2019-11-28, 02:04
Medlem
Mafiabhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBerryBerry
Så kan man också resonera vilket är väldigt nedsättande mot Zlatan han har ändå betytt mycket för Svea rike .
Ja, men endast för fotbollsbögar som någon skrev tidigare i tråden.

Va fan har han ens gjort för Sverige, typ bara finansierat zlatan court i Rosengård, ja vad mer lixom?

Han har inte gjort ett skit för Sverige i helhet.

Han tänker bara på sin egen näsa trots att han är god för nån miljard.

Nä kan inte riktigt se vad han har gjort för o få den kärleken som han har fått av Sverige o alla Malmö fans i alla dessa år.

Kom inte o säg att han satte landet o stan på kartan. För det finns mycket många fler som har gjort mycket mer för landet än honom.
2019-11-28, 02:09
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Dryga Malmöidioter ska enbart hålla klaffen, i synnerhet drägget som håller på "imiffiff". Zlatan visar oväntat gott omdöme som säljer kåken i Limhamn, deklarerar att något vidare spel i MFF är uteslutet samt satsar på ett liv i Stockholms innerstad istället.

Jäkla luffare de där skåningarna, komma här och gnälla med toalettsitsar och den uttjatade zigenargrejen -- är ju utredd sedan länge. Många på Balkan har lite uppblandat zigenarblod i sig, så troligtvis även Zlatan, dock inte i den närmsta släkten. Ibrahim är den muslimska varianten av Abraham, att pappans muslimska familj samtidigt är zigenare hänger förstås inte ihop. Morsan kroat, zigenare i Kroatien utgör ca 1% av befolkningen. 1/16 eller 1/32 zigenare fullt tänkbart, rör sig knappast om mer.
2019-11-28, 02:14
Medlem
Citat:
Ja precis dom vill "såra" honom genom att säga att han är Zigenare. Så är det absolut. Men ska man låta dessa kriminella härja vilt som dem vill? Klart som fan att Zlatan ska få bli delägare i ett företag och fotbollslag.

Sen detta med att lägga en toalett sits på hans staty i Malmö är verkligen ett sätt att stärka Zlatan om inget annat.

Avundsjuka fd jugoslaviska människor är så patetiska.Desvärre att dom är kriminella i Malmö och blir arga över att Zlatan lämnar dem förklarar ju hur begåvade dom är.

Hade inte Zlatan lyckats med fotbollen så hade han varit en av de yrkeskriminella i Malmö och en riktigt elak jävel garanterat.
Nu vill han inte bli påmind om Sveriges sunkigaste stad, en skam för landet och visar tydligt vad han tycker om Malmö.
Men grattis Zlatan också för den delen, hatad av många sen länge, hatad av många etniska svenskar efter attacken på Janne och nu hatad av invandrare i Malmö också, vilken succe i att bränna broar.

När minnet av Zlatans karriär bleknar så består intrycket av att han är en genomrutten människa.
Senast redigerad av Hibiscrub 2019-11-28 kl. 02:24.
2019-11-28, 02:16
Medlem
Citat:
Så kan man också resonera vilket är väldigt nedsättande mot Zlatan han har ändå betytt mycket för Svea rike .

På vilket positivt sätt har han betytt mycket för Sverige?

Socialt? Han är en extremt dålig förebild för Rosengårdsblattar. Att gå all-in på en fotbollskarriär är inte vad fler i Malmö behöver göra.

Fotbollsmässigt? VM 2018 var det första VM:et som Sverige kvalade till sen 2006 och den bästa prestationen sen 1994. Ju mer inflytande han fick, desto sämre gick det. Han har inte banat väg för andra spelare med invandrarbakgrund in i landslaget. Tvärtom så har han förstärkt fördomarna och om något avskräckt tränarna från att ta ut spelare med Balkan eller MENA-bakgrund.

Ekonomiskt? MFF har tjänat på honom, men Sverige? Nej.
2019-11-28, 02:17
Medlem
Jag trodde Zlatan var omtyckt och speciellt i Malmö, blir chockad över reaktionen.

Känner dom sig besvikna över Zlatans köp i Hammarby och detta är en form av protest.

Vilket språk är Cigani på ?

Jag hörde om någon rasist attack men jag såg aldrig något ur klippet nedan.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/zlatan-statyn-utsatt-f%c3%b6r-rasistisk-attack/ar-BBXqYNb?li=BBqxCu3&ocid=mailsignout
2019-11-28, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafiabhoy
Fotbollsspelaren Zlatan är vad han är.

Personen Zlatan är en tvättäkta pisshink. Han har ingen respekt för livets mening.

Brukade faktiskt alltid försvara honom i situationer då jag hörde när folk klängde ner på honom i diskussioner.

Men jag tål inte näsans ego längre.

Hans staty är väl välförtänt sett till vad han gjort i sporten men den imagen han skyltar med de senaste åren gör till o med att jag vill göra en Bart Simpson alá Jebediah Springfield på den.

Kolla på Cr7, R9, Zidane, Gerrard, Buffon där har du profiler som är människor. Mycket bättre fotbollsspelare än Zlatan, har fortfarande sina fötter på jorden och spelar aldrig över.

Men Zlatan? Han tror att han är Donald Trumps biologiska fassa.

Nä jag är så trött på honom o hans självdyrkande.

"Lions dont compare themselves to humans"

Tillåt mig skratta. Eller ska jag kanske börja gråta istället...

Hade han varit ett riktigt lejon så hade han bott kvar i Malmö, men den fege jäveln vill inte ens associeras med sin hemstad längre o går o köper in sig i Hammarby istället.

En självdyrkande judenäsa som tror för mycket om sig själv.

Respektera livets regler Zlatan, glöm inte att du som alla andra är en hårlös apa du med.

Egoistiska lilla råtta.

Henke Larsson > Zlatan x100.

Jag instämmer på allting, en mycket liten människa denna Zlatan, ett svin.
2019-11-28, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Dryga Malmöidioter ska enbart hålla klaffen, i synnerhet drägget som håller på "imiffiff". Zlatan visar oväntat gott omdöme som säljer kåken i Limhamn, deklarerar att något vidare spel i MFF är uteslutet samt satsar på ett liv i Stockholms innerstad istället.

Jäkla luffare de där skåningarna, komma här och gnälla med toalettsitsar och den uttjatade zigenargrejen -- är ju utredd sedan länge. Många på Balkan har lite uppblandat zigenarblod i sig, så troligtvis även Zlatan, dock inte i den närmsta släkten. Ibrahim är den muslimska varianten av Abraham, att pappans muslimska familj samtidigt är zigenare hänger förstås inte ihop. Morsan kroat, zigenare i Kroatien utgör ca 1% av befolkningen. 1/16 eller 1/32 zigenare fullt tänkbart, rör sig knappast om mer.

En av Zlatans morsas "baby daddies" är zigenare. Den där Aleksander man ser i Blå Dårar, Zlatans farsa, har en serbisk zigensk farsa.

Zigenarryktet kommer från det vanliga italienska skällsordet för Balkanfolk - zingaro.
Alla exjugoslaviska spelare i Serie A blir kallade för zingaro av italienarna - från Mihajlovic till Brozovic.

Zlatans bakgrund är inte zigensk, men om ens morsa fött barn till en zigenare, då hamnar man i tattarträsket. Hans familj har blivit kulturellt mer balkanzigenskt än bosniskt eller kroatiskt.
2019-11-28, 02:34
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonn

Ekonomiskt? MFF har tjänat på honom, men Sverige? Nej.

Rosenberg har tagit Malmö FF ut i Europa på riktigt.
Var är statyn på Rosenberg?
Det finns många spelare som gjort mycket mer för Malmö FF än Zlatan.
2019-11-28, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Vad ska han göra efter fotbollsåren?

Tränare? Knappast, han vet ju inte vad som menas med en lagsport.

Pizzabagare? Knappast, hur skulle han kunna skilja på en vesuvio och en capricciosa?

Kan tänka mig att han skulle kunna bli en hyfsad pizzabagare, iaf med svenska mått mätt. Om han fick öva lite.
2019-11-28, 02:50
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
En av Zlatans morsas "baby daddies" är zigenare. Den där Aleksander man ser i Blå Dårar, Zlatans brorsa, har en serbisk zigensk farsa.

Zigenarryktet kommer från det vanliga italienska skällsordet för Balkanfolk - zingaro.
Alla exjugoslaviska spelare i Serie A blir kallade för zingaro av italienarna - från Mihajlovic till Brozovic.

Zlatans bakgrund är inte zigensk, men om ens morsa fött barn till en zigenare, då hamnar man i tattarträsket. Hans familj har blivit kulturellt mer balkanzigenskt än bosniskt eller kroatiskt.

Förvisso anekdotisk bevisföring, men jag har hört en del juggar hävda att Zlatans farsa - och alltså även Zlatan - är zigenare, eftersom båda "snackar som zigenare", när de snackar juggespråket.

https://youtu.be/9bLvgSzWEZI?t=19

Jag kan själv inte språket, och förmår inte bedöma om det stämmer. Men jag har hört det sägas flera gånger att det är så det förhåller sig, från personer med bakgrund i f.d. Jugolsavien.
Senast redigerad av TrolleriKonto 2019-11-28 kl. 03:04.
2019-11-28, 03:02
Medlem
Geburhas avatar
Intressant hur så få reagerat på det faktum att det egentligen är ett rasistiskt påhopp.

Sedan frågeställningen som många nu har på sina läppar;

Är Zlatan zigenare?
2019-11-28, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Rosenberg har tagit Malmö FF ut i Europa på riktigt.
Var är statyn på Rosenberg?
Det finns många spelare som gjort mycket mer för Malmö FF än Zlatan.

Zlatan har gjort nästan 70 mål i Sveriges fotbollslandslag, statyn är en gåva från svenska fotbollsförbundet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in