2019-11-28, 09:20
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosahav
Inte säkert att MGM vet vart hon befinner sig. Tror pappan tog över och "beställde" bortforsling, av mera erfarna typer.

Lika illa det. Nån som vet hela tiden. Medan folk letar. Jag skulle tappat motivationen då. Bara velat gå direkt till källan. (Vet att det inte funkar så).
Citera
2019-11-28, 09:22
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
MGM=misstänkt gärningsman. Finns att läsa högst upp i Aktuella brott och kriminalfall, ABoK=denna forumsdel alltså.

Vet jag redan om och att GM = gärningsman, misstänkt eller ej. Märkligt att förtydliga om en gärningsman är misstänkt då en gärningsman alltid är misstänkt just av ordet gärningsman. MGM har när jag läste juridik betytt medgärningsman vilket även framgår där.
Citera
2019-11-28, 09:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sports
Med största säkerhet ingen kropp.

Pressträffen är nog mer en lägesbeskrivning och info om fortsatt sökarbete

Exakt så. Är ingen "presskonferens" utan en pressträff som polisen informerade om på sin hemsida i tisdags tror jag, för att ge möjligheter till media att ställa frågor.

Skulle gissa på att dom kommer förklara deras insats framöver för det säger sig självt att polisen inte kan försätta söka med full styrka för evigt, tyvärr.

Så gissar på lägesrapport som citerad skriver samt information om fortsatt arbete.

Hade dom haft någon stor framgång i utredningen att berätta om gissar jag på att dom hade kallat till presskonferens direkt alt. hade det läckt ut ändå.

Så inga stora förhoppningar men man kan alltid hoppas på något "positivt".
Citera
2019-11-28, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cotagen
Presskonferens kl 11 idag. Har man hittat något?
Mycket troligt.
Familjen /systern delar inte eftelysningar längre ?
Citera
2019-11-28, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Vet jag redan om och att GM = gärningsman, misstänkt eller ej. Märkligt att förtydliga om en gärningsman är misstänkt då en gärningsman alltid är misstänkt just av ordet gärningsman. MGM har när jag läste juridik betytt medgärningsman vilket även framgår där.

Har du grava inlärningssvårigheter?

Skillnaden mellan GM och MGM är väl främst att GM vet vi om är gärningsman. Förhoppningsvis just för att han är dömd. I början kan det ju finnas flera misstänkta, även om man t.ex vet att det bara finns en GM.

Varför förtydliga med- i din version av MGM? Det framgår ju redan att personen var med i ordet gärningsman.
Citera
2019-11-28, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka

Det är väl klart att alla gärningsmän är misstänkta. Men alla misstänkta är inte gärningsmän så MGM är nog rätt uttryck för misstänkt gärningsman.
Citera
2019-11-28, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shookers
Det är väl klart att alla gärningsmän är misstänkta.

Nej det är det inte.

Man kan absolut vara gärningsman utan att någonsin bli misstänkt för det. Det händer relativt ofta att det inte finns några misstänkta för ett brott, men där det ändå är tydligt att någon måste ha utfört brottet.

Sen kan man såklart också vara misstänkt för ett brott utan att för den sakens skulle vara den som utfört brottet.

I det här fallet känns det som att det kommer att visa sig att MGM är GM i slutändan. Men man kan absolut vara MGM men inte GM och man kan vara GM men inte MGM.
Citera
2019-11-28, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cotagen
Presskonferens kl 11 idag. Har man hittat något?

Funderar oxå på detta på systern slutade lägga ut efterlysningar i förrgår kväll. Dock brukar dom ju gå ut väldigt snabbt om dom hittar en kropp, som dom gjorde med tex Lisa Holm.
Citera
2019-11-28, 09:54
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogstrollett
Funderar oxå på detta på systern slutade lägga ut efterlysningar i förrgår kväll. Dock brukar dom ju gå ut väldigt snabbt om dom hittar en kropp, som dom gjorde med tex Lisa Holm.
Det har ju framkommit i tråden att hon blev tillfälligt avstängd från att posta på Facebook, beroende på att hennes ideliga delningar sågs som spam av Facebooks automatiska varningssystem.
Citera
2019-11-28, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogstrollett
Så länge det är tyst kommer folk leta. Klart polisen måste gå ut med att de hittat henne så snart de kan.
Citera
2019-11-28, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HannahGraafRyttare
Nej det är det inte.

Man kan absolut vara gärningsman utan att någonsin bli misstänkt för det. Det händer relativt ofta att det inte finns några misstänkta för ett brott, men där det ändå är tydligt att någon måste ha utfört brottet.

Sen kan man såklart också vara misstänkt för ett brott utan att för den sakens skulle vara den som utfört brottet.

I det här fallet känns det som att det kommer att visa sig att MGM är GM i slutändan. Men man kan absolut vara MGM men inte GM och man kan vara GM men inte MGM.

Givetvis har du rätt.
Jag menade så klart dömda gärningsmän. Tack för att du påtalade det.
Citera
2019-11-28, 09:58
Medlem
Inte bara Marina i Spekeröd, det finns många fler fall. Det är därför det är så viktigt att söka noga inom 10km radie igen och igen. För det är allra vanligast att mördare dumpar kroppen "nära" BP.
Det är därför jag blir skogstokig på polisens uttalande "vi har letat överallt" och kommer därför trappa ned sökningarna efter Wilm@.

Citat:
Ursprungligen postat av Labanos
Absolut.
Men i Marina-fallet så hittades kroppen bara några kilometer från bostaden, långt senare, trots att polisen långt innan hade "finkammat" i samma område.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in