2019-11-28, 12:56
Medlem
Tjena.

Lider av social fobi, återkommande djupa depressioner, trötthet och koncentrationssvårigheter m.m.

Detta har resulterat i uppfuckad skolgång, ensamhet och helt enkelt ett trist och meningslöst liv - värdigt självmord ifall detta inte går att fixa.

Kommer säkert få lamotrigin mot bipolärt. Eventuellt något stimulerande mot add. Vad gäller benzo för den sociala ångesten och insomningsbesvären så får jag nog fixa det på något annat sätt.

Medicinera bort skiten alltså.

Någon annan som lyckas leva med hjälp av en kemisk rollator?
Senast redigerad av Medlemo 2019-11-28 kl. 13:00. Anledning: blabla
Citera
2019-11-28, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemo
Tjena.

Lider av social fobi, återkommande djupa depressioner, trötthet och koncentrationssvårigheter m.m.

Detta har resulterat i uppfuckad skolgång, ensamhet och helt enkelt ett trist och meningslöst liv - värdigt självmord ifall detta inte går att fixa.

Kommer säkert få lamotrigin mot bipolärt. Eventuellt något stimulerande mot add. Vad gäller benzo för den sociala ångesten och insomningsbesvären så får jag nog fixa det på något annat sätt.

Det går men jag tror du är mer ute efter att medicinera dig till ett tillstånd som optimerar sig istället för stänger av dig.

När du stänger av dig känner du inget. Detta tillstånd är rätt meningslöst och samtidigt står tiden stilla.

Man kan inte ens göra självmord då du inte ens kan känna att ditt tillstånd är ohållbart och i lidande.

Men om du vill göra livet enklare så försök fixa

Anledningen till varför du mår dåligt. Jag vet detta svar suger och jag bad alla dra åt helvette när dom så det till mig tills jag gav det en ärlig chans och vips = det funkade.

Psykoterapi e bättre än man kan tro.
Men om din hjärna har obalans i hjärnan så är passande medicin bra.

Isåfall så ska du ta reda på VAD det är för fel på din hjärna...

Vilka signalsubstanser och receptorer är ej i optimal funktion?

Det är inte lätt att va sjuk. Men det är det som är hela poängen tror jag. Gud vill se hur du lyckas lösa det.
Citera
2019-11-28, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oskuldsfull666
Det går men jag tror du är mer ute efter att medicinera dig till ett tillstånd som optimerar sig istället för stänger av dig.

När du stänger av dig känner du inget. Detta tillstånd är rätt meningslöst och samtidigt står tiden stilla.

Man kan inte ens göra självmord då du inte ens kan känna att ditt tillstånd är ohållbart och i lidande.

Men om du vill göra livet enklare så försök fixa

Anledningen till varför du mår dåligt. Jag vet detta svar suger och jag bad alla dra åt helvette när dom så det till mig tills jag gav det en ärlig chans och vips = det funkade.

Psykoterapi e bättre än man kan tro.
Men om din hjärna har obalans i hjärnan så är passande medicin bra.

Isåfall så ska du ta reda på VAD det är för fel på din hjärna...

Vilka signalsubstanser och receptorer är ej i optimal funktion?

Det är inte lätt att va sjuk. Men det är det som är hela poängen tror jag. Gud vill se hur du lyckas lösa det.
Optimera eller stänga av, tar vilket som.

Har provat åtskilliga kbt-terapier, olika psykologer, samtalsterapi, gruppterapi, antidepressiva etc. Detta i över ett decennium.

Såklart har jag även försökt stå ut och se ifall ångesten lägger sig. Men det händer aldrig. Det blir aldrig lättare att slappna av och sluta övertänka i sociala situationer. Oavsett hur jag gör.

Så terapidörren är tyvärr stängd. Hade hoppats på att det skulle hjälpa lite iallafall.
Citera
2019-11-28, 13:44
Medlem
Citat:
Optimera eller stänga av, tar vilket som.

Har provat åtskilliga kbt-terapier, olika psykologer, samtalsterapi, gruppterapi, antidepressiva etc. Detta i över ett decennium.

Såklart har jag även försökt stå ut och se ifall ångesten lägger sig. Men det händer aldrig. Det blir aldrig lättare att slappna av och sluta övertänka i sociala situationer. Oavsett hur jag gör.

Så terapidörren är tyvärr stängd. Hade hoppats på att det skulle hjälpa lite iallafall.

Om KBT skall funka för vissa så måste man ibland ha ett mer specifikt svar på varför du skall tänka och göra som KBT:n vill.

Gör du det bara för "att" så leder det ju ingen vart..

Social fobi bygger ju mycket på att du tänker mer på vad andra tänker om dig än vad du tänker om dom. Därför blir du typ andras lilla "slav" omedvetet. Eftersom du försöker "duga" för deras skull och inte för din skull.

Detta tar emot hos själen eftersom du inte mår bra när du gör något onaturligt.

Vissa mediciner tar bort ångesten din kropp skapar när du "skapar" ångesten.

Tricket är att inte skapa ångesten så att du inte behöver någon medicin för att du ska stå ut.

Detta är en rätt komplicerad grej du själv måste inse. Och vissa inser det aldrig. Endå sättet att inse det är att gå ner på djupet med det för att förstå varför kroppen skapar dessa signaler.

Önskar jag kunde skriva ett kort enkelt svar men det går inte. Älska dig själv typ. Men för att kunna älska dig själv så måste du inse vad du gör för fel...
Citera
2019-11-28, 13:48
Medlem
Jag hade social fobi, den försvann när jag fick mod att utsätta mig för situationer som jag kände var hemska. Nu är jag mer utåt som person.

Tänk noga innan du medicinerar
Citera
2019-11-28, 14:14
Medlem
Cuckslayers avatar
Hänger din sociala fobi och djupa depressioner ihop tror du? Att du är trött och får djupa depressioner kan bero på många saker annars.

D-vitaminbrist

B-12 brist

Magnesiumbrist

Vitamin C brist

Sköldkörtelproblem (drygt 400 tusen svenskar har problem med sköldkörteln utan att de vet om det)

Dopaminbrist symptom:

Serotoninbrist symptom:

Det kan ju vara så att du har brist på det mesta. Främst serotonin, Vitamin D, B-12 och dopamin.

Jag läser att du har testat antidepressiva. Problemet med antidepressiva är att de inte skapar något nytt serotonin. De samlar bara ihop den mängd du har och "stänger dörren". Det är som en sluss ungefär.

Jag tycker du borde testa att ta 5-htp, vitamin D, vitamin B, L-Tyrosin samt NAC. Dessa är de viktigaste.
Senast redigerad av Cuckslayer 2019-11-28 kl. 14:29.
Citera
2019-11-28, 14:22
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Tjena.

Det är bara du som kan ändra på dig. Du kan om du vill bli en annan person. Vad som helst. Innebär inte att du behöver bli rik eller framgångs utan att just du mår bra i dig själv har intressen viktigt som just du odlar för att just du gillar att hålla på med dina intressen. Ge fan i tabletterna du blir mentalt lobotomerad och ännu sämre lev ut skiten ett tag i stället. Gå ut i skogen och skrik. Fysisk träning gör dig bättre först mår du bra rent kroppsligt senare får du psykiska kickar som vida överträffar tabletterna och sömnen och maten som nästa steg sedan börjar du känna dig som en annan människa och tänker tillbaka på skiten och du kommer att konstatera att du är nöjd över att du lämnade skiten bakom dig och inte tog snabbtåget med tabletterna. Lycka till
Citera
2019-11-28, 14:33
Medlem
PK-befriads avatar
Kan du inte vara lite mer som en hund? Hundar är nöjda med att bara vara vid liv och ha tillgång till käk.

Innan du medicinerar sönder dig själv så tycker jag du ska testa att börja bygga (lyfta skrot) och sluta porrunka. Jag skulle inte bli förvånad om det löste 90% av dina problem.
Citera
2019-11-28, 16:15
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Kan du inte vara lite mer som en hund? Hundar är nöjda med att bara vara vid liv och ha tillgång till käk.

Innan du medicinerar sönder dig själv så tycker jag du ska testa att börja bygga (lyfta skrot) och sluta porrunka. Jag skulle inte bli förvånad om det löste 90% av dina problem.

Det bästa tipset i tråden.

Jag klippte ett 5-årigt dagligt benso (samt porr) missbruk för 3 månader sen.

Idag mår jag bättre än någonsin även om jag inte är 100% återställd än. Nu så är det enda jag kan få ångest över själva Faktumet att jag slängde bort mina tidiga 20-år för tillfällig lycka i form av en iktorivil-tablett och bortsprungna, trasiga flickor som hade sex framför en kamera. Usch.

Tacka livet. Det är en gåva.

Man tappar bort sig själv med ångestdämpande, kompis. Sök andra vägar.
Ta det från en som vet..

Må bäst
Citera
2019-11-28, 17:36
Medlem
Ortopeds avatar
visst kan man medicinera, allt beroende på vad man har för problematik, och under den tid du är medicinerad kan man tänka ut olika strategier för att få bukt med verkligheten, så man skall inte förkasta det.
Citera
2019-11-28, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oskuldsfull666
Jag är mycket medveten om det du säger. Jag har dock aldrig lyckats omsätta det tankesättet i praktiken. Är heller inte så sugen på att testa kbt igen för den sjätte gången. Det funkar helt enkelt inte. Möjligtvis om man har scenskräck eller ormfobi.

Önskar jag kunde börja i rätt ände men det är för mycket att hantera.
Citera
2019-11-28, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Kämpat i åratal. Fortfarande exakt lika jobbigt att vara i sociala situationer och prata med andra människor. Detta är en sjukdom som inte går att tänka bort, verkar det som.
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Käkar vitaminer och inga anmärkningar vid hälsokontroll. Ska kolla upp 5-htp och det andra du skrev.
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Det får bli att "skaffa" nya intressen för de jag har nu innebär att sitta på en snurrstol och stirra in i en skärm. Inte så socialt och utveckande direkt.

Har även gymmat en del men blev djupt deprimerad samma vecka som jag gjorde personbästa i nån övning. Mådde ju lite bättre fysiskt men den sociala ångesten blev det ingen bot på överhuvudtaget.
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Att bara acceptera läget menar du? Ja det kan man ju alltid göra. Lyfta skrot löser kanske 10 procent av problemen. Har inte så hög sexlust så porr är knappast något problem. Har förövrigt provat nofap men det löste heller ingenting. Totalt meningslöst om man inte är porrberoende vilket jag inte är.
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Hellre tillfällig lycka än ingen alls. Skitsamma om det kommer från djupet av en själv eller via kemiska substanser. Jag är så jävla borttappad som det är och hela mitt förflutna består av ett stort svart hål. Vill verkligen inte kasta bort mer av mitt liv. Är fortfarande relativt ung och ser desto yngre ut.

Förresten. Vad hade du gjort om du inte börjat "missbruka" som du skriver? Vad skulle du gjort annorlunda?
Citat:
Ursprungligen postat av Ortoped
Precis det jag tänker. Utöver medicin undrar jag hur i h-vete jag ska ta itu med allt. Det är så mycket och så omfattande...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in