2019-11-27, 23:55
Medlem
Hej! Var kan man köpa oregistrerade kontantkort? Vilka affärer säljer?
Citera
2019-11-27, 23:58
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novemberdimma
Hej! Var kan man köpa oregistrerade kontantkort? Vilka affärer säljer?
Bara att gå in på Telie exempelvis och hämta ett.Alltså fysisk butik. De ger dig ett direkt , fick ett själv för ett halvår sedan på det sättet . Inga frågor alls ingen leg inget bara varsågod här får du.
Citera
2019-11-28, 00:00
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Bara att gå in på Telie exempelvis och hämta ett.Alltså fysisk butik. De ger dig ett direkt , fick ett själv för ett halvår sedan på det sättet . Inga frågor alls ingen leg inget bara varsågod här får du.
Måste man inte legitimera sig när man registrerar kortet och börjar använda det?
Citera
2019-11-28, 00:07
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Måste man inte legitimera sig när man registrerar kortet och börjar använda det?
Jag gjorde alltså som jag beskrev det. Gick in på en fysiks Telia butik någonstans i Sverige och väntade på min tur. Väl framme frågade en ung dam vad hon kunde hjälpa till med, jag sa att jag skulle vilja ha ett Telia kontantkort till mobiltelefon. Hon tog då fram ett dylikt ur en skrivbordslåda in anslutning till platsen där hon stod och över räckte det till mig. Jag tog emot det tackade så mycket och gick därifrån.
Svårare än så var det inte, knappt ett halvår sedan i Maj månad.
Citera
2019-11-28, 00:08
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Svårare än så var det inte, knappt ett halvår sedan i Maj månad.
Och du behövde aldrig registrera det för att använda det?

Edit: Det framgår inte tydligt, men det verkar som att man inte måste registrera kortet: "REGISTRERA DIG FÖR ATT FÅ FLER FÖRDELAR"...
Senast redigerad av constant 2019-11-28 kl. 00:11.
Citera
2019-11-28, 00:13
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Helt korrekt svar ja. Vad är det som är så svårt. Deduktionsförmågan av vad jag skriver.
Är mitt språk otydligt eller är det något i texten som är luddigt.
Jag fick ett kontantkort och har sedan dess använt det helt anonymt. Givetvis inte registrerat .
Har andra som är registrerade med och även till läsplatta och bärbar dator med mobilt bredband.
Hämtade detta kontant kort i en butik där jag och personalen förmodligen aldrig setts tidigare.
Du kan ju köpa kontantkort i vilken riskokar curry kiosk som helst för den delen men jag råkar gillar Telia bäst när det gäller.
Citera
2019-11-28, 00:16
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:

Edit: Det framgår inte tydligt, men det verkar som att man inte måste registrera kortet: "REGISTRERA DIG FÖR ATT FÅ FLER FÖRDELAR"...

Har varit på tapeten om ett lagförslag att alla kontantkort ska registreras, men än har det inte skett något.
Citera
2019-11-28, 00:17
Medlem
Köp bara mer saldo med kontanter inte kort eller online..
Citera
2019-11-28, 00:27
Medlem
Zaedrewss avatar
Blatteaffärer brukar närmast göra reklam för att de säljer sådana kontaktkort.
Citera
2019-11-28, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Blatteaffärer brukar närmast göra reklam för att de säljer sådana kontaktkort.
Vad är en blatteaffär för något? Ett turklivs eller en turkkiosk?
Citera
2019-11-28, 00:48
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiaminsalva
Vad är en blatteaffär för något? Ett turklivs eller en turkkiosk?

Ali Baba livs. De har saker som kontantöverföringar till hemlandet, sedan såklart Comviq oreggat kontant till salu. Tillsammans med det sedvanliga som svartcigg och Gud vet vad mer. De brukar ha en liten egen hörna där de verkligen svarta affärerna försiggår.
Citera
2019-11-28, 00:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ali Baba livs. De har saker som kontantöverföringar till hemlandet, sedan såklart Comviq oreggat kontant till salu. Tillsammans med det sedvanliga som svartcigg och Gud vet vad mer. De brukar ha en liten egen hörna där de verkligen svarta affärerna försiggår.
Okej, det låter resonabelt. Gillar inte riktigt att gå i såna butiker men det har hänt någon gång.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in