2019-11-28, 00:30
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Den statyn är nog borta inom kort. Zlatan visar sig åter aktuell genom att pissa på de som älskade honom mest. De som trodde att han älskade Malmö över allt annat. Det är ju bara business för Zlatan och Bajen ger mest stålar helt enkelt.
Ja ska man då hans staty utstå massa vandalisering? Det visar på hur begåvade människorna i Malmö är.

Han borde köpa Malmö också och köra dem i botten om det nu ska vara på dessa villkor . Klart att Zlatan handlar ekonomiskt och självklart är Hammarby rätt spår att speciellt om LA gslaxy som han spelat för äger delar av laget.
2019-11-28, 00:31
Medlem
Proras avatar
Hoppas på bil, bogserlina, gaspedal och därefter en Slatan plötsligt avbildad i ett mer sanningsenligt horisontellt filmningsläge.
2019-11-28, 00:31
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sahista
Jag som är Bosnier, dvs. med jugoslavisk påbrå, kan då säga till dig att om man ville förolämpa honom då hade man skrivit "ciganU dö" med ett U i slutet vilket betyder "du/din zigenare..."

Att skriva "cigani..." Låter helt fel på någon av de jugoslaviska språken och låter inte som en förolämpning

Gillar inte bara generaliserings snacket vissa drar här. Dra alla över samma kam och liknande.

Om det är någon som bör vara arg i den här situationen så är det äkta MFF supportrar oavsett vilken etnisk bakgrund de har
Förlåt men det stod "cigane dö" .
2019-11-28, 00:39
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Här kommer en länk med bilden där det stod "zigenare dö" framför Zlatan statyn i Malmö.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/zlatans-staty-utsatt-for-ny-skadegorelse---rasistiskt-budskap-klottrat-vid-staty/
2019-11-28, 00:42
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag tycker också att han ser starkare ut med en toalettsits. Tror att han kanske kommer att strutta omkring med det på på Stureplan för att det ger honom lite extra pondus. Bra tänkt.

Alla kommer att strutta runt med toalettsitts nu. Man vill ge ett starkt intryck.
2019-11-28, 00:57
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Alla kommer att strutta runt med toalettsitts nu. Man vill ge ett starkt intryck.
Som sagt Zlatan gynnas av detta sabotage mot hans staty. Plötsligt kommer folk ha en toasits under armen .Kanske som symboliserar styrka gentemot rasismen han har får utstå av bla sina "egna" juggar vilket är tragiskt då många av dessa använder hans namn och ursprung i tex sitt arbete där dom nämner Zlatan för att stärka sin egen position ex vis på arbetsplatsen.
Senast redigerad av BlueBerryBerry 2019-11-28 kl. 01:11.
2019-11-28, 01:32
Medlem
Hoppas antirasisterna i Malmö skyddar statyn, denna staty kommer nog bli en viktig symbol så småningom.
2019-11-28, 01:37
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Den statyn är nog borta inom kort. Zlatan visar sig åter aktuell genom att pissa på de som älskade honom mest. De som trodde att han älskade Malmö över allt annat. Det är ju bara business för Zlatan och Bajen ger mest stålar helt enkelt.

Det hade varit bra komiskt.
2019-11-28, 01:40
Avslutad
Med tanke på Malmös rykte, är det bara jag som tror att statyn är sprängd inom en vecka?

Och Leif GW kommer flåsande att mena på att det minsann kan vara Sverigedemokrater som varit ute med dynamiten.
2019-11-28, 01:45
Medlem
Mafiabhoys avatar
Fotbollsspelaren Zlatan är vad han är.

Personen Zlatan är en tvättäkta pisshink. Han har ingen respekt för livets mening.

Brukade faktiskt alltid försvara honom i situationer då jag hörde när folk klängde ner på honom i diskussioner.

Men jag tål inte näsans ego längre.

Hans staty är väl välförtänt sett till vad han gjort i sporten men den imagen han skyltar med de senaste åren gör till o med att jag vill göra en Bart Simpson alá Jebediah Springfield på den.

Kolla på Cr7, R9, Zidane, Gerrard, Buffon där har du profiler som är människor. Mycket bättre fotbollsspelare än Zlatan, har fortfarande sina fötter på jorden och spelar aldrig över.

Men Zlatan? Han tror att han är Donald Trumps biologiska fassa.

Nä jag är så trött på honom o hans självdyrkande.

"Lions dont compare themselves to humans"

Tillåt mig skratta. Eller ska jag kanske börja gråta istället...

Hade han varit ett riktigt lejon så hade han bott kvar i Malmö, men den fege jäveln vill inte ens associeras med sin hemstad längre o går o köper in sig i Hammarby istället.

En självdyrkande judenäsa som tror för mycket om sig själv.

Respektera livets regler Zlatan, glöm inte att du som alla andra är en hårlös apa du med.

Egoistiska lilla råtta.

Henke Larsson > Zlatan x100.
Senast redigerad av Mafiabhoy 2019-11-28 kl. 01:54.
2019-11-28, 01:46
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Med tanke på Malmös rykte, är det bara jag som tror att statyn är sprängd inom en vecka?

Och Leif GW kommer flåsande att mena på att det minsann kan vara Sverigedemokrater som varit ute med dynamiten.
Ja den kommer försvinna för snuten ej klarar av att skydda den. Sen har du ju arga "juggar" som är kriminella och vill ha bort den.
2019-11-28, 01:48
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafiabhoy
Fotbollsspelaren Zlatan är vad han är.

Personen Zlatan är en tvättäkta pisshink. Han har ingen respekt för livets mening.

Brukade faktiskt alltid försvara honom i situationer då jag hörde när folk klänger ner på honom.

Men jag tål inte näsans ego längre.

Hans staty är väl välförtänt sett till vad han gjort i sporten men den imagen han skyltar med de senaste åren gör till o med att jag vill göra en Bart Simpson ala Jebediah Springfield på den.

Kolla på Cr7, R9, Zidane, Gerrard, Buffon där har du profiler som är människor.

Men Zlatan? Han tror att han är Donald Trumps fassa.

Nä jag är så trött på honom o hans självdyrkande.

"Lions dont compare themselves to humans"

Tillåt mig skratta. Eller ska jag kanske börja gråta istället...

Hade han varit ett riktigt lejon så hade han bott kvar i Malmö, men den fege jäveln vill inte ens associeras med sin hemstad längre o går o köper in sig i Hammarby istället.

En självdyrkande judenäsa som tror för mycket om sig själv.

Respektera livets regler Zlatan, glöm inte att du som alla andra är en hårlös apa du med.

Egoistiska lilla råtta.

Henke Larsson > Zlatan x100.
Så kan man också resonera vilket är väldigt nedsättande mot Zlatan han har ändå betytt mycket för Svea rike .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in