2019-11-27, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExpertenSkriver
Jag vet hur man hanterar även en demokratur. Man låtsas tro att det är en demokrati för att tvinga politikerna att anpassa sig efter folkets åsikt ÄNDÅ.

Är det någon som vet om det är sos barnbyars
barnhem i Manila det gäller ?
Det finns f.n ett barnhem i Manila men det verkar inte vara det man nämner i reportaget.
LM
Citera
2019-11-27, 19:17
Medlem
Zneds avatar
Regeringen har gått ut med ett förslag om en ny terrorlag, citat Aftonbladet:

Citat:
Efter kritiken – nytt förslag till terrorlag | Aftonbladet

20 maj 2019 · Justitieminister Morgan Johansson (S) tror att ett nytt lagförslag kan omvandlas till terrorlag.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------
Intressant video där man diskuterar detta med Ole Dammegård:

Citat:
Titta på ”Uppföljning Ole Dammegård om Arlanda. Ny terrorbrottslag kom igår.” på YouTube
https://youtu.be/PR7abzWUq6w

Texten lyder som följande:
Citat:
I den nya lagstiftningen vill man bredda vad man anser som terrorism och drar bl a in vit makt rörelsen som ett potentiellt terror hot. Det som är farligt här är att man ofta vill knyta alternativ media som exempelvis SwebbTV som vit makt anhängare vilket naturligtvis är ren lögn.

Detta vore mycket illa för Swebbtv.

För övrigt rekommenderas ny video med Lars Bern:

Citat:
Titta på ”Fjärde Statsmakten nr 28 med Lars Bern om oärliga politiker, nolltillväxt mm” på YouTube
https://youtu.be/xkvvnn_xuzc
Senast redigerad av Zned 2019-11-27 kl. 19:23.
Citera
2019-11-27, 23:41
Medlem
-GGs avatar
Det som Bern berättar, och som vi redan känner till är sammanhanget; att man riskerar sparken från sitt jobb om man uttalar fel åsikt i fel media - är ett så starkt och totalt sjukdomstecken för ett land och ett politiskt system och det bevisar hur kraftfull den ideologiska lutningen är. Etablissemanget ser det ju inte som en sjukdom, vilket säger allt om dem och deras syn på andras åsikter och att friheter ska finnas inom deras ramverk av politiskt korrekta förhållningssätt. Det gör också att de kan trumpeta ut en falsk bild till allmänheten och samla sig under forskare och andra vetare om en fråga som för dagen är den som leder propagandan.

När Tim Poole var här och gjorde sitt reportage tyckte han Sverige var läskigt, för att man är tvungen att vara anonym eller pensionerad om man ska kunna uttala sig i I&I(- eller i klimatfrågan). Det är en vardag som är helt vansinnig och svinig, och som svensk media hade kritiserat om det skett som mönster i Ryssland eller Trumps USA. Men i Sverige är man stolt över att skrämma "dissidenter" till tystnad och jaga dem om de skulle ha modet att samtala med icke-regimmedia. Inte för att man är nyfiken utan för att man ska moralisera och manipulera vidare.

Vilka svin svenskarna låter sig styras av. Vilka genomruttna, maktdrivna människor, och jag skulle hellre dö än att låta dessa demoraliserande avskräden till skelettkroppar bestämma över mig och mina tankar/känslor och vad jag får säga eller inte. DRA ÅT HELVETE. Ni äger inte oss.
Citera
2019-11-28, 00:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zned
Regeringen har gått ut med ett förslag om en ny terrorlag, citat Aftonbladet:

---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------
Intressant video där man diskuterar detta med Ole Dammegård:

Texten lyder som följande:

Detta vore mycket illa för Swebbtv.

För övrigt rekommenderas ny video med Lars Bern:

Då får väl anhängare ställa upp på deras sida och göra klart för övriga vilka hjärntvättade
feminist puckon dom är. Stå upp
Citera
2019-11-28, 00:30
Medlem
Faktenchecks avatar
I senaste Swebbtv-programmet 27 nov - Fjärde Statsmakten nr 28 med Lars Bern om oärliga politiker, nolltillväxt mm (https://www.youtube.com/watch?v=xkvvnn_xuzc) - kommenterar programledaren Micke Willgert det faktum att fastighetsägaren Micasa angående Fristads serviceboende för äldre i Bromsten i Stockholm aldrig själva varit inne på att kasta ut åldringarna:
Citat:
Nu så har vi fått besked här från fastighetsägaren, fastighetsbolaget Micasa, som nu har sagt att dom nu aldrig har sagt att de här gamlingarna måste utrymmas - utan det är någonting som politikerna har sagt ["politikerna" t ex: Ole-Jörgen Persson...].
/.../
Det här är någonting som sker över hela Sverige.
Vi gjorde faktiskt en liten genomgång, och det är mängder med ställen, äldreboenden, som omvandlas till migrantboenden.
Och detta trots att man behöver 32.000 nya äldreboendeplatser fram till 2026.
Citera
2019-11-28, 00:43
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faktencheck
I senaste Swebbtv-programmet 27 nov - Fjärde Statsmakten nr 28 med Lars Bern om oärliga politiker, nolltillväxt mm (https://www.youtube.com/watch?v=xkvvnn_xuzc) - kommenterar programledaren Micke Willgert det faktum att fastighetsägaren Micasa angående Fristads serviceboende för äldre i Bromsten i Stockholm aldrig själva varit inne på att kasta ut åldringarna:

Tvärtom sade de att man kunde genomföra renoveringen i etapper (som de boende frågade och önskade). Så rena lögner från M och MP, i syfte att snabbt få ut åldringarna.

I Vintertullens fall hade politikerna lovat att det inte skulle bli ett migrantboende.
Citera
2019-11-28, 00:59
Medlem
Faktenchecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Tvärtom sade de att man kunde genomföra renoveringen i etapper (som de boende frågade och önskade). Så rena lögner från M och MP, i syfte att snabbt få ut åldringarna.

I Vintertullens fall hade politikerna lovat att det inte skulle bli ett migrantboende.
Ja, det är det jag menar. Att tvinga ut åldringarna på detta sätt som Moderaterna och MP i Spånga (Fristad) velat göra, precis som Socialdemokraterna m.fl. på Södermalm tidigare (Vintertullen), är uppseendeväckande och det ekonomiska mode, den utvecklingsriktning vi ser i Sverige.

Man förstår Bern i senaste programmet i Swebbtv när han säger:
Citat:
Jag är 77 år i år - det känns väldigt otryggt att leva i Sverige idag. Som gammal.
Det jag ser framför mig är att: jag kommer vara tvungen att ta hand om mig själv, jag kommer inte få någon hjälp av samhället när jag blir ännu äldre och svårare att sköta mig.
Senast redigerad av Faktencheck 2019-11-28 kl. 01:03.
Citera
2019-11-28, 01:05
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faktencheck
Ja, det var det jag menade. Att tvinga ut åldringarna på detta sätt som Moderaterna och MP i Spånga (Fristad) velat göra, precis som Socialdemokraterna m.fl. på Södermalm tidigare (Vintertullen), är uppseendeväckande och det ekonomiska mode, den utvecklingsriktning vi ser i Sverige.

Man förstår Bern i senaste programmet i Swebbtv när han säger:

Citat:
"Jag är 77 år i år - det känns väldigt otryggt att leva i Sverige idag. Som gammal.
Det jag ser framför mig är att: jag kommer vara tvungen att ta hand om mig själv, jag kommer inte få någon hjälp av samhället när jag blir ännu äldre och svårare att sköta mig."

Jag måste ge Bern berömmet för att vara så klar och vältalig som han är i sin ålder. Ingen långsamhet i talet och hjärnan hans är blixtsnabb fortfarande. Utifrån hur verbal han är liknar han mer en man i 50-årsåldern.

Om han har pengar, han bor ändå i Vasastan och äger ett fritidsboende, så kan han ju anställa en sköterska som tar hand om det som han inte kan längre när det blir aktuellt.
Citera
2019-11-28, 02:08
Medlem
Faktenchecks avatar
Citat:
I Swebbtv från igår länkas det (fr.o.m. 9.30 i klippet) även till det beryktade informationsmötet vid Fristad tidigare i höstas, där man kan höra Ole-Jörgen Persson (M), Margareta Ericson, äldreomsorgsansvarig (avdelningschef, äldrechef i Spånga-Tensta), och Sus Andersson (MP) säga:
Citat:
Ole-Jörgen Persson 9.30
Det är inte riktigt så enkelt att man kan ta lägenhet för lägenhet - därför att problemen är så stora och omfattande. Så det är alltså hela [stark betoning] fastigheten som är i det här renoveringsbehovet. Inte bara dom enskilda lägenheterna.

Margareta Ericson 9.45:
Så husets stammar är [hon betonar] under all kritik, och det går inte att fortsätta att nyttja huset.

Ole-Jörgen Persson 9.56:
Fastigheten i sig är i ett så omfattande behov av renovering och underhåll, att det skulle bli extremt dyrt att göra det.

Sus Andersson 10.08:
Det handlar om ett hus som är bitvis i ett riktigt dåligt skick [hon förstärker orden], med sönderrostade ledningar, vi har haft återkommande problem med vattenläckor [hon himlar nästan resignerat med ögonen och är liksom nära att skaka på huvudet, för att förstärka det hon vill säga], vi har en restaurangdel som vi inte kan använda - det är ett hus som är i ett omfattande behov av renovering.
Nu är vi i det läget att det här huset behöver renoveras, och det kommer att bli tvunget att flyttas ut [hon tittar här mot åldringarna och menar följande: Ni måste alla flytta ut härifrån!] för att dom renoveringarna ska kunna göras. Det kommer bli jobbigt.
M Willgert säger därefter:
Citat:
När vi talar med Micasa som är kommunens fastighetsbolag, då menar dom att: dels har det inte gjorts någon ordentlig utredning och dels har dom inte sagt att fastigheten måste utrymmas, utan renoveringar kan göras etappvis.
Citat:
Jag måste ge Bern berömmet för att vara så klar och vältalig som han är i sin ålder. Ingen långsamhet i talet och hjärnan hans är blixtsnabb fortfarande. Utifrån hur verbal han är liknar han mer en man i 50-årsåldern.
Bern är skärpt, och betraktas av Sveriges politiska etablissemang utifrån de kunskaper han har, och genom plattformen Swebbtv, som ett betydande hot. Han säger oerhört många obekväma och känsliga sanningar i de ämnen han berör.
Citera
2019-11-28, 13:08
Medlem
Skidlifts avatar
Swebbtv blir bara bättre och bättre. Många intressanta inslag den senaste tiden. Men fler skulle borda se dem, hur skall man göra för att sprida budskapet?
Citera
2019-11-28, 13:18
Medlem
tinybitss avatar
Hade varit kul att höra Bern tala om Läkemedelsverket och liknande. Om det finns någon typ av korruption där o s v efter sommarens praktiskt taget förbud av cbd produkter, är kosttillskott snart förbjudet, tro?
Citera
2019-11-28, 17:25
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift
Swebbtv blir bara bättre och bättre. Många intressanta inslag den senaste tiden. Men fler skulle borda se dem, hur skall man göra för att sprida budskapet?

Vet inte hur man sprider budskap till folk som lever på myten att Sverige är ett rikt land. Men där man själv kan överbrygga diken ska man göra det. Jag tar muntliga tillfällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in