
Är det två olika bilar i beslag? Eller tillhör denna svarta suv:en den person som tidigare var anhållen? Någon som vet?
Citera
2019-11-28, 13:09
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps

Ni som har kunskap hur det funkar med hemtjänst, har personalen tillgång till massor med nycklar till olika hem? Hänger det nyckelknippor i ett skåp på kontoret?

I många fall går hemnycklar även till soprum och källarförråd, tycker att man ska gå ut med att varenda en i Uddevalla ska gå igenom allmänna uttymmen i sina fastigheter. Cykelum och garage, skjul och källarförråd. Är man anhörig till en brukare (som jag nu har lärt mig att det heter) kan man väl hälsa på sin gamla mamma/pappa/moster till helgen och undersöka vilka rum i huset går att låsa upp med deras hemnycklar. Om alla gör det så är det väldigt många ställen som undersöks.

Väldigt olika.
Citera
2019-11-28, 13:09
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Ta in hela familjen på förhör, sätt sedan upp mikrofoner och kameror i huset
Eller skugga dom

Polisen måste väl fan kunna avlyssna? Är dom helt handfallna

hade man kört någon avlyssningstakitk/skuggtaktik hade dom nog vetat var kroppen var nu
Eller iallafall fått galet mycket info och kunnat sätta dit familjen

Det är så jäkla kass
Du lever i en annan värld som tror att svensk lag tillåter det fetmarkerade.
Av vilket skäl skulle man juridiskt vilja "sätta dit familjen"? 🤡 💩
Det du ser på amerikanska filmer fungerar inte i ett rättssäkert samhälle som Sveriges!
Gör om, gör rätt! Tänk om, tänk rätt!

<==============>

Stor "credd" 👍 till de skribenter som medverkat till sammanfattningar i tråden, samt idén ifrån "vemsa" med den nya faktasamlande tråden om ärendet under Försvunna Personer!
Flashback är underbart med sina spekulationer och all välvilja att lösa fall som detta. Ibland blir dock läget rörigt i stora trådar, och därför hyllar jag detta initiativ! ✌
Citera
2019-11-28, 13:11
Medlem
Linusida77s avatar
Citat:

Jag har jobbat inom hemtjänst.
För att ta ut brukarnas nycklar, har du en tagg som är kopplad till dig till nyckelskåpet. Du kan alltså inte smyga ut en nyckel utan att det syns att du har tagit den. Allt loggas.

Generellt går hemma nyckeln till brukaren till ev soprum .precis som för oss alla andra. Dock har inte hemtjänsten tillgång till ev nycklar till källarföråd. Dessa nycklar finns antingen hos brukaren eller hos anhöriga .
Citera
2019-11-28, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Ja, och en del verkstäder erbjuder ju tom invärtes bilstädning, så det där kan dom väl.

Pappan har 221 vänner på Facebook. Av dessa har ca 19 svenska namn, resten har sedvanliga arabnamn.

Det intressanta med de svenska namnen är att åtminstone sex av de svenska jobbar på Brandt fordon AB, och flera av de andra på Toveks bil AB.
Så någon koppling till dessa företagen har han. Kan ju vara så enkelt att han köpt bil där iofs.

Men om man köper bil har man ju rimligtvis en lön och ett arbete, och jag hittar inte någonstans var han skulle jobba.

Finns bara en post i hans historik från 2011 om att han ”checkat in på jobbet -sjukhem”.

Toveks bil AB ligger snett emot Göteborgsvägen 23C. Har säkert inget samband men närheten är slående.
Citera
2019-11-28, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Är det två olika bilar i beslag? Eller tillhör denna svarta suv:en den person som tidigare var anhållen? Någon som vet?

Nej bara en bil. En svart suv. Troligtvis är den beslagtagna bilen, den svarta Ford Kuga som ägs av MGMs pappa.
Citera
2019-11-28, 13:15
Medlem
Citat:

I hemtjänst i annan kommun använder vi en app i arbetstelefoner som låser upp ytterdörr hos brukare (detta loggas även såklart). Men givetvis finns det fåtal brukare som man har en fysisk nyckel till.

Det låter däremot extremt korkat att gömma W hemma hos någon annan, risken för att hon hittas blir såklart mycker större. Och hur ska det ske rent tekniskt, utan att bli upptäckt vid själva dumpningen? Långt bort från mänsklig aktivitet låter mer troligt.
Citera
2019-11-28, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestiallatest
Sorry fattar inte vad ni menar men det jag menar är att på lördagen togs en bil i beslag enligt media och söndagen stod mercan utanför pappans hus. Vilket får mig att jag anta att det inte är mercan eftersom den stod där en dag efter bilen blivit beslagtagen.

ok, lugnt

Kanske var otydlig att det handlade om dagens rubriker
Citera
2019-11-28, 13:16
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Väldigt olika.

Men möjliheten finns. Hon kan ha legat i en bil tills på måndagen. Eller så hade han nycklar med sig samma dag och hon dog. Vi vet inte!

Har han tillgång till mängder av nycklar undrar jag? Är det verkligen ingen i tråden som känner till vilka arbetsrutiner gäller i hemtjänsten Uddevalla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in